Tänder inte längre
Hej!
Jag har nu varit tillsammans med min fästman i snart 5 år och jag har problemet att jag tappar lusten under perioder nu sista året, tidigare har jag trott att det berodde på p-piller då det är en vanlig bieffekt.. Men jag har kommit underfund med att det inte kan bero på det, då jag slutade med piller under några månaders tid för att se om det hjälpte och jag har även provat med lust-ökande tabletter men inget gav den önskade effekten.
Men jag tror att det är honom det beror på, jag har en väldigt stressad tillvaro med mycket som händer just nu och han förstår inte det.
Han har blivit ganska överviktig (var inte vältränad, men i form när vi träffades) sen vi blev tillsammans och han rör väldigt dåligt på sig, tränar inte och äter inte speciellt sunt. Jag vet själv om att jag tänder på muskler och en vältränad kropp och jag har pratat med honom om detta flera gånger, men han fortsätter sin livsstil.
Jag älskar honom så oändligt mycket och vi är verkligen som gjorda för varandra, hur kan jag motivera honom att börjar motionera och lägga om sin kost till en sundare?
Jag har provat det mesta, men han är jättesvår att motivera. Jag har till och med ett hemmagym att erbjuda, som jag själv använder flera gånger i veckan.
Alla råd är välkomna för jag vet inte vad jag ska göra längre.