• Anonym (MonikaaaM)

Hur länga kan man leva på dålig mat?

Nudlar, hamburgare, pizza, fryst mat osv, hur länge kan man äta det till middag utan att påverka hälsan nämnvärt?
    Är i djup sorg och har därför bara ätit ovanstående senaste tiden pga ej ork
    (försöker äta något nyttigare frukost lucnh och mellanmål, fullkornsbröd, mjölk, juice, yoghurt, fisk, frukt, grönsaker osv)

• Svar på tråden Hur länga kan man leva på dålig mat?
  • Anonym (dsgs)

Jag har levt på det i ca 10 år. Är väl rätt trött emellanåt, men inget stort sjukligt fel.

• Anonym (Mia)

Men varför skulle fryst mat vara så onyttigt? Nudlar är inte heller så tokigt, framför allt inte om de innehåller ägg. Hamburgare kan göras mer eller mindre nyttiga, ta med fullkornsbröd och mindre dressing.

Det kommer att gå fint. Du dör inte av sådan mat, inte skadas du heller.

• Anonym (Tina den först!)

Fryst mat lät inte vidare nyttigt eller lättsmält. Tina/tillaga den först så är det mycket bättre. Glad

• tsigen

haha ts igen här, tack tina den först för din kommentar skrattade riktigt gott för första gången på länge : D

menade ju fryst färdigmat, Dafgårds findus o sånna ; ) men dom värmer jag i ugn/mikro

• Anonym (...)

Oj det är ju helt vanlig mat här hemma i perioder. - De nyttiga mellanmålen. Trött blir man ju av psykiska svackor inte av maten. Gasig kan man bli däremot om man äter mycket vitt bröd, färdiga frysta köttbullar och mjölkmat (typ stuvade makaroner, pannkaka o dyl).

Dyrt är det också.. När jag har mina återkommande depressioner så märker jag det dels på städning (som blir sällan) och högen av tomkartonger av färdigmat. Märker det oftast om jag har en piggare dag. Annars så går man ju lite i dvala. 5 för 99.. oh så bra då kan jag fylla upp frysen och inte riskera att bli utan.

Svar på tråden Hur länga kan man leva på dålig mat?