• Anonym (Tillit)

Svårt med tillit ?

Alla har säkert blivit svikna och sårade någon gång i livet, vilket är "normalt". Dock har det hänt så många ggr sedan barnsben fram tills vuxen ålder att jag har svårt att kunna lita på människor. Nu menar jag såklart inte att jag litar på en person om jag har träffat honom/henne en gång utan det kommer med tiden.

Men så fort jag har börjat eller känner att jag kan lita på henne/honom så har man fått en smäll i ansiktet och det visar sig att man hade fel.

Jag vill kunna lita på människor men jag är rädd för att bli sårad då det har hänt så många ggr.

Undrar hur man kan "bryta" detta och hur man kan jobba med sig själv , dvs att alla är ju inte "likadana". Försökt många ggr med den inställningen men likt förbannat så har man blivit sviken.

Någon som känner som jag? Hur kan man jobba med sig själv när det gäller det här?!

• Svar på tråden Svårt med tillit ?
  • Anonym (Sviken)

Hej 

Jag lider också av tillits problem.
    Och att varje gång man tror man kan lita på någon så brukar man få en käftsmäll tillbaka till verkligheten.
    Behöver också hjälp med att komma ur detta men svårt när människor runt omkring en hela tiden sviker.

Kan iallafall kännas skönt att veta att du är inte ensam. 

• Anonym (same here)

Här är en till... dejtar en kille nu som jag har känslor för men jag kan inte riktigt njuta av det för jag går omkring och väntar på den där käftsmällen i mörkret, jag liksom förutsätter att det ska gå åt helvete och vid minsta tecken på ointresse från hans sida så tänker jag "Ahapp. Det var det. Nu tog det slut". Det är jättejobbigt.

• Anonym (Tillit)
    Anonym (same here) skrev 2013-12-05 12:03:26 följande:
    Här är en till... dejtar en kille nu som jag har känslor för men jag kan inte riktigt njuta av det för jag går omkring och väntar på den där käftsmällen i mörkret, jag liksom förutsätter att det ska gå åt helvete och vid minsta tecken på ointresse från hans sida så tänker jag "Ahapp. Det var det. Nu tog det slut". Det är jättejobbigt.

Hm jag känner igen det där, fast det är typ tvärtom från mig. Ibörjan njuter jag och när man väl börjar lära känna varandra och komma varandra närmare, då blir jag rädd. Kan ha gått månader.. Och den första tiden brukar ju båda parter vara lite osäkra på varandra. Men mitt problem är att det kommer när man typ bör känna sig trygg i en sådan relation.. Nu har jag och min kille varit tillsammans i 8mån och sen 1-2mån tillbaka så börjar mina inre demoner bråka med mig. Tycker att dom borde komma ibörjan istället. Men men :P
  • Anonym (Tillit)
    Anonym (Sviken) skrev 2013-12-05 10:52:40 följande:
    Hej 

Jag lider också av tillits problem.

Och att varje gång man tror man kan lita på någon så brukar man få en käftsmäll tillbaka till verkligheten.

Behöver också hjälp med att komma ur detta men svårt när människor runt omkring en hela tiden sviker.

Kan iallafall kännas skönt att veta att du är inte ensam. 

Skönt och veta att man inte är ensam dock så undrar jag bara hur man kan få bukt på det hela. :S
Svar på tråden Svårt med tillit ?