• Rafael90

Om det fanns ett piller att ta...

...som gjorde att du aldrig mer fick behovet att sova, skulle du ta det då? Du skulle aldrig bli sömnig eller behöva sömn för att klara dig, men å andra sidan skulle du heller inte KUNNA sova, även om du skulle vilja.

Min kille skulle ta pillret för han tycker sömn är onödigt, han skulle spendera nätterna med att träna eller spela dataspel, göra saker han inte hann på dagarna.
    Jag tycker däremot att sömn är urskönt, och skulle bli uttråkad om jag var vaken 24 timmar om dygnet. Älskar att sova i min sköna säng. Skulle inte ta pillret.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om det fanns ett piller att ta...
  • DenNamnbitne

Visserligen är det irriterande ibland att man måste sova och man tycker ofta att dygnet är för kort. Dock skulle jag inte vilja vara utan sömnen. Det är ju så skönt att sova!

• viseversa

Just nu när ajg lider av extrem sömnbrist pga en bebis så skulle ett sånt piller sitta fint faktiskt. 

Instagram...LOVALOVISA
  • MiniEgo

Så som du har ställt frågan så skulle ja ta pillret, lätt. :)
    Ofta är frågan ställd typ "du skulle aldrig behöva sova men då lever du bara tills du är 55-60 år" och om du inte tar det lever du till 80-90 år.. skulle du ta pillret då? (obs man blir inte odödlig tills man är 80-90 men du har möjligheten att leva så länge jämfört med om du tar pillret)

• Lady Paraplyh

Vilken intressant tråd. Det här har jag funderat på sedan jag läste Twillight (vampyrerna där sover inte) Det är hemskt dåliga böcker i övrigt, men just sov konceptet gillade jag.

• 040kille

Det låter som du menar amfetamin.... :/

Hade man sluppit biverkningarna och aldrig känt trötthet, absolut. Vad mycket spännande man hade hunnit med. Hade dock gömt pillren för ungarna....

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Bjoer

Lätt. Det är ju bara skönt att sova för att man behöver det. Tänk att aldrig behöva vara trött igen! Fan va bra!

• Faile

Det är jätteskönt att sova. Ibland går jag och lägger mig tidigare än jag behöver bara för jag gillar att dagdrömma tills jag är i mellanlandet mellan vakenhet och sömn.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Minniemousemommy

Aldrig! Jag älskar att sova, älskar att drömma, älskar att bara ligga och vara morgontrött och dra mig länge i sängen. Älskar att somna helt utmattad. Hade aldrig någonsin tagit ett sådant piller, skulle sakna drömlandet alldeles för mycket!

• Pissenisse

Jag hade tagit det direkt. Jag har lidit av grova sömnsvårigheter sen jag var barn. Att inte sova är jag van vid, men va skönt det hade varit att kunna va pigg:)

• Cecese

Jag hade absolut tagit det eftersom jag har svårt att komma i säng i tid och sover därför alldeles för lite och är trött på dagarna. Tiden räcker inte till som det är så 5-6 timmar vakna timmar till per dygn skulle inte skada.

• Rafael90

Jag älskar också att sova. Och att äta. Killen min skulle också ta ett piller som gör att man aldrig blir hungrig eller behöver äta igen, men jag skulle sakna det. Kan nästan säga att det är ett av mina intressen - att äta. Det är så njutningsfullt att äta och sova Skrattande

• fluu

Absolut inte. Jag älskar att sova och ta "paus" från verkligheten.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • KristenTjej84

Nej:) jag tycker det är så skönt att sova! vad tråkigt det vore om man aldrig sov och därmed heller aldrig kunde drömma. 

• Harmagedon

Jag och mitt intellekt skulle vara överlyckliga om vi var befriade från kroppens svaghet. Visst är de trevligt att äta och sova men det vore bättre att slippa.

• Breakdown

Hmm svårt val.

Åh ena sidan skulle jag absolut ta det för att kunna ta vara på det stunder mina tvillingar på 1 år sover. Som det är nu sover jag när dom sover och inget annat hinns med.

Åh andra sidan är sömnen min flykt från verkligenheten. Jag kan glömma för ett par timmar att jag lever i en miserabel relation, har konstant ångest som jag inte kan få ut eftersom jag äter antidepressiva vilka gör mig till en zombie utan känslor. De enda jag kan visa något för är mina barn, min sambo (som jag tyvärr lagt en ridå över för att inte visa känslor sen det visat sig att han är ett rövhål), min mamma, min bästa vän och mina hundar. Sömnen låter mig stiga in i ett Drömland där jag mår bra, alltid är älskad och aldrig behöver göra tuffa val.

Ja.. Nä.. Jag skulle antagligen välja att ta pillret för då skulle jag kunna göra mer för mina barn, se till att dom alltid har ett städat hem, bra mat på bordet och all uppmärksamhet och kärlek dom kan få.

• EnLitenSvamp

Hatar att sova så jag skulle ta det i ett nafs. Sova kan man göra när man är död.

Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
Svar på tråden Om det fanns ett piller att ta...