Min hyresgäst betalar inte!!! Hjälp!!!
Har hyrt ut mitt hus och har kontrakt på att hyran ska vara betald innan den sista varje månad. Hyran ännu inte betald. Hon säger att hon har betalat nu men fortf inga pengar!!! Hur går jag vidare?
Har hyrt ut mitt hus och har kontrakt på att hyran ska vara betald innan den sista varje månad. Hyran ännu inte betald. Hon säger att hon har betalat nu men fortf inga pengar!!! Hur går jag vidare?
Hur vill du gå vidare? Du kan ju antingen säga upp hyresgästen eller så kan du be henne om bevis på att hon har betalat samt en förklaring till varför hon har betalat för sent.
Har varit på henne hela veckan och hon säger att hon hade glömt att godkänna betalningen. Vi har kontrakt i 3 år på boendet så kan väl inte säga upp henne? Tänkte man kunde ringa kf och fråga hur man går vidare, jag är ju privat person.
Har pratat med henne 2 gånger denna vecka. Tidigast i måndags och det tar inte 5 bankdagar. Hon har betalat 2 hyror innan varav den första var 1 dag sen. Så hon har rätt konto nummer. Kan jag som privat person driva vidare till inkasso? Jag har själv lån på huset och ska betala ränta och amotering på det. Jag kan ju inte strunta i att betsla banken då får jag straffavgifter och ränta..
Bara att hoppas att pengarna kommer under dagen och att detta inte upprepar sig.
Jag förstår inte, varför ber du inte henne om bevis på att hon betalat och när hon betalat?
Tänkte att jag ger henne idag oxå kommer pengarna inte idag ringer jag upp och kräver det!