Inlägg från: MuppinCowboy |Visa alla inlägg
  • MuppinCowboy

TA - Troll Anonymous

Jag spyr mer på folk som skriver 'grina' eller som ska skriva uppenbart trams, eller som likt en fjortis svänger sig med svordomar - om man gör detta får man räkna med att bli kallad de milda orden 'troll'

Jag är försvararen av etikett på forum!

Nej inte direkt Skrattande
    Men jag är trött på att människor måste bet sig som arslen på nätet, jag ifrågasätter varför man måste 'spela Allan' bara för att man är anonym.
    Dessa människor (dvs inläggs-trollen) är oftast oansenliga människor när datorn inte är framför dem.

Intelligenta troll eller humor troll framkallar inte irritation på samma sätt som fjortistrollen och erhåller därför inte 'det måste vara fredag' inlägg på samma ilskna sätt utan kanske isåfall mer med humor.

(jag undrar förresten fortfarande var man kan läsa forumsreglerna?)

Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    puss skrev 2013-12-09 12:12:30 följande:
    Ja de är skittråkiga.

Alla har inte din förmåga att ge svar på tal

Skrattande

• MuppinCowboy
    sötare skrev 2013-12-09 12:20:56 följande:
    Jag är helt förundrad över att folk kan vara så elaka och bli så otroliga ovänner på ett forum som folk blir.
    Ja, att ha olika åsikter är en sak, hetsiga diskussioner är också något som förekommer utanför nätets domäner men att folk skulle uppföra sig som dem ibland gör på forum i en diskussion ansikte mot ansikte det har jag svårare att tro på.

Vissa ursäktar sig med att det 'är bara på nätet' - det är det dummaste jag vet. Orden är lika verkliga oavsett om det är online eller offline.

Det är verkligen sandlådebeteende ibland på internet

• MuppinCowboy
    EllisBell skrev 2013-12-09 13:09:34 följande:
    Det är skillnad på nätet och ansikte mot ansikte. Rätt ogenomtänkt att tro något annat. Eller sitter du och berättar att du onanerat i fikarummet på jobbet? Brukar dina grannar prata om sina flytningar eller sin vurm för SD?
    Eller så handlar det kanske om hur man säger saker och inte vad man säger.

Att vilja säga något anonymt är en sak, att uppföra sig som ett arsle är en annan sak och ska inte behöva förekomma  på nätet mera än vad det ska göra behöva göra på tex jobbet.

Om man känner ett behov att hävda sig genom att vara elak på internet för att man inte kan det 'offline' så kanske man borde gå på 'självförverkligande'-kurser, terapi el dylikt.

• MuppinCowboy
    SvenGlen skrev 2013-12-09 13:16:19 följande:
    Intressant infallsvinkel. Är kvinnor lättare att dupera än män?
    "SD har sina absolut starkaste partisympatier, 14,8 procent, bland unga män mellan 18-24 år. Men i samma åldersgrupp bland kvinnorna är det bara 3,2 procent som sympatiserar med partiet."

Verkar inte som kvinnor är lättare att dupera än män

Skrattande

• MuppinCowboy
    EllisBell skrev 2013-12-09 14:04:18 följande:

Det vet jag väl. Det är ju TS som började tjafsa om inläggstroll som minsann är de värsta etc. Rikta dig till henom istället.  
    Här menar du väl T- S som började nämna, att skriva tjafsa är bara fånigt

Om jag vill omnämna dessa personer som 'inläggstroll' så gör jag det, för att det är min åsikt baserad på att inläggen verkar skrivna med samma avsikt som TS-troll har, eller blir det mindre trollande i trådarna när TS fortsätter skriva i en trolltråd?

Är det förövrigt någon som kan hitta forumsreglerna där det står något om anklagande av troll mm på detta forum?

Annars utnämner jag härmed denna tråd till självständig tråd vid namn Trollikanstaten och härmed får man säga ordet troll hur mycket man vill i denna tråd.
    Är man dum får man däremot inte vara med och leka

• MuppinCowboy
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 18:01:13 följande:
    Ja, det är din åsikt det...
    "Bipolär sjukdom är en av de tidigast beskrivna sjukdomarna. Redan 400 år före Kristus beskrev den grekiske filosofen Hippokrates tillståndet som melancholia och mania.."
  • MuppinCowboy

Men man får inte vara anonym, så jag har svårt att se att några troll vill skriva här om de inte kan vara anonyma Obestämd

• MuppinCowboy
    johanna aa skrev 2013-12-09 22:02:36 följande:
    Får man diskutera vilka man tror är troll?
    Jag tror 'Familjeliv' är troll..
  • MuppinCowboy
    turbansmurfen skrev 2013-12-09 22:47:48 följande:
    Är det en fråga eller en åsikt?
    Var är turbanen förresten? lite photshoppande på din bild och voila.. Skrattande

eller voila säger jag som inte ens kan rita streckgubbar.. ObestämdSkäms
  • MuppinCowboy

Trots mail till supporten så har jag inte fått något svar.

FL lyckades rätt bra med att begrava den här tråden, tack så mycket. Men trådar med orden CP-barn det får finnas på Känsliga RummetDrömmerSkrikandes

• MuppinCowboy

Eftersom dem tydligen har sett denna tråd med tillhörande titel och flyttat den så kan dem ju inte ha undgått CP-barn tråden heller borde man tycka Obestämd

• MuppinCowboy

Det är det här som är problemet, med alla trolltrådar så försvinner också det 'sanna' trådarna - hur kan man ta något på allvar om det skrivs en massa trolltrådar, då blir det till slut att man misstänker det mesta som skrivs.

MEN även om det är en trolltråd från början så kan ändå diskussionen bli intressant, man får reda på hur människor reagerar osv.

Däremot förstörs både Trolltrådar och vanliga trådar av inläggstroll

När det gäller hannahfiilippa så får man respektera att hon inte vill avslöja sin tråd och då den inte är en trolltråd ska hon heller inte behöva göra det.

Vi ska inte spekulera i vilka trådar som är/kan vara trolltrådar utan det är upp till våra trollisar om de vill avslöja vilka och varför mm.

• MuppinCowboy
    turbansmurfen skrev 2013-12-12 12:36:23 följande:
    Jag tror den här tråden är en trolltråd Flört

Det inlägget FÅR du inte rensa bort moderator! haha ha
    men annars har du rätt, MEN hur gör du när det gäller troll som tar på sig ansvar och 'bekänner' vissa trådar?
    Dessa måste du kolla upp om det stämmer eller inte innan du tar bort, för du får ju INTE ta bort de ifall det stämmer, de som inte stämmer ska du självklart ta bort för de gör bara skada.

(Men i de fall då det stämmer finns det ingen anledning till att ta bort dessa, såvida det inte är för att FL vilja dölja att det är trolltrådar för att inte mista medlemmar, men det hoppas jag verkligen inte är fallet..
    Så till troll som har erkänt sina trolltrådar och ändå fått dessa borttagna skriv då det i den tråd också för i dessa fall har man ingen rätt att ta bort trolltrådar då det inte är spekulationer isåfall utan erkännande, detta är enkelt för moderatorer att kolla upp föreställer jag mig så som sagt ta inte bort genuina erkännande)
  • MuppinCowboy
    Moderator skrev 2013-12-12 12:12:52 följande:
    Appappappapp!

Det är inte tillåtet att peka ut enskilda trådar som "trolltrådar"

Om du misstänker att det är en trolltråd skriv inget i tråden utan anmäl den till granskning.
    De flesta trådar som anmäls som trolltrådar är hör och häpna sanna och för den som då fått sin tråd kapad av trolljägare upplever sig som kränkt. Det är inte acceptabelt.
    Anmäl och låt moderatorerna granska.

Tråden kommer att rensas från inlägg där enskilda trådar pekas ut. Denna gången utan påföljd. Fortsätter det efter detta meddelande kommer sådana inlägg tas med påföljd.
    Jag citerar din tråd och kommer anmäla den enbart i syfte på att få ett svar, då jag har mailat supporten om detta men inte fått någon respons överhuvudtaget, så genom detta kanske ni kommer att svara och åtgärda problemet, så ni behöver INTE ta bort er egen tråd eller mitt inlägg

Denna tråd belyser något som uppenbarligen är väldigt känsligt - Trollande

Varför har ni bregravt denna tråd i Ironi och Satir i Sandlådan då det som sagt är ett aktuellt ämne som upprör många och man bör rimligtvis också ge meldemmarna chansen att disskutera detta med samma anonymitetsfunktion som i trådar om störiga CP-barn..

Varför har denna tråd lagts i sandlådan? vem är det av er moderatorer som har bestämt att denna tråd inte är värdig att ligga i Känsliga Rummet och ska förpassas till ironi och Satir, det setr ju ut som om FL medvetet vill 'begrava' tråden.

Varför har jag inte erh¨ållit något svar på mitt mail om denna tråd som skickats till supporten efter uppmaning av moderatorer vid bortagning av inlägg.

och NEJ detta gäller inte enskilda ämnen då detta ämne som sagt berör ett känsligt ämne så ni borde inte ta bort detta inlägg som jag nu skriver - det borde ligga i ert intresse att svara på detta - och att flytta tillbaka tråden där den hör hemma i Känsliga Rummet, så att medlemmar ska ges tillfälle att svara på detta känsliga ämne anonymnt.

• MuppinCowboy
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-13 15:27:10 följande:
    Förut stod det klart uttalat att man inte får spekulera om en tråd är troll, men nu har de tagit bort det och hävdar att det går under 'vad det nu var' nåt om trevligt stämning eller så.
    Trevlig stämning.. då skulle ju var och varannan tråd försvinna här på FL Skrattande

Sen undrar jag varför man har en regel för att sen ta bort dem men sedan använda sig av den 'regeln' och säga att man får inte trolla, och denna regel används dessutom godtyckligt.

Jag tycker att en del Trolltrådar kan vara bra,(långt ifrån alla är de)när de görs med humor och inte är smaklösa, för även om TS kan vara osann så behöver inte alla svaren vara det MEN däremot så är i-troll (inläggstroll) det värsta som finns.

Först härjade dessa i-troll på skolgårdarna och gjorde livet surt för många för att sedan fortsätta sin karriär på internetforum.
    Dessa i-troll skulle förutom sin karriär på skolor aldrig våga mobba ansikte mot ansikte, speciellt inte mot någon vuxen som kan säga ifrån. De är rätt så fega där de sitter bakom sina datorer.

Så där vissa troll uppfuller en funktion (kanske FL's forum hade varit mer tomma på trådar annars) så uppfyller i-troll ingen funktion alls förutom någon slags egen önskan om bekräftelse och att få hävda sig då man brister på det utanför forumens 'världar'

Men nog hade internet varit trevligare utan troll, kanske inte lika händelserikt men avsett trevligare
  • MuppinCowboy
    NoOx skrev 2013-12-13 15:28:36 följande:
    Trolla är livets krydda ju....måste man få
    Snoopade lite på din profil och den fick mig att skratta högt, det är humor på hög(låg) nivå Skrattande
    Husdjur: Hund   Silverfisk
Svar på tråden TA - Troll Anonymous