• Anonym (Emelie Lärare)

Skolelev runkade på toalett. Kontakta förälder??

Jobbar på en skola där jag när jag öppnade en toalett fick se att en kille stod där inne och runkade till någon naken tjej bild på sin telefon. Han hade glömt att låsa. 

Visst bör man kontakta föräldrarna om detta? Men jag velade och tänkte höra hur ni ser på saken .

• Svar på tråden Skolelev runkade på toalett. Kontakta förälder??
  • Kimona

TS jag hoppas detta är ett skämt! Du menar inte att du förutom att du kom på honom ska förnedra honom ännu mer med att säga till hans föräldrar?
    Det angår inte dom!

• Kimona
    Anonym (Arg) skrev 2013-12-05 10:55:16 följande:
    Ingen som sagt det är skamset eller fel att onanera?. Problemet är platsen, inte handlingen.

Folk får ha sina åsikter och tycka som dom vill.

Jag tycker inte att pojken hade rätt att handla som han gjorde.Han får älska onani, och göra det hur ofta han vill. Men inte bland andra människor som skola, arbetsplatser osv.

Där tycker jag man ska dra gränsen.

Vadå BLAND ANDRA MÄNNISKOR??? Han var på toaletten! Han ställde sig inte i matsalen!
  • Kimona
    Anonym (Emelie Lärare) skrev 2013-12-04 12:13:27 följande:
    Därför att på toaletterna gör man andra saker än att stå o runka. 

Därför att jag tycker inte han ska få en skev bild av kvinnor genom porren på telefonen. 

Därför att han gjorde detta under sin tid i skolan. 

Glömde skriva att det är en högstadieskola vi är på och vill inte att dem ska råka illa ut på något sätt.
    1. Vad jag eller någon annan gör på toa har inte du med att göra

2. Ta upp detta på sexualundervisningen istället.

3. Spelar roll? Bajsa, sminka sig eller runka. Du har rätt till toalettbesök!

4. Till och med Högstadiet! I fyran började folk i min klass onanera på toaletten. Ibland flera stycken till och med. Att vara kåt är en lika naturlig känsla som att vara skitnödig.
  • Julia08

Meeen gud! Låt grabben vara! Han tycker säkert att det är pinsamt nog ändå!
    Skulle du vilja att dina föräldrar kontaktades i en sån situation?

• Anonym (Lolo)

Öh, varför skulle du ringa hans föräldrar? Det är väl inget skamligt eller förbjudet att onanera??!! Hur tänkte du då? Stackarn som glömde låsa säger jag bara...han måste skämts ihjäl stackarn...

• Anonym (But why??)
    Anonym (Emelie Lärare) skrev 2013-12-04 12:02:29 följande:
    Jobbar på en skola där jag när jag öppnade en toalett fick se att en kille stod där inne och runkade till någon naken tjej bild på sin telefon. Han hade glömt att låsa. 

Visst bör man kontakta föräldrarna om detta? Men jag velade och tänkte höra hur ni ser på saken .
    Öööh nej tycker inte du skall kontakta föräldrarna. Skulle du vilja att dina föräldrar fick veta att du onanerade? Han glömde låsa, dumt gjort men inte olagligt att runka! Även om det sker i skolan!
  • Kajsa100

Men herreje alla har väl rätt att onanera så länge man gör det på rasten och inte skolkar (för att göra det)

• Miss Skywalker

Blir lite nyfiken på om TS växt upp i ett kloster med händerna på täcket annars fick hon 10 rapp tills det blödde..?

• Velouria
    Anonym (Arg) skrev 2013-12-05 10:55:16 följande:
    Ingen som sagt det är skamset eller fel att onanera?. Problemet är platsen, inte handlingen.

Folk får ha sina åsikter och tycka som dom vill.

Jag tycker inte att pojken hade rätt att handla som han gjorde.Han får älska onani, och göra det hur ofta han vill. Men inte bland andra människor som skola, arbetsplatser osv.

Där tycker jag man ska dra gränsen.

Moralskadad much?

Först får folk tycka vad de vill men sen så lägger du dig i vad de tycker, för att du anser att ditt tyckande är mer viktig än andras?

Om killen hade låst dörren så hade du aldrig kunnat öppna och därmed undgått att upptäcka honom. Det betyder att killen inte hade intentionen att onanera bland folk, utan hade stängt in sig i ett väldigt privat område som han bara hade glömt att låsa. Nu hade han oturen att det var just du som öppnade för att sedan göra värsta stora grejen av det hela.

Du får naturligtvis tycka att det är hur opassande som helst att onanera i en toalett. Och pojken får naturligtvis onanera hur ofta och hur mycket han vill i en toalett. Så länge han inte bryter mot någon lag så har du inte med hans onanerande att göra. 

Så enkelt är det.

Och en fråga, vad hoppas du på genom att vilja kontakta hans föräldrar?
    Mother cake
  • Velouria
    Velouria skrev 2013-12-05 19:51:58 följande:
    Moralskadad much?

Först får folk tycka vad de vill men sen så lägger du dig i vad de tycker, för att du anser att ditt tyckande är mer viktig än andras?

Om killen hade låst dörren så hade du aldrig kunnat öppna och därmed undgått att upptäcka honom. Det betyder att killen inte hade intentionen att onanera bland folk, utan hade stängt in sig i ett väldigt privat område som han bara hade glömt att låsa. Nu hade han oturen att det var just du som öppnade för att sedan göra värsta stora grejen av det hela.

Du får naturligtvis tycka att det är hur opassande som helst att onanera i en toalett. Och pojken får naturligtvis onanera hur ofta och hur mycket han vill i en toalett. Så länge han inte bryter mot någon lag så har du inte med hans onanerande att göra. 

Så enkelt är det.

Och en fråga, vad hoppas du på genom att vilja kontakta hans föräldrar?
    Naturligtvis så glömde jag att skriva exemplet som borde följa påståendet:

Du tycker alltså egentligen att man får tycka vad man vill, och då innebär det att pojken tyckte att det var helt okej att onanera på skoltoaletten. Sen så tycker du helt plötsligt inte att han får tycka så och att du dessutom ger dig själv rätten att inskränka i hans rättighet att tycka som han gjorde. 

Som sagt, så länge han inte har brutit mot någon lag så har du inte med hans tyckande att göra.
    Mother cake
Svar på tråden Skolelev runkade på toalett. Kontakta förälder??