Inlägg från: ventilera mera |Visa alla inlägg
  • ventilera mera

Västerstaden

Har hyrt en lägenhet av Västerstaden i Göteborg. Fick ett proffsigt och bra bemötande när jag hade med uthyrningsavdelningen att göra, men har nu flyttat in i en ostädad lägenhet som luktar rök, smuts, urin och otvättad människa. Renoveringar ska göras men ingen kontaktar mig som utlovat. Förvaltaren svarar inte på mail eller i telefon och saker som städningen, att det saknas bla ugnsgaller och diverse annat finns inte ens med på något besiktningsprotokoll.

Nu undrar jag om någon annan har erfarenhet av dem? Är de så illa som det verkar eller är det helt enkelt förvaltaren för just mitt område som är oseriös och rent ut sagt verkar vara dum i huvudet?

• Svar på tråden Västerstaden
  • ventilera mera

Var bor ni? Med tanke på att jag bor på ett ställe med bostadsbrist så borde jag ju egentligen ligga sämre till än ni, men det ni berättar låter ju tio gånger värre än det jag varit med om.

Jag lyckades ändå ganska bra med det som behövde fixas här. Jag fotade varenda grej som var fel i lägenheten och skickade till förvaltaren. Inget svar. Då skickade jag samma mail efter en vecka igen, men en undran om när jag skulle få återkoppling. Inget svar (den karln är uppenbarligen en idiot som jag misstänkte.). Då skickade jag samma mail, än en gång, lade till 4-5 bilder till på saker jag upptäckt under tiden, och skickade dessutom kopia till VD och vice VD och meddelade att jag pratat med Hyresgästföreningen och att de var mycket intresserade av att följa utvecklingen.
    DÅ började det hända saker. Jag blev uppringd av en tjej som fått mitt mail på sitt bord och hon meddelade att hantverkare skulle kontakta mig. Inom två dagar hade städfirma, golvläggare, målare och snickare bokat tid med mig.Tre dagar senare hade jag nya dörrar och golv och efter en vecka var lägenheten målad.
    Men de försöker hela tiden snåla och lappa istället för att laga. Badrummet som är tvådelat ville de bara måla halva, men jag mailade tjejen igen och fick till en helmålning. I en hel vägg av garderober var det en med hål i. Då tyckte förvaltaren att en skulle målas, men inte de andra. Att de var tapetserade i gul tapet spelade ingen roll. Där var Hyresgästföreningen till hjälp, för att göra så är inte okej enligt dem. Sån inredning ska nämligen vara enhetlig.
    Det finns plastmattor i lägenheten som definitivt skulle behöva bytas ut, och sovrumstapeterna är skitfula och säkert tjugo år gamla - men tyvärr i bra skick. Då ska de tydligen sitta kvar tills de ramlar ner.

Så... jag är på det stora hela nöjd - men INTE med bemötandet. Förvaltaren är ett arsel, rent ut sagt, och han lär väl knappast gilla mig nu, men jag kunde inte bry mig mindre. Inte så länge det rullar på utan gupp, så att säga. Men söker fler lägenheter, det gör jag ju.

Svar på tråden Västerstaden