• Tekaka
    Äldre 2 Dec 19:15
    34850 visningar
    7 svar
    7
    34850

    Tvättmaskinen centrifugerar inte!

    Jag tvättade lillans overall i maskinen idag , den körde klart programmet utan att centrifugera.
    Jag satte då maskinen på enbart centrifugerring och den bara snurrar runt och pumpar och har sig, provade det två gånger, för efter ett tag så ger maskinen upp och slutar försöka centrifugera.
    Körde den då på tömningsprogrammet, den tömde allt vatten.
    Satte den sen på sköljprogrammet, så att den skall tömma för att sen kanske få för sig att centrifugera??
    Den sköljer, tömmer och står nu och snurrar och försöker centrifugera, men gör det inte. Den pumpar bara och låter medans den snurrar....

  • Svar på tråden Tvättmaskinen centrifugerar inte!
  • Äldre 2 Dec 19:25
    #1

    Köp en ny eller ring någon som kan laga den imorgon.

  • Tekaka
    Äldre 2 Dec 19:27
    #2
    Momalicious skrev 2013-12-02 19:25:53 följande:
    Köp en ny eller ring någon som kan laga den imorgon.
    den är ju bara 1½ år gammal
  • Äldre 2 Dec 19:31
    #3
  • Äldre 2 Dec 19:32
    #4

    Blev overalen för tung så att de blev obalans?


  • Äldre 2 Dec 19:36
    #5

    Tänkte också att den blev tung? Försök att köra bara centrifugering på låga varv typ 400 till att börja med och öka lite till nästa omgång och sen lite till...

    Så har det blivit för mig nån gång trots ny tvättmaskin

  • Tekaka
    Äldre 2 Dec 19:38
    #6

    Jag blötte ner en stor handduk och kastade in med overallen, nu centrifugerar den

  • Äldre 1 Oct 19:42
    #7

    Lite gammal tråd men vill bara tillägga:

    Att tvättmaskinen inte centrifugerar kan bero på att det är dags att rensa filtret. Det ska göras ett par gånger om året enligt instruktionsboken till vår Whirlpool. Jag hade missat detta och inte rensat på fyra år när vår maskin slutade centrifugera. En rensning och sen var det igång igen.

Svar på tråden Tvättmaskinen centrifugerar inte!