Inlägg från: turbansmurfen |Visa alla inlägg
  • turbansmurfen

TA - Troll Anonymous

Trollning är ju jättekul om man lyckas göra ett bra inlägg som rör upp känslor och provocerar...

Gärna en TS som engagerar människor av olika åsikter så att de börja bråka i tråden utan att TS/Trollet själv måste driva konversationen...

• turbansmurfen
    johanna aa skrev 2013-12-09 16:07:06 följande:
    Man trollar inte om , pedofili, handikappade barn, misshandel, våldtäkter, självmord etc.
    Så komiker får inte skämta om detta heller? Känns helt klart som att många ståuppare skojar om sånt här....
  • turbansmurfen
    johanna aa skrev 2013-12-09 16:14:23 följande:
    Pedofili? Det är fruktansvärt.
    Må så vara, men det känns som det finns få gränser i samhället... Däremot kan jag hålla med om att trolltrådar om pedofili, övergrepp, självmord etc är ganska smaklöst
  • turbansmurfen

Personligen kan jag knappt låta bli att jävlas med såna som lider av hittepå som tex borderline och bipolaritet... Jag blir provocerad av att det finns de människor som lever genom sin diagnos och rättfärdigar vad fan som helst med diagnosen. Egentligen är det bara att ta av sig offerkoftan och skärpa till sig!

• turbansmurfen
    SvenGlen skrev 2013-12-09 16:23:18 följande:
    Det sägs att komedi = tragedi X tid. Sen beror det väl på ur vilket perspektiv och i vilket sammanhang det skämtas om det. Det finns handikappade komiker som skämtar rätt grovt om att vara handikappad, så varför skulle inte en handikappad person kunna trolla om sitt handikapp på ett humoristiskt sätt?
    Men, har tex en rullstolsbunden ensamrätt på att trolla om rullstolsburna? Har den med Parkinsons sjukdom ensamrätt på att trolla om Parkinsons? Har mörkhyade människor med ursprung på den afrikanske kontinenten ensamrätt på att använda N-ordet? osv osv?
  • turbansmurfen
    johanna aa skrev 2013-12-09 16:55:14 följande:
    Du förstår vad jag menar. Bipolär är en allvarlig sjukdom.
    Ja, det är din åsikt det...
  • turbansmurfen
    johanna aa skrev 2013-12-09 18:18:43 följande:
    Är turbansmurfen en som brukar trolla?
    Är det en fråga eller en åsikt?
  • turbansmurfen
    johanna aa skrev 2013-12-09 22:48:59 följande:
    En fråga Glad Tänkte mest på ditt namn
    Jag är arab, och jag är blå...
  • turbansmurfen

Jag tror den här tråden är en trolltråd Flört

Svar på tråden TA - Troll Anonymous