Inlägg från: NeedfulThings |Visa alla inlägg
  • NeedfulThings

Hur farligt är coca cola light?

Anonym (InteBra) skrev 2013-12-03 16:42:14 följande:
    För det första så blir man inte "mätt" på light produkter/dricka, för det innehåller inte socker som signalerar i hjärnan att "det är bra nu", man kan bli både törstigare och hungrigare, vilket förmodligen går emot varför man dricker det från första början, (Jag har iallafall svårt att tro att någon väljer light dricka för den unika smakens skull.)

Drick ett glas saft istället (vanlig saft eller vatten) istället för en halv liter light.
    Jag tycker coca cola zero och pepsi max är godare än de vanliga sockrade alternativen. Coca cola light däremot är vidrig. Vänjer man sig vid lightläsk blir den vanliga för söt. (Så blev det för mig iallafall)
  • NeedfulThings
    Anonym (Löövit) skrev 2013-12-04 10:08:49 följande:
    Håller med om att det nyu är svårt att dricka vanlig cola. Jag läste dock någonstans att zero och light var exakt samma dryck fast med olika etiketter... Men de smakar ju liksom olika ... 
    Nej de smakar ju verkligen inte alls samma. Skulle lätt kunna plocka ut light tex i ett blindtest!
  • NeedfulThings
    Anonym (addicted) skrev 2013-12-04 17:59:20 följande:
    Det där trodde min sambo också om Plopp och Center. Ack vad lurad han blev....
    Skulle inte heller kunna skilja på plopp och center. Men light och zero helt klart. Dricker ju light om zero eller pepsi max inte finns så jag vet precis hur den smakar. Eftersmaken är väldigt tydlig.
Svar på tråden Hur farligt är coca cola light?