• Anonym (Hur?)

usch, hatar att vara tveksam!

Jag är tillsammans med en kille just nu. det är ett distansförhållande. Jag har kommit på att jag inte alls är kär i honom längre. Det tar allt för länge mellan träffarna, och det känns bara som att det är slöseri med tid.
    Jag tror att vi inledde förhållandet för fort, för annars hade jag väl inte känna att jag inte är kär helt plötsligt? Jag är tveksam till att göra slut. Vill inte såra honom, och om jag gör slut med honom kommer jag mista så mycket mer än bara han. Jag har träffat hans närmsta familj (pappa, pappas flickvän, mamma, mammas pojkvän, syskon) och jag känner att jag har en bra kontakt med dom. Och hans hund, och hans vänner... Och han. Han är en jättebra vän, det är bara att jag inte är kär längre.
    Ångrar att jag ens träffade honom. Om jag inte hade gjort det så hade det här vart mycket enklare. En del av mig vill stanna och hoppas att det blir bra igen, men den andre delen vill att jag ska göra slut innan han gillar mig ännu mer.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden usch, hatar att vara tveksam!
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Hur?) skrev 2013-12-05 10:40:14 följande:
    Jag är tillsammans med en kille just nu. det är ett distansförhållande. Jag har kommit på att jag inte alls är kär i honom längre. Det tar allt för länge mellan träffarna, och det känns bara som att det är slöseri med tid. Jag tror att vi inledde förhållandet för fort, för annars hade jag väl inte känna att jag inte är kär helt plötsligt? Jag är tveksam till att göra slut. Vill inte såra honom, och om jag gör slut med honom kommer jag mista så mycket mer än bara han. Jag har träffat hans närmsta familj (pappa, pappas flickvän, mamma, mammas pojkvän, syskon) och jag känner att jag har en bra kontakt med dom. Och hans hund, och hans vänner... Och han. Han är en jättebra vän, det är bara att jag inte är kär längre. Ångrar att jag ens träffade honom. Om jag inte hade gjort det så hade det här vart mycket enklare. En del av mig vill stanna och hoppas att det blir bra igen, men den andre delen vill att jag ska göra slut innan han gillar mig ännu mer. Vad ska jag göra?
    Man kan inte vara ihop med någon för att vara snäll eller för att man tycker om deras släkt. Skulle du själv vilja att någon var ihop med dig av den anledningen?

Lyssna på din magkänsla.
  • Anonym (paus?)

Du kanske kan föreslå en paus i förhållandet. Det är nog ingen bra idé att vänta på att det ska bli bättre om det redan nu känns fel och du inte känner dig kär. Nästa naturliga steg i ert förhållande skulle väl rimligtvis vara att flytta ihop, och så snart man har gemensamt boende, delad ekonomi och ev. barn på väg blir det betydligt svårare att ångra sig utan att skadan blir värre.

Så mitt tips är att föreslå en paus, men håll ändå dörren öppen. Detta låter dig få perspektiv på känslorna och kanske märker du till och med att du saknar honom och faktiskt vill vara tillsammans med honom. Eller så känner du helt tvärtom... Men ge dig själv chansen att känna efter hur du vill ha det.

Lycka till!

• Anonym (Hur?)
    Anonym (paus?) skrev 2013-12-05 10:45:51 följande:

Du kanske kan föreslå en paus i förhållandet. Det är nog ingen bra idé att vänta på att det ska bli bättre om det redan nu känns fel och du inte känner dig kär. Nästa naturliga steg i ert förhållande skulle väl rimligtvis vara att flytta ihop, och så snart man har gemensamt boende, delad ekonomi och ev. barn på väg blir det betydligt svårare att ångra sig utan att skadan blir värre.

Så mitt tips är att föreslå en paus, men håll ändå dörren öppen. Detta låter dig få perspektiv på känslorna och kanske märker du till och med att du saknar honom och faktiskt vill vara tillsammans med honom. Eller så känner du helt tvärtom... Men ge dig själv chansen att känna efter hur du vill ha det.

Lycka till!

Både jag och han tycker att en paus är bullshit, det har vi pratat om flera gånger hur mycket vi ogillar det. Samtidigt så är han en man som är verkligen vitt och svart, antingen den ena eller det andra.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Johanna) skrev 2013-12-05 10:42:27 följande:
    Man kan inte vara ihop med någon för att vara snäll eller för att man tycker om deras släkt. Skulle du själv vilja att någon var ihop med dig av den anledningen?

Lyssna på din magkänsla.
    Vad säger min magkänsla? Det vet jag inte, jag har två.

Jag vill inte såra honom. Jag har aldrig heller gjort slut med någon, så jag vet inte hur jag ska göra det. Jag vill fortfarande vara vän med honom.
  • Anonym (a)

Gör slut!!! jag är i samma situation som dig men det är jag som är utsatt. Min kille tvekar och vi har distans. Det sårar tusen ggr mer ju längre tiden går om du ändå inte är kär. Hur kan man tro något annat?

• Anonym (Hur?)
    Anonym (a) skrev 2013-12-05 15:03:37 följande:

Gör slut!!! jag är i samma situation som dig men det är jag som är utsatt. Min kille tvekar och vi har distans. Det sårar tusen ggr mer ju längre tiden går om du ändå inte är kär. Hur kan man tro något annat?

Jag mår dåligt av att vara satmaran i det här fallet.

Varför är du med någon som du vet tvekar, när du förtjänar bättre? Jag förtjänar inte min kille.

Men jag vet inte heller hur jag ska göra slut. Vi ska träffas runt nyår nu. Känns hemskt att göra slut när man ska ha kul och sånt. Vet inte heller om jag ska göra slut i början eller innan jag åker. Sen så är han rätt deprimerad just nu, jag vet inte om det är rätt tid, samtidigt som att jag inte vill dra ut på det för hans skull.
  • Anonym (a)
    Anonym (Hur?) skrev 2013-12-05 15:30:17 följande:
    Jag mår dåligt av att vara satmaran i det här fallet.
    Varför är du med någon som du vet tvekar, när du förtjänar bättre? Jag förtjänar inte min kille.
    Men jag vet inte heller hur jag ska göra slut. Vi ska träffas runt nyår nu. Känns hemskt att göra slut när man ska ha kul och sånt. Vet inte heller om jag ska göra slut i början eller innan jag åker. Sen så är han rätt deprimerad just nu, jag vet inte om det är rätt tid, samtidigt som att jag inte vill dra ut på det för hans skull.
    Han har så att säga giltiga skäl till att tveka... de har inte med känslor att göra, hade jag visst det så hade jag gjort slut.
    Jag tycker ändå du ska avsluta så fort som möjligt. Det hade jag velat...
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (a) skrev 2013-12-05 15:34:36 följande:
    Han har så att säga giltiga skäl till att tveka... de har inte med känslor att göra, hade jag visst det så hade jag gjort slut.
    Jag tycker ändå du ska avsluta så fort som möjligt. Det hade jag velat...
    Jag vill också göra det så fort som möjligt, tror att jag är rätt säker på att göra slut nu. Men jag vet inte hur. När, var, vad jag ska säga... Har ingen som helst koll på det.
  • Anonym (a)
    Anonym (Hur?) skrev 2013-12-05 15:50:37 följande:
    Jag vill också göra det så fort som möjligt, tror att jag är rätt säker på att göra slut nu. Men jag vet inte hur. När, var, vad jag ska säga... Har ingen som helst koll på det.
    Det enda du egentligen behöver säga att du tyvärr inte har tillräckligt med känslor... du kan ju också nämna att du tycker det är jobbigt med avståndet.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (a) skrev 2013-12-05 15:51:41 följande:
    Det enda du egentligen behöver säga att du tyvärr inte har tillräckligt med känslor... du kan ju också nämna att du tycker det är jobbigt med avståndet.
    Men när? Kommer vara skitjobbigt om jag skulle göra det i början, jag kan inte avboka resan eller åka hem tidigare, bo någon annanstans eller något. Samtidigt känns det konstigt att göra allt som vi brukar göra och sen innan jag åker göra slut, bara sådär.
  • Nöjd man
    Anonym (a) skrev 2013-12-05 15:03:37 följande:
    Om det är jobbigt och du känner att din kille inte vill vara tillsammans/kär längre så gör slut du då......
  • Nöjd man
    Nöjd man skrev 2013-12-05 16:16:28 följande:
    Om det är jobbigt och du känner att din kille inte vill vara tillsammans/kär längre så gör slut du då......
    Såg att jag var för snabb med mitt inlägg. Skäms Jag ber (a) om ursäkt !
Svar på tråden usch, hatar att vara tveksam!