Inlägg från: EllisBell |Visa alla inlägg
  • EllisBell

TA - Troll Anonymous

Förstår verkligen inte det här. Varför spelar det roll om en tråd är sann eller ej? Det här är ett forum inte verkliga livet. Antingen är en tråd intressant/relevant/underhållande och då kanske man svarar. Annars klickar man vidare. Att jaga troll och tro att det är prestige att avslöja felaktigheter eller att vara troll stolt över att man "lurar" okända på ett forum är verkligen efterblivet. Det viktiga är väl inte om en tråd är absolut sann eller inte utan om den är läs/diskussionsvärd.

• EllisBell
    MuppinCowboy skrev 2013-12-08 21:54:01 följande:
    Vi får väl kalla trådarna något annat för trolltrådar då?

Vad sägs om ToA-trådar

(ToA -Troll och Annat)

Men varför är det viktigt att ifrågasätta trådar? Hellre att 10 trådar startade av uttråkade människor får en massa seriösa svar än att en människa som faktskt söker hjälp eller råd tvingas stå ut med en massa ifrågasättande och trollspekulationer. Det senare skulle jag säga är det stora problemet på forumet, att så fort någon berättar en sak som man inte själv känner igen skall det skrikas troll och letas luckor i historien. Va.fan.spelar.det.för. roll.
  • EllisBell
    MuppinCowboy skrev 2013-12-09 11:35:10 följande:
    För att citera mig själv:

"Problemet är inte i huvudsak TS-Troll utan Inläggs-Troll, de som svarar hånfullt och provocerande endast i syfte att få folk att reagera dessa förstör trådar oavsett om TS är sann eller inte."

Inläggstroll är väl bara att anmäla? Sen vad som är trollande svarsinlägg upplevs ju väldigt olika. Vissa tar ju varje mothugg eller droppe ironi som "inläggstrollande". Det värsta trollen tycker jag fortfanrade är folk som skriver typ "är det redan fredag" "jag tror ts har svans" . Spyr på sånt.
  • EllisBell
    MuppinCowboy skrev 2013-12-09 12:33:35 följande:
    Ja, att ha olika åsikter är en sak, hetsiga diskussioner är också något som förekommer utanför nätets domäner men att folk skulle uppföra sig som dem ibland gör på forum i en diskussion ansikte mot ansikte det har jag svårare att tro på.

Vissa ursäktar sig med att det 'är bara på nätet' - det är det dummaste jag vet. Orden är lika verkliga oavsett om det är online eller offline.

Det är verkligen sandlådebeteende ibland på internet

Det är skillnad på nätet och ansikte mot ansikte. Rätt ogenomtänkt att tro något annat. Eller sitter du och berättar att du onanerat i fikarummet på jobbet? Brukar dina grannar prata om sina flytningar eller sin vurm för SD?
  • EllisBell
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-09 13:27:56 följande:

Fast troll är ju inte någon som svarar i en tråd (om denne inte enkom svarar för att provocera utan att faktiskt tycka det den skriver själv). Att trolla är ju att skriva något som inte är sant.

Det vet jag väl. Det är ju TS som började tjafsa om inläggstroll som minsann är de värsta etc. Rikta dig till henom istället.  
Svar på tråden TA - Troll Anonymous