xSpinell skrev 2013-12-08 13:50:18 följande:
Nej det har du nog rätt i ,
Men hon skriver ju att om han inte kan hålla sig till ett glas så blir det nolltolerans .
Det är ett erbjudande som kommer från henne själv (en alldeles för snäll kvinna måste jag säga)
Fixar han inte detta så lägger hon kanske ner det förhållandet (hoppas jag för hennes skull)
Men det tar hon tag i när den tiden kommer , Den tiden den sorgen.
Jag tror inte på sådana erbjudanden, man ska inte behöva förhandla med en vuxen man om hur mycket han "får" dricka.
Min erfarenhet talar starkt mot det och jag har varit med om mycket med män och alkohol.
TS skriver såhär: "Detta är alltså inget som händer var dag, men allt för ofta vilket leder till att jag är jätteorolig var gång han ska ut och dricka. (nu hade han alltså bara suttit ensam i köket och sett på tv-serier...). Han har kissat i sängen vid två tillfällen det senaste halvåret efter att han druckit, spytt ner sovrumsmattan en gång, somnat på golvet ett antal gånger.
Han dricker tills han däckar nästan var gång, och har minnesförluster minst 80% av gångerna. När jag pratar med honom om det så verkar det inte alls gå in att det är oroväckande att ha minnesförluster så ofta efter man druckit, och att det inte är normalt."
Det händer ofta, han är ute och dricker, han har använt sängen som toalett två gånger på ett halvår, spytt på golvet... etc etc.
TS har en treåring sedan innan, då kan de inte varit ett par så länge och han visar redan detta beteende?
Det enda är nolltolerans, det kommer inte att gå annars.
Det vågar jag lova.