• Sunshine02

Hur mycket julklappar köper ni till era barn?

Ja hur gör ni i år i era familjer? Köper ni mycket eller lite julklappar, vad är det som köps och vad får det kosta? Alltid intressant.

Förra året var det på tok för mycket julklappar här hemma och jag ska försöka låta bli att köpa för mycket i år, för att sonen inte ska bli totalt bortskämd med saker och inte uppskatta dom längre.

Har nu köpt för ganska precis 1600 kr och kanske blir 300 kr till, men absolut inte mer.

Så hur gör ni?

• Svar på tråden Hur mycket julklappar köper ni till era barn?
  • traveler

3000 per barn. Och vi har två

• Momalicious

Jag vet faktiskt inte. Var på Ullared och handlade alla julklappar och födelsedagspresenter (sonen fyller 26e december) och lite annat också och det gick på 5000, tror kanske det som var till honom var 3000. Så kanske 1500 då. Han är tre snart.

• babybaby

Barnens julklappar köpte vi också på Ullared, 1.900 till två barn som är 1.5 år och 3 år. Vi köpte lite större grejer istället för massa små.

• VildaBusan

Vi har börjat, eller försöker, tänka lite annorlunda. Egentligen få barnen att uppskatta upplevelser mer än prylar. När det väl kommer till kritan är det upplevelser vi gjort tillsammans i familjen som de kommer ihåg och som väger upp mest. Vi har nog känt att barnen inte är speciellt rädda om sina leksaker för att det blir alldeles för mycket. När något går sönder är det bara att köpa nytt. Därför känner vi, mer upplevelser och mindre saker. De får ungefär saker för 500kr var och sen upplevelser resten av julklapparna.

• vsmamma

Vår son är 4 år förra året köpte vi bara för 300 kr kanske, han får massa andra saker av min och mins mans familj. Jag vill verkligen inte att det ska vara överdrivet dyrt och mycket.  Jag vill ha fokus på att vi har det mysigt och gör saker tillsammans som baka och leka. I år tror jag vi kommer handla för max 500 kr. Förra året fick han en svindyr  elektriskmotorsykkel av sin farmor men han gillade sin plastmat för 50 kr mer. 

• keron

Vi har fyra kids och de får tre klappar var av oss i år. För dryga 1000-lappen var, ungefär. Brukar ändå bli ett berg med julklappar sen från mormor, farmor, morbror och fastrar.

• keron

Just ja, barnen är 12, 10, 6 och 1,5 år.

• PrinsessanLeia

Kanske en tusenlapp per barn, finns ngen anledning att överösa dem med julklappar. De blir inte lyckligare för det.

• Gliimma

Vi har hittills handlat för ca 1000kr sen har vi beställt ett tv spel för 399kr sen får det räcka, tror ja ;) blir alltid så att vi tycker att det räcker men sen hittar vi något mer och sonen sitter med alldeles för mycket julklappar. Får se hur det går i år ;) han är 7 år.

• londonkarin

Oj 3000 låter mycket i mina öron men det beror väl på hur gamla barnen ä kanske...Våra får för kanske 500-800 kr var och de är 3 och 5. Vill att de ska uppskatta vad de får. Inte bara presenter utan mat, choklad, umgås med familj och vänner och mysa framför julgranen :)

Svar på tråden Hur mycket julklappar köper ni till era barn?