Vilken choklad till julgodis?
Ska göra en massa julgodis och i dom flesta ska choklad användas. I vissa recept står blockchoklad i vissa mörk choklad. Vad blir bäst/godast. Och vad är billigast fast ändå bra ?
Ska göra en massa julgodis och i dom flesta ska choklad användas. I vissa recept står blockchoklad i vissa mörk choklad. Vad blir bäst/godast. Och vad är billigast fast ändå bra ?
Jag gillar Lidls bakchoklad.
Jag tycker att bakchoklad och blockchoklad smakar skit.. Tar man inte god choklad så blir ju inte heller slutresultatet gott..
När jag gör till bakelser så brukar jag försöka ha någon riktig mörk choklad om det ska vara mörk choklad i, ska det vara vit så samma där. jag tycker att smaken blir en helt annan. ska jag bara ha chokladen som ett "klister" för t ex dekorationsströssel eller så blir det oftast vanlig blockchoklad.
Använd för guds skull inte blockchoklad! Står det Mörk choklad välj helst en 70%-ig eller mörkare från typ Lindt eller så. Står det blockchoklad får du först lista ut om de menar ljus eller mörk. Sen tar du marabous mjölk eler mörk.......
MÖJLIGEN kan du använda Odenses bakchoklad... men helst inte.....
Tack för era svar. Har samlat ihop ett gäng och ska göra mycket godis och behöver alltså en massa choklad. Därför jag tänkte att det inte gjorde något om den va i ok pris
Marbous vanliga mörka duger bra.
Och förstod jag rätt? Om jag ska göra tex ischoklad kan jag då ta Marabou mörk?
Jag använder Fazer bak och dessert choklad Premium 70 procent. Finns bland blockchoklad och baktillbehör. Den är riktigt bra och jag tycker man slipper den sliskiga blockchoklads smaken :) Ska för övrigt göra en Pollykaka idag. Supergod!