• min prince

hjälp

Min bebis e 10 mån han vägrar sova på natten han har inga dygnsrytm jag har försökt med alla knep som att inte lägga han på dagen och inte vid 6 tiden vakna tidigt inget hjälper han, jag lägger han kl 20.00 han vaknar 22.00 och tror att det är morgon osv han sover kl 2-3 på natten självklart vaknar han till för äta men sen somnar han om. Och vaknar 11 på morgonen. Han vägrar ta välling eller nåt annat mjölkersättning inte ens ta flaska jag börjar bli less på att amma han måste somna vid min bröst Ett stort hjälp behövs här

• Svar på tråden hjälp
  • Flickan och kråkan

Jag skulle se till att gå upp på morgonen. Det låter som om han har skjutit på hela dygnet. Gå upp på morgonen, ta en middagslur vid lunch och sedan nattning vid 19 (?) beroende på trötthet. Första dagen behöver han säkert två dagsvilor om han inte sovit så mycket på natten och ni går upp tidigt på morgonen. Det kan ta ett par dygn innan man ser någon förändring.

• Natulcien

Han tar alltså bara en tupplur kl.20 och sover natt mellan ca 02-11? Ja, det låter som ovanstående skriver som om han har förskjutit hela dygnet.

Upp med honom runt kl.08, sova middag runt lunchtid och natta igen runt kl.19-20, kanske?

Ni får väl prova er fram, men jag tror nyckeln är att han måste upp på morgonen för att rätta till dygnsrytmen.

Svar på tråden hjälp