Inlägg från: bullerbyn |Visa alla inlägg
  • bullerbyn

Vägrar välling, Tips tack!

Sov borta en natt? Lår din partner ta kvällen. Eller iaf stanna borta under kvällen till hon har somnat så finns du där sen om hon vaknar på natten. Funkade för oss!

Min son var likadan och vägrade sova middag utan att amma, så gick jag på promenad varje gång, sen glömdes tutten bort på dagen :) jag nattammade fortfarande då.

• bullerbyn

Så att vara borta ett par timmar från sin bebis på kvällen är brutalt och hänsynslöst? Då måste ju jag var helt förskräcklig som tog en kvällskurs i matematik 2ggr per vecka vara förskräcklig :)

• bullerbyn

Jag håller faktiskt med dig om separationsfasen men jag tycker du använder starka ord och är överdrivet dömande. Svårt att ta dig seriöst då.

Jag håller med om att sepationsfasen är känslig och kan vara onödigt att börja böka då, man kan vänta till den har lagt sig. Men att lämna en bebis med sin far ett par timmar är inte brutalt. (Så länge barnet är van att vara själv med sin pappa, och har sin trygghet även där.)

• bullerbyn

Nu gällde detta iofs att sluta amma under separationsfasen vilket kanske inte låter som en bra idé! :)

Svar på tråden Vägrar välling, Tips tack!