Inlägg från: Anonym (pyret) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pyret)

TA - Troll Anonymous

SupersurasunkSara skrev 2013-12-07 10:52:10 följande:
    För egen del svarar jag mot bättre vetande ibland. Tex i trådar där någon ber om hjälp för att de blir misshandlade. Såna troll ogillar jag å det grövsta, den som faktiskt blir misshandlad och behöver hjälp kan avskräckas när det gapas troll i varenda en men kanske kan de ta till sig ett och annat som någon skrivit i tråden, som inte är hånfull.
    Det med troll, jag skrev en gång för länge  sedan om misshandel som hänt mig samma kväll.
    Var inget troll, i desperation kändes det lättare att skriva i forumet än att ringa en vän.

Idag är jag och mannen tillsammans igen ingen utomstående vet någonting.
  • Anonym (pyret)

Hur vet man vad som är trolltrådar?

Finns saker som jag tycker verkar osannolika som den där med pappan som hittar sin dotter på rummet som
    onanerar.

Självmord är det väl ingen som driver om?

Är den sann tror ni?

Finns konstiga människor.

Tycker många trådar är konstiga.

Vilka trådar tror ni har varit fejk på sista tiden?

• Anonym (pyret)
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-08 15:21:41 följande:
    Jo tyvärr har det funnits trolltrådar där TS har skrivit att h*n vill ta livet av sig och det engagerar många som verkligen blir oroliga.

Nja, den tråden tror jag inte mycket på faktiskt. Sättet personen skriver på verkar tillhöra en betydligt yngre person än någon som har en dotter i den åldern.
    Jo precis är ordvalen jag reagerade på, onanera villkorslöst vem säger så?

Låter hemskt med att skoja om självmord har en vän som gjorde det ser inget roligt med det.

Vilka mer trådar är fejk just nu?

Jag tror inte heller på cp-barnet.

Vilka tror inte ni på?
  • Anonym (pyret)

Kom på tror inte heller riktigt på det där med onanitråden om att en lärare hittat sin elev på toaletten.

Men vem vet.

Vilka tror ni inte på?

• Anonym (pyret)
    Woody Allen skrev 2013-12-08 16:12:41 följande:
    Ja hörni... vad säger man!
    Säger vad?
  • Anonym (pyret)
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-08 16:57:35 följande:
    Ok att säga nej till cp barnen känns ju inte äkta bara av titeln, men samtidigt, det finns folk av alla sorter..
    Jag gillar inte ordvalet CP. Var sånt folk sa när man gick i lågstadiet.
  • Anonym (pyret)

Det med att gifta sig på dagis låter också konstigt, tror ni på det?

• Anonym (pyret)

Min nästa tråd ska vara min 1 åring har redan lärt sig att hjula och spela munspel och räkna till 10 vad kan dina barn? 

• Anonym (pyret)

Jo precis  Tungan ute

Sen kan man undra vissa trådar som -- Min dotter snippa ser ut som min tjejs är sådana sanna?

Är det bara jag som tycker sånt är konstigt? Obestämd

• Anonym (pyret)
    Anonym (supertroll) skrev 2013-12-08 19:01:39 följande:
    Pyret ta det lite lugnt med spekulationerna nu, det är inte helt okej att spekulera vilka trådar som är troll här.
    Varför får man inte spekulera? 
  • Anonym (pyret)
    Anonym (supertroll) skrev 2013-12-08 19:06:25 följande:
    Det är helt enkelt mot fls regler. Vet inte om det gäller i externa trådar men troligtvis gör det.
    Jaha visste inte det.

Varför skriker alla Troll i alla trådar då?
  • Anonym (pyret)
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-08 19:11:47 följande:

För att det krävs att någon orkar anmäla för att inlägget ska tas bort.
    ok
  • Anonym (pyret)
    Anonym (Pennlyckotrollet) skrev 2013-12-08 19:33:50 följande:
    Måste erkänna att jag då och då förvandlas till ett litet troll Skäms

Brukar dock trolla rätt smart, och blir sällan avslöjad.

Trollar antingen för att det faktiskt ligger en gnutta sanning i trolltråden, men jag brer på lite, skriver som om det gällde mig, och ändrar vissa perspektiv för att få det att bli "bättre".
    Ibland trollar jag också för att jag är intresserad av att se vilken typ av människor som rör sig här på fb, ibland blir man ju mörkrädd när man läser vissa svar...
    Eller så har jag bara tråkigt.

Hahah avslöja några trådar : )
  • Anonym (pyret)

Försvann den där konstiga tråden nu?

• Anonym (pyret)
    Anonym (Pennlyckotrollet) skrev 2013-12-08 21:14:26 följande:
    Hm, orkar inte rota fram något bra just nu, men kanske återkommer med något snaskigt såsmåningom ;)
    Jo säg : ) kul
  • Anonym (pyret)
    talktothehand skrev 2013-12-08 21:26:34 följande:

Förslag som inkluderar alla ingredienserna: "Min svärmor som röstar på SD var otrogen med en asylsökande och nu vill hon göra abort men hennes älskare tvingar henne att behålla deras kärleksbarn."
    Haha den var lite rolig den med Svärmor som röstar på SD är otrogen  med en asylsökande haha 
  • Anonym (pyret)
    MuppinCowboy skrev 2013-12-08 21:54:01 följande:
    Vi får väl kalla trådarna något annat för trolltrådar då?

Vad sägs om ToA-trådar

(ToA -Troll och Annat)

Spöktrådar :)
  • Anonym (pyret)
    Anonym (hatar kebab) skrev 2013-12-09 12:52:42 följande:
    Jag gillar att kommentera hur dåligt folk skriver och stavar... Älskar att vara en språkpolis...

Och, trolla är ju kul, om man gör det på ett bra sätt... tex min tråd om att det var så synd om de stackars hönsorna
    Hönsorna?
  • Anonym (pyret)
    Anonym (hatar kebab) skrev 2013-12-09 12:55:11 följande:
    Letade precis, men hittade inte tråden... den är borta
    Vad hände med tråden med att barnets kön ser ut som flickvännens? 
  • Anonym (pyret)
    FaberCastell skrev 2013-12-09 13:10:54 följande:
    Att de flesta av de heta trådarna här är startade av troll är ju ingen nyhet för den som har någon känsla för källkritik. Jag tror också administratörerna av forumet är fullt medvetna om detta. Skulle inte heller förvåna mig om redaktionen ligger bakom ett antal av dessa trådar för att "hålla igång grytan". Tyvärr sjunker forumets anseende när trollen dominerar och det är ett stort misstag av redaktionen att inte försöka hålla efter detta, tror jag.

En sak som vore intressant att diskutera är hur det kommer sig att det finns så få troll på forum där män är i majoritet? Det är sällan någon startar trolltrådar på ByggaHus.se om att nya grannen grävt sig in under din gillestuga och vill flytta ditt avloppsrör för att kunna inreda en vinkällare. En sån TS fast förlagd i förskolemiljö vore däremot helt rimlig här av någon anledning...
    Fast vadå bygga hus familjelivs motsvarighet är ju Flashback
Svar på tråden TA - Troll Anonymous