dålig hundrastare, hur hade ni gjort?
Vill vara anonym ifall att nu vår hundrastare finns här på FL.
Jag har två Labbepojkar, en på 4 och 1 på 2 år. Jag o min man arbetar båda heltid o är hemmifrån 9 timmar. Vi rastar ordentligt 1 timme innan jobb, blandar lite med cykling, klövjeväska o lite hjärngympa innan jobb. Lämnar dem alltid med en Kong fylld med en fryst gegga som är deras blötlagda mat.
Vi har under en tid haft en hundrastare som kostade 2000 kronor för att rasta dem allt mellan en halv timme till 1,5 timme mitt på dagen, beroende på väder och liknande. Kvinnan bor i vårt område och vi hörde om henne från andra och hon har rastat folks hundar tidigare. Nu till saken, folk har sett henne knyta mina hundar utanför den lokala Ica butiken. Helt galet, jag frågade henne o hon blev paff men erkände. Jag har även sagt måååånga gånger att hon absolut inte ska ha dem lösa utan de e rastning som gäller. Ändå så har hon haft en hund lös en gång. Hon sa att hon skulle prova o de gick bra sa hon. Jag sa om och om igen att de får hon inte för om de händer något så ska hon inte ha de på sitt samvete. Min äldsta hund har även slitit sig en gång och försvunnit helt. Hon hade låtit hundarna leka kopplade med varandra och gå hade den ena fått en dampryck o dragit till o slitit sig o sprungit iväg så hon inte såg honom mer. Jag blev inte sur utan förklarade tydligt att hon måste hindra dem om de skulle börja leka i koppel. De kan leka o hålla på när jag o min man rastar dem. Jag känner mig sjukt otrygg med denna kvinnan.
Vi började leta hunddagis, har ringt till alla i närheten o vi har ställt oss i kö men de finns inte platser förrän April. De kostar 4500 heltid för två hundar. de kan jag betala även om de e sjukt mycket för mig för då vet jag att hundarna är aktiverade. Sen tittade vi på hundrastare men fan de kostar 4500 för en företagshundrastare ska ta ut hundarna en timme om dagen, Helt sjukt.
Så vi har löst de lite lätt med att jag jobbar kväll ibland o då är hundarna bara hemma 5 timmar innan min man kommer hem. De dagar jag inte kan jobba kväll så har min man med dem på sitt jobb.
Nu till mitt problem, när de är med på min mans jobb får de vara på kontoret sidan om min mans, dörren är öppen o där är galler mellan bara, anledningen till detta är att kunder kommer in på min mans kontor hela tiden men inte i det andra så att säga. Problemet är att min yngsta hund bara slappar. De får sin kong med leverpastej, de har lite ben o den yngsta njuter. Nu till den äldsta, han bara sitter o glor o piper. han slappnar inte av. Vad hade ni gjort.de har bara varit där 4 gånger. kanske går de över. Hade ni fortsatt med att ha med honom för o kolla om han börjar slappna av eller vad hade ni gjort i mitt läge?