• Emy88

Baby whisperer: bebisar födda aug,sept,okt

Jag har inte hört talas om EASY, men jag har förstått att det till stor del handlar om att ha rutiner, vilket vi försöker ha här hemma. En vanlig dag för min dotter som är 3,5 månad ser ut ungefär så här.
    08.15 Vakna
    08.30 Äta
    09.00 Aktivitet
    09.45 Sova i sin spjälsäng, nattningen går till på samma sätt varje dag. Hon sover oftast 45 min.
    10.45 Aktivitet
    11.30 Äta
    12.00 Aktivitet
    13.30 Promenad då sover hon.
    15.00 Äta
    15.30 Aktivitet
    16.45 Sova i sin spjälsäng, nattningen ser likadan ut som på förmiddagen.
    18.00 Aktivitet
    18.30 Äta
    19.00 Aktivitet
    20.45 Äta och mysa, samtidigt som hela huset har släckts ner för att skapa lugn och ro.
    21.30 Sova, brukar ha somnat innan 22.00. Hon sover hela natten utan mat.

• Emy88

Tack :) hon började sova hela nätter vid 2 månader, innan dess sov hon bara 2-3 timmar per natt men efter att vi började med rutiner blev sömnen mycket bättre. Det är mitt första barn. I början åt hon var fjärde timme men dygnet runt istället. När hon var två månader började vi ge henne mat var tredje timme istället för att se om hon sov bättre på natten, vilket hon gjorde. Vi ger även lite tätare mål på kvällen med bara 2 timmar och en kvart emellan. Vid 2 månader började jag skriva upp när hon blev trött varje dag i en vecka och sedan började jag försöka natta henne ca en kvart innan hon brukar bli trött för att undvika att hon blir övertrött och skrikig. Hon sov vid ungefär samma tider på dagen vid den åldern som nu fast passen var längre, ca 1,5-2 timmar.

• Emy88

Det jag skulle vilja ändra på är att få henne att sova för natten lite tidigare. Jag har blivit lite rädd för att ändra på våra rutiner när det fungerar så bra nu. Om någon har tips på hur jag kan gå till väga, så vore jag tacksam :)

Svar på tråden Baby whisperer: bebisar födda aug,sept,okt