Inlägg från: sötare |Visa alla inlägg
  • sötare

TA - Troll Anonymous

Är inget troll me kan tycka att trolltrådar kan vara roande att läsa dock så ska de vara riktigt bra skrivna och vissa ämen både vara tabu för det är bara så fel att skrika varg.

• sötare
    EllisBell skrev 2013-12-08 07:27:12 följande:
    Förstår verkligen inte det här. Varför spelar det roll om en tråd är sann eller ej? Det här är ett forum inte verkliga livet. Antingen är en tråd intressant/relevant/underhållande och då kanske man svarar. Annars klickar man vidare. Att jaga troll och tro att det är prestige att avslöja felaktigheter eller att vara troll stolt över att man "lurar" okända på ett forum är verkligen efterblivet. Det viktiga är väl inte om en tråd är absolut sann eller inte utan om den är läs/diskussionsvärd.
    Fast vissa saker ska man inte ropa varg om även om det är ett forum. Det är ju bara fel. En tråd  några ungdomar som trollade om att lämna ett litet barn ensam i några dagar medans modern åkte iväg och hjälpte en vän att flytta samt att de skulle festa tillsammans. Det var någon som till och med anmälde tråden till polisen.
  • sötare
    MuppinCowboy skrev 2013-12-09 12:04:11 följande:
    Jag spyr mer på folk som skriver 'grina' eller som ska skriva uppenbart trams, eller som likt en fjortis svänger sig med svordomar - om man gör detta får man räkna med att bli kallad de milda orden 'troll'

Jag är försvararen av etikett på forum!

Nej inte direkt Skrattande
    Men jag är trött på att människor måste bet sig som arslen på nätet, jag ifrågasätter varför man måste 'spela Allan' bara för att man är anonym.
    Dessa människor (dvs inläggs-trollen) är oftast oansenliga människor när datorn inte är framför dem.

Intelligenta troll eller humor troll framkallar inte irritation på samma sätt som fjortistrollen och erhåller därför inte 'det måste vara fredag' inlägg på samma ilskna sätt utan kanske isåfall mer med humor.

(jag undrar förresten fortfarande var man kan läsa forumsreglerna?)

Jag är helt förundrad över att folk kan vara så elaka och bli så otroliga ovänner på ett forum som folk blir.
  • sötare
    puss skrev 2013-12-09 12:41:40 följande:
    Det är för att folk tänker så illa.
    äsch jag har ju bara lite otur i bland med den biten Tungan ute
  • sötare
    johanna aa skrev 2013-12-09 18:18:43 följande:
    Är turbansmurfen en som brukar trolla?
    näää e ju gammelsmurfen som trollar å kokar i hop massa saker ju Tungan ute
Svar på tråden TA - Troll Anonymous