Precis fått veta att jag har PCOS!
Hej! Jag förstår din sorg över beskedet med att ha PCOS, jag har den också fick det konstaterat för 9år sen och det har tagit mig 9år att acceptera att det är så, att jag verkligen inte kan få barn på egen hand just nu.
Jag är också snart 30år.
Med mitt ex hann jag med 6 kurer pergotime enkeldos (blev gravid 1 gång, blev mf).
Med min sambo har jag hunnit med 6 kurer pergotime enkeldos men lyckades inte bli gravid remiss gick till IVF, för mig var det en befrielse att börja med IVF trots att det varit en väldigt jobbig resa det också, tog 5 återföringar innan jag blev gravid (fick MA) blev ju så klart helt förkrossad över det men bestämde mig för att försöka så fort min kropp var redo och jag blev gravid igen är nu i mitten på v.8.
Det är en helt otrolig känsla när man äntligen lyckas och jag är så otroligt tacksam, jag kämpade så hårt men gav inte upp och att det gav utdelning till slut.
Jag har fått totalt 104 äggblåsor, 43 embryon, 20 blastocyster (långtidsodlade embryon) och 2st graviditeter på 4 IVF behandlingar och 6 återinföringar. Men det är ju helt otroligt vilken förmåga vi med PCOS har att skapa ägg och möjligheter till graviditet via IVF behandlingar, så kommer du till ivf så misströsta inte det, din kropp kommer att göra ett helt otroligt jobb och jag är helt övertygad om att du också kommer att bli gravid.
För mig säger dom att jag kommer att kunna bli gravid med tiden men att mina ägg måste minska först.
Sen vill jag önska dig lycka till, det kommer att gå bra antingen med Pergotime eller IVF.