• LMC78

Erfarenhet av Mercedes E-klass eller Skoda Superb?

Går i bilbytartankar och behöver en bil med rejält baksäte då vi har 2st bakåtvända bilbarnstolar, Multitech 2, och önskar ha båda två i baksätet.
    Idag kör vi Volvo V70 och det finns inte en chans att ha en barnstol bakom mig när jag kör då jag är 187cm lång. 
    Jag undrar därför om det är någon (lång) som har erfarenhet av att köra med bakåtvända bilbarnstolar i baksätet på Mercedes E-klass eller Skoda Superb, som båda sägs ha väldigt rymliga baksäten. Vore trevligt med ett utlåtande, eller varför inte en bild på hur rymligt det är med bilbarnstolen o baksätet.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Erfarenhet av Mercedes E-klass eller Skoda Superb?
  • LMC78

Det stämmer Monchichier, i nuläget är det nästan endast faktorn att två bakåtvända bilbarnstolar skall få plats i bilen som spelar roll. Förresten gillar jag både äpplen och yoghurt så det är inga problem.Skrattande
    Naturligtvis kommer många fler parametrar vägas in före ett köp görs, men det är det med utrymmet jag gärna skulle vilja få bekräftat först av någon med personlig erfarenhet.

Budgeten ligger kring 300´ dvs att jag funderar på en sprillans ny Superb, alt E-klass 2011/12. 
    Helst av allt vill jag köra BMW 525, men det får vänta till den dagen då barnen kan sitta framåtvända i sina stolar.

Svar på tråden Erfarenhet av Mercedes E-klass eller Skoda Superb?