• Mq89

Tänder inte längre

Hej!

Jag har nu varit tillsammans med min fästman i snart 5 år och jag har problemet att jag tappar lusten under perioder nu sista året, tidigare har jag trott att det berodde på p-piller då det är en vanlig bieffekt.. Men jag har kommit underfund med att det inte kan bero på det, då jag slutade med piller under några månaders tid för att se om det hjälpte och jag har även provat med lust-ökande tabletter men inget gav den önskade effekten.
    Men jag tror att det är honom det beror på, jag har en väldigt stressad tillvaro med mycket som händer just nu och han förstår inte det.
    Han har blivit ganska överviktig (var inte vältränad, men i form när vi träffades) sen vi blev tillsammans och han rör väldigt dåligt på sig, tränar inte och äter inte speciellt sunt. Jag vet själv om att jag tänder på muskler och en vältränad kropp och jag har pratat med honom om detta flera gånger, men han fortsätter sin livsstil.
    Jag älskar honom så oändligt mycket och vi är verkligen som gjorda för varandra, hur kan jag motivera honom att börjar motionera och lägga om sin kost till en sundare?
    Jag har provat det mesta, men han är jättesvår att motivera. Jag har till och med ett hemmagym att erbjuda, som jag själv använder flera gånger i veckan.
    Alla råd är välkomna för jag vet inte vad jag ska göra längre.

• Svar på tråden Tänder inte längre
  • Robert 832
    Mq89 skrev 2013-12-05 15:47:55 följande:
    Hej! Jag har nu varit tillsammans med min fästman i snart 5 år och jag har problemet att jag tappar lusten under perioder nu sista året, tidigare har jag trott att det berodde på p-piller då det är en vanlig bieffekt.. Men jag har kommit underfund med att det inte kan bero på det, då jag slutade med piller under några månaders tid för att se om det hjälpte och jag har även provat med lust-ökande tabletter men inget gav den önskade effekten. Men jag tror att det är honom det beror på, jag har en väldigt stressad tillvaro med mycket som händer just nu och han förstår inte det. Han har blivit ganska överviktig (var inte vältränad, men i form när vi träffades) sen vi blev tillsammans och han rör väldigt dåligt på sig, tränar inte och äter inte speciellt sunt. Jag vet själv om att jag tänder på muskler och en vältränad kropp och jag har pratat med honom om detta flera gånger, men han fortsätter sin livsstil. Jag älskar honom så oändligt mycket och vi är verkligen som gjorda för varandra, hur kan jag motivera honom att börjar motionera och lägga om sin kost till en sundare? Jag har provat det mesta, men han är jättesvår att motivera. Jag har till och med ett hemmagym att erbjuda, som jag själv använder flera gånger i veckan. Alla råd är välkomna för jag vet inte vad jag ska göra längre.

Låter som att han lider av relationsfetma. Det är väldigt vanligt att man håller sig i form när man är singel för att sedan låta det förfalla i en relation. Jag tror det handlar om att ta saker och ting för givet. När man har vunnit någons kärlek ser många att man är färdig där och slutar eller minskar på ansträngningar så som att träna. Alla gör så i mer eller mindre skala. Lösningen är inte uppenbar heller, det beror på er som par. Han måste föstå att ert förhållande inte är någon säkerhet utan är något man konstant får kämpa för.
  • Mq89

Robert 832

Jag vet att många ser förhållanden som en säkerhet och lite övervikt kan jag hantera, men det har börjat gå överstyr. Han har väldigt svårt för allvarliga samtal och är ganska känslig nu för tiden när det kommer till hans figur, jag vill inte såra honom och vet inte hur jag ska prata med honom om detta på ett sätt så att han verkligen tar åt sig av informationen.

• Robert 832
    Mq89 skrev 2013-12-05 16:07:21 följande:
    Robert 832 Jag vet att många ser förhållanden som en säkerhet och lite övervikt kan jag hantera, men det har börjat gå överstyr. Han har väldigt svårt för allvarliga samtal och är ganska känslig nu för tiden när det kommer till hans figur, jag vill inte såra honom och vet inte hur jag ska prata med honom om detta på ett sätt så att han verkligen tar åt sig av informationen.

Försök uppmuntra honom att träna genom att ge beröm eller belöningar som han annars inte tar för givet. Jag vet inte vad det kan vara för belöningar, det vet du nog bättre själv. Det kan tyckas onödigt att du ska behöva göra så men den motivationen han hade som singel måste ersättas av något annat. Det måste vara roligt och belönande att träna för någon som annars tycker det är jobbigt.
  • JanneBanan

Busenkelt - gör en deal att han får knulla när han har tränat. Vad gäller din lust så gäller ju att kåthet föder kåthet, så sätt dig framför datorn, kolla porr och onanera. Efter någon vecka kommer lusten av sig självt...

• Mq89
    Robert 832 skrev 2013-12-05 16:13:05 följande:

Försök uppmuntra honom att träna genom att ge beröm eller belöningar som han annars inte tar för givet. Jag vet inte vad det kan vara för belöningar, det vet du nog bättre själv. Det kan tyckas onödigt att du ska behöva göra så men den motivationen han hade som singel måste ersättas av något annat. Det måste vara roligt och belönande att träna för någon som annars tycker det är jobbigt.
    Det låter som en plan, ska prova och se om det hjälper. :)
  • Mq89
    JanneBanan skrev 2013-12-05 16:38:38 följande:
    Busenkelt - gör en deal att han får knulla när han har tränat. Vad gäller din lust så gäller ju att kåthet föder kåthet, så sätt dig framför datorn, kolla porr och onanera. Efter någon vecka kommer lusten av sig självt...
    Jag har ett aktivt självsexliv och jag har lust, tänker mycket på sex nästan dagligen, jag är bara inte attraherad av min kille och det utgör problemet att jag inte vill ligga med honom.
    Men för egen del går det bra, tack för tipset men är inte så mycket för erotiska filmer då jag upplever de flesta som överdrivna och många gånger fejkade :P
Svar på tråden Tänder inte längre