• honeydew

Katt kissat runt huset utomhus, stinker inne!!

Ja som sagt. Någon katt har inatt kissat runt HELA huset. Utanför dörren, altandörren, nedanför fönster, vid "luftintag" till källaren, garaget. Fan det stinker ju överallt! Är minusgrader och snö ute. Har försökt skrapa bort så mycket vi kan men luktar ändå INNE i hela huset. Vad ska vi göra?? Hur länge luktar det? Kommer katten komma tillbaka och kissa igen (jag vet ej hur katter fungerar)?

• Svar på tråden Katt kissat runt huset utomhus, stinker inne!!
  • Birmafröken

Har ni katt själva?

För att få bort urin och urinlukt använder man bäst något medel som löser upp och neutraliserar själva doftpartiklarna i kisset. T.ex. Piss-Off eller Scent Stop.

• honeydew

Nej har ingen katt, eller annat djur heller för den delen. Vet inte vems katt det är.

Köper man det i djuraffär, gissar jag? Har ett par mil till närmsta stället... Finns det något hemma som man kan använda, jag funderar på ättika?

• Birmafröken
    honeydew skrev 2013-12-07 14:42:45 följande:
    Nej har ingen katt, eller annat djur heller för den delen. Vet inte vems katt det är.
    Köper man det i djuraffär, gissar jag? Har ett par mil till närmsta stället... Finns det något hemma som man kan använda, jag funderar på ättika?

Ja, man kan använda ättika också. Nackdelen med det är dock att även ättika luktar ganska illa.

Andra saker man kan använda är ytdesinfektion och alsolsprit.

Tänk på att inte använda något som innehåller ammoniak (t.ex. Klorin) eftersom det luktar kattkiss i katterns nos och därför kan trigga den att kissa ännu mer på det stället.
Svar på tråden Katt kissat runt huset utomhus, stinker inne!!