• Josun

Nykterist som provar sprit för ”första” gången.

Eftersom jag antog att jag kommer vara görolös ikväll så gick jag för första gången i mitt liv in på systembolaget med blandade känslor och köpte lite vin och Baileys bara för att se ”vad jag har missat”. 

Cabernet Sauvignon smakar fan skit alltså... Hur kan folk dricka detta och tycka att det smakar gott? Jäkla hykleri... Billigt och gjort för att bli full snarare. Och det är finare med vin än starksprit antar jag. 

Baileys smakar åtminstone okej, men glassen med samma namn är mycket godare. 

Fasen vad yr och trött jag blir av sprit. Det är typ allt den gör känns det som... Hur fasen ska man kunna umgås med folk då det är såhär? 

Hittils, inte det minsta värt pengarna eller besväret. Glass är godare!
  • Svar på tråden Nykterist som provar sprit för ”första” gången.
  • Josun
    jaghopparhögt skrev 2013-12-06 18:51:26 följande:
    Vad är det för vin då?
    Vin är något man lär sig att tycka om, som med mycket annat :)
    Cabernet Sauvignon. Känns ungefär som "kaffe" som jag har "lärt" mig dricka. Det är snarare effekten av det man vill åt än smaken av det. Det var verkligen vidigt med spritsmaken.

Shit vad yr jag är... Hur ska man kunna göra någonting givande i detta stadie?
  • jaghopparhögt
    Josun skrev 2013-12-06 18:58:14 följande:
    Cabernet Sauvignon. Känns ungefär som "kaffe" som jag har "lärt" mig dricka. Det är snarare effekten av det man vill åt än smaken av det. Det var verkligen vidigt med spritsmaken.

Shit vad yr jag är... Hur ska man kunna göra någonting givande i detta stadie?
    Cabernet Sauvignon är en druva, det finns säkert miljontals viner som är gjorda på den.
  • Josun
    jaghopparhögt skrev 2013-12-06 18:59:10 följande:
    Cabernet Sauvignon är en druva, det finns säkert miljontals viner som är gjorda på den.
    Ahh... Sunrise hette det. Känns dock som att jag skulle ha svårt att komma över spritsmaken oavsett märke?
  • jaghopparhögt

Från Chile, verkar vara ett typiskt billigt rödvin. Du kanske skulle ha testat med ett vitt eller någon lättdrucken öl istället.
    Men Baileys går väl ner?

• Josun
    jaghopparhögt skrev 2013-12-06 19:26:30 följande:
    Från Chile, verkar vara ett typiskt billigt rödvin. Du kanske skulle ha testat med ett vitt eller någon lättdrucken öl istället.
    Men Baileys går väl ner?
    Vad är en lättdrucken öl? Hittills har allt smakat bajs :)

Baileys glassen är godare än vad spritsorten är. Gissar att mitt problem är spritsmaken i sig.
  • Mommy1986
    Josun skrev 2013-12-06 19:32:26 följande:

Baileys glassen är godare än vad spritsorten är. Gissar att mitt problem är spritsmaken i sig.
    Corona är lätt drucken ljus öl.. Men det kanske också är en smak sak :)
  • jaghopparhögt
    Josun skrev 2013-12-06 19:32:26 följande:

Ptja någon lager, finns öl som är så ljus att den i nästan är vatten :D
  • Josun
    jaghopparhögt skrev 2013-12-06 19:35:02 följande:
    Ptja någon lager, finns öl som är så ljus att den i nästan är vatten :D
    Är det ens någon alohol i sånt då? Sorten som heter BEOS som är någon bryggd historia är nästan god men det smakar som en blandning av cider och öl. Den är inte så söt vilket jag gillar... Men det är ingen alkohol i den.
  • jaghopparhögt
    Josun skrev 2013-12-06 19:38:17 följande:
    Är det ens någon alohol i sånt då? Sorten som heter BEOS som är någon bryggd historia är nästan god men det smakar som en blandning av cider och öl. Den är inte så söt vilket jag gillar... Men det är ingen alkohol i den.
    Klart det är.
    Ska du dricka båda flaskorna ikväll? :)
Svar på tråden Nykterist som provar sprit för ”första” gången.