• Sunshine02

Hur mycket julklappar köper ni till era barn?

Ja hur gör ni i år i era familjer? Köper ni mycket eller lite julklappar, vad är det som köps och vad får det kosta? Alltid intressant.

Förra året var det på tok för mycket julklappar här hemma och jag ska försöka låta bli att köpa för mycket i år, för att sonen inte ska bli totalt bortskämd med saker och inte uppskatta dom längre.

Har nu köpt för ganska precis 1600 kr och kanske blir 300 kr till, men absolut inte mer.

Så hur gör ni?

• Svar på tråden Hur mycket julklappar köper ni till era barn?
  • daxförnästa

Har en fyraårig dotter. Jag har handlat för strax över 2000 och hennes pappa ska lägga minst 1500 på ett barbiehus hon ska få. Mina föräldrar har handlat för 1500 till henne o sen brukar faster, farfar o farmor lägga runt 700var. Jag trodde hon fick normalt med julklappar tills jag såg lite undersökningar i år, tydligen spenderar vi i överkant

• liv

Vi försöker hålla ner det. Våra familjer vill också köpa saker och morfar/mormor/farfar/farmor köper gärna en lite finare sak. Om vi skulle köpa flera saker så skulle barnen drunkna i presenter. Det gör de förresten redan! Jag försöker att visa på en bra attityd själv istället för att begränsa paketen. Jag vet själv hur roligt det är att ge bort saker, speciellt till barn. Försöker att inte förvägra min familj den möjligheten så långt det går!

• Minniemousemommy
    Sunshine02 skrev 2013-12-02 20:54:31 följande:
    Ja hur gör ni i år i era familjer? Köper ni mycket eller lite julklappar, vad är det som köps och vad får det kosta? Alltid intressant.

Förra året var det på tok för mycket julklappar här hemma och jag ska försöka låta bli att köpa för mycket i år, för att sonen inte ska bli totalt bortskämd med saker och inte uppskatta dom längre.

Har nu köpt för ganska precis 1600 kr och kanske blir 300 kr till, men absolut inte mer.

Så hur gör ni?

Jag har två döttrar på 4 och 5 år, vi köper för 2500 till dom var, högst.

Vi köper oftast många julklappar, kanske en dyr och många billiga, jag tyckte att det var kul men många paket när jag var liten så jag vill ge det till mina barn också. Mina barn uppskattar alla deras leksaker och beter sig aldrig som bortskämda skitungar, så jag bryr mig inte om dom har många, fina leksaker om dom sköter det.

• Jessica 437

Har köpt alldeles för mycket till våran dotter, ca 2000 och hon ett 6 månader, men då har vi köpt gåstol och pulka och saker som behövs som kläder .

• Gizmo
    daxförnästa skrev 2013-12-02 22:52:58 följande:
    Har en fyraårig dotter. Jag har handlat för strax över 2000 och hennes pappa ska lägga minst 1500 på ett barbiehus hon ska få. Mina föräldrar har handlat för 1500 till henne o sen brukar faster, farfar o farmor lägga runt 700var. Jag trodde hon fick normalt med julklappar tills jag såg lite undersökningar i år, tydligen spenderar vi i överkant
    Oj, det låter väldigt mycket i mina öron....
  • Poison82

Vi har en son och ingen speciell summa. Detta året får han ny bilbarnstol (inte direkt någon julklapp så men han kommer bli överlycklig att få sitta framåtvänd), samt en film.
    Han fyller år någon dag efter jul och får då ett nytt rum med ny säng, soffa, kudde täcke, filtar, matta och möbler samt en platt tv med inbyggd dvd. Därmed snålare julklappar

• hannis

Ingen bestämd mängd här. Äldre sonen får nog 4-5 julklappar av oss och sen en del av mormor, morfar och farmor/farfar.

Yngre sonen är bara 9 månader så han får färre paket. 2-3 av oss och så klädet och annat nyttigt av mormor mfl.

• Kina79

Lillan som är 3½ år gammal får för ca 500 kr.
    Plus att hon tillsammans med sina två storasystrar får ett stort dockhus, som kostat 1800 kr.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
Svar på tråden Hur mycket julklappar köper ni till era barn?