• jamka

efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?

Jag fick MA för lite över två år sedan i v. 9 och mensen kom 4 veckor senare men jag lyckades inte bli gravid på nästan 3 år efter det.

Och så blev jag gravid nu i september. Men förra veckan fick jag mitt andra MA, i v. 12.

Jag förlorade nu jättemycket blod och fick skrapas, nu har jag mycket lågt Hb, 104 (från 138 när jag var gravid) så jag blev sjukskriven i en vecka efter skrapningen. Men det var pga. järnbrist.

Nästa gång jag lyckas att bli gravid ska jag göra VUL v. 7, 9, 13 (KUB) för att inte behöva gå runt med ett dött foster i magen och tro att allt är ok.

Jag har en son som är sex år gammal.

• jamka

Jag hade mitt MA och skrapning för en vecka sedan och jag var också rädd för komplikationer, jag hade ont i magen och ringde till 1177 men sjuksköterska sa att det är normalt och att jag skulle ringa igen om jag har feber över 38 eller illaluktande flytningar.  Men som tur är mår jag bättre och imorgon ska jag börja jobba igen:)

• jamka

Hos mig vet alla på jobbet, de visste ju har lycklig jag var att jag var gravid, jag var ju i vecka 12 när det hände:(
    Jag fick en stor bukett av blommor från jobbet, den kom med taxi och det kom många fina sms...De är gulliga:)

Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?