Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

TA - Troll Anonymous

Anonym (supertroll) skrev 2013-12-08 22:19:03 följande:
    Det är nog ganska givet att så är fallet, för fl vill knappast att man ska spekulera om vilka trådar som är troll oavsett var man gör det.
    Troligen är det så ja.
  • SupersurasunkSara
    EllisBell skrev 2013-12-09 11:48:13 följande:

Inläggstroll är väl bara att anmäla? Sen vad som är trollande svarsinlägg upplevs ju väldigt olika. Vissa tar ju varje mothugg eller droppe ironi som "inläggstrollande". Det värsta trollen tycker jag fortfanrade är folk som skriver typ "är det redan fredag" "jag tror ts har svans" . Spyr på sånt.

Fast troll är ju inte någon som svarar i en tråd (om denne inte enkom svarar för att provocera utan att faktiskt tycka det den skriver själv). Att trolla är ju att skriva något som inte är sant.
  • SupersurasunkSara
    SvenGlen skrev 2013-12-09 13:16:19 följande:
    Intressant infallsvinkel. Är kvinnor lättare att dupera än män?
    Nej, men kvinnor vill generellt sett hjälpa mer än män. Om en man finner en tråd löjlig skiter de helt enkelt i den.
  • SupersurasunkSara
    SvenGlen skrev 2013-12-09 13:36:16 följande:
    Och då dyker dom blåögda in i vilken illa konstruerad trolltråd som helst. Dvs mer lättduperade.

Ja, visst finns det kvinnor, liksom det finns män, som är mer lättlurade än andra av samam kön. Det finns också kvinnor som rä mer rödhåriga än andra osv.
    FaberCastell skrev 2013-12-09 13:34:03 följande:
    Kanske kvinnor "vill" bli lurade för att dom hänger på forumet som förströelse när dom har tråkigt? Som att dagdrömma eller läsa en novell i en veckotidning. Av samma anledning startas trolltrådar som tidsfördriv medan män hänger på forum och startar trådar för att dom vill ta reda på hur dom löser ett problem?
    Det här tror jag också är en viktig aspekt. Familjeliv är för mig ett ställe att fördriva tiden på, att lära mig saker, att ge min åsikt om saker (vilket en del tydligen har problem med men det får de gärna bli irriterade på om det roar dem, de som skriver och tackar för ett råd gör det värt det att fortsätta) och ibland svarar ajg i en tråd jag tycker är en uppenbar trolltråd, bara för att. Ibland luras jag av TS och förstår senare att det är en trolltråd, och ibland fattar jag det antagligen aldrig
  • SupersurasunkSara
    johanna aa skrev 2013-12-09 15:08:43 följande:
    Fast är den troll? Läste inte allt men kärnfamilj vill väl många ha?
    Inte TS, men en som skriver inlägg i den
  • SupersurasunkSara
    MuppinCowboy skrev 2013-12-09 14:39:16 följande:
    Här menar du väl T- S som började nämna, att skriva tjafsa är bara fånigt

Om jag vill omnämna dessa personer som 'inläggstroll' så gör jag det, för att det är min åsikt baserad på att inläggen verkar skrivna med samma avsikt som TS-troll har, eller blir det mindre trollande i trådarna när TS fortsätter skriva i en trolltråd?

Är det förövrigt någon som kan hitta forumsreglerna där det står något om anklagande av troll mm på detta forum?

Annars utnämner jag härmed denna tråd till självständig tråd vid namn Trollikanstaten och härmed får man säga ordet troll hur mycket man vill i denna tråd.
    Är man dum får man däremot inte vara med och leka

http://www.familjeliv.se/Forum/regler.php

Forumreglerna, dock står det inget om troll där tror jag. Har dock sett att moderatorer i ett flertal trådar flikat in att man inte får spekulera om ts är ett troll eller inte.
  • SupersurasunkSara
    johanna aa skrev 2013-12-09 15:11:33 följande:
    Jaha tänkte väl :)
    Ts problem i den tråden är oerhört vanligt och det är tyvärr vanligt att vissa provoceras oerhört över att såna känslor finns.
  • SupersurasunkSara
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 16:00:11 följande:
    Trollning är ju jättekul om man lyckas göra ett bra inlägg som rör upp känslor och provocerar...

Gärna en TS som engagerar människor av olika åsikter så att de börja bråka i tråden utan att TS/Trollet själv måste driva konversationen...

Tja, beror ju på. Vissa saker trollar man inte om anser jag.
  • SupersurasunkSara
    MuppinCowboy skrev 2013-12-09 20:55:11 följande:
    Men man får inte vara anonym, så jag har svårt att se att några troll vill skriva här om de inte kan vara anonyma Obestämd

Jag vet. Men diskussionen kring troll kan ändå fortsätta.
  • SupersurasunkSara
    MuppinCowboy skrev 2013-12-10 22:07:07 följande:
    Trots mail till supporten så har jag inte fått något svar.

FL lyckades rätt bra med att begrava den här tråden, tack så mycket. Men trådar med orden CP-barn det får finnas på Känsliga RummetDrömmerSkrikandes

Anmäl tråden kanske? Man får nog eg inte skriva så heller.
  • SupersurasunkSara

Sen så kunde ju moderatorerna ändå se vilka som skriver anonymt har jag för mig, så eg är det ingen skillnad mer än att alla andra också förstås kan se det

• SupersurasunkSara
    sär skriven skrev 2013-12-12 13:17:24 följande:
    Seriöst, hur vet ni vilka trådar som är äkta och vilka som är troll? Jag kan ju påstå mig,  anonymt, ha problem med att lukta Gamle Ole ur stjärten, hur ska ni veta om det är sant eller inte?

Moderatorerna kan väl, om jag inte fattat det fel, kolla vilka som skrivit anonymt, om inte annat så finns något slags system där de kan maila den som skrivit en sak anonymt och påpeka att ett inlägg blivit borttaget för att det citerar ett inlägg som tagits bort.
  • SupersurasunkSara
    sär skriven skrev 2013-12-12 13:41:02 följande:
    Men det säger ju ingenting om sanningshalten i ett inlägg. Det är faktiskt lika omöjligt för moderatorerna att veta om jag trollar som det är för er andra. Jag undrade därför vad Moderator menade med att många av de trådar som anmäls för trolleri är sanna och trådskaparna känner sig kränkta. Hur fan kan de veta det? :)
    De har väl frågat och valt att lita på det personen säger? Eller så kanske någon har skrivit att denne är en 21 åring från Ystad men bevisligen är en 40 åring från Nässjö. Eller nåt
  • SupersurasunkSara
    NoOx skrev 2013-12-13 13:44:38 följande:
    Troll LoL LOL haha....finns dom på familjeliv haha;P

Ja, men man får inte prata om dem
  • SupersurasunkSara
    NoOx skrev 2013-12-13 14:06:52 följande:
    För då växer dom eller blir fler? Typ som gremlins om man matar efter midnatt?

Ja. Men också för att det är FL´s regler
  • SupersurasunkSara
    NoOx skrev 2013-12-13 15:25:26 följande:
    Regler? de har jag missat haha....Kan vara att jag sket i dom ;-P
    Förut stod det klart uttalat att man inte får spekulera om en tråd är troll, men nu har de tagit bort det och hävdar att det går under 'vad det nu var' nåt om trevligt stämning eller så.
Svar på tråden TA - Troll Anonymous