• Anonym (Mor)

Hur kan man förbättra sin personliga utstrålning?

Vad kan man göra åt den personliga utstrålningen om den nu verkligen den betyder så mycket. Vad är egentligen personlig utstrålning dvs. karisma? Och hur mycket har detta egentligen med ens personlighet att göra? Kan man må hända ändra sig så pass mycket på såhär sätt så man kan bli en riktig sexatlet. Men vad blir då kvar av det som är ens naturliga personliget. Lönar det sig överhuvudtaget att vara sig själv idag? Eller blir man måhända sexig om man är sig själv. Men vad gör man om man nu har en nu ganska melankolisk personlighet av naturen? Lyckas inte de bäst som kan spela sina förföriska kongjorda roller bäst ändå?

• Svar på tråden Hur kan man förbättra sin personliga utstrålning?
  • Alfred811
    Anonym (Mor) skrev 2013-12-07 19:14:23 följande:

Vad kan man göra åt den personliga utstrålningen om den nu verkligen den betyder så mycket. Vad är egentligen personlig utstrålning dvs. karisma? Och hur mycket har detta egentligen med ens personlighet att göra? Kan man må hända ändra sig så pass mycket på såhär sätt så man kan bli en riktig sexatlet. Men vad blir då kvar av det som är ens naturliga personliget. Lönar det sig överhuvudtaget att vara sig själv idag? Eller blir man måhända sexig om man är sig själv. Men vad gör man om man nu har en nu ganska melankolisk personlighet av naturen? Lyckas inte de bäst som kan spela sina förföriska kongjorda roller bäst ändå?

Ja, det kan du bli - en sexatlet. Om du har viljan att förändras så finns det inte mycket som kan stoppa en halvattraktiv person till att bli superhet. Det tar kanske några månader eller något år, men det kan det vara värt.

Du skulle förundra dig själv om du visste vilka möjligheter som vilar inom dig, som vilar inom oss alla. Väldigt lite handlar om DNA och nästan allt om vilja och rätt kunskap. För att ändra personlighet (som ger sig en annan utstrålning) så behöver vi komma åt vårt undermedvetna som styr mer än 80% av vårt beteende, och därför också våra resultat i livet. Det finns sätt att göra det på som vuxen och det handlar om att ändra vår självbild till det vi vill bli. Det finns olika metoder för det här som jag kan berätta om om du är intresserad.

Ett stort misstag vi ofta hjälper med varandra med är fokusera på att vara sig själv. Det hjälper inte om du vill vara någon annan än den du är. Så om du känner i djupet av dig själv att du inte vill vara melankolisk så ska du inte försöka vara dig själv. Om du vill det, självklart. Frågan du behöver ställa dig själv är vem du vill vara - hur ser den mest attraktiva du ut? Om den bilden skiljer sig mycket från den du är idag så kommer du aldrig känna dig eller upplevas särskilt attraktiv.

Jag har gått igenom den här processen själv och har gått från en förlorare till en vinnare. Alla kan göra det. Men du blir inte en atlet bara för att du höjer ditt attraktionsvärde - då måste du träna lite också ;).

• hejsanhoppsan123
    Alfred811 skrev 2013-12-07 19:57:37 följande:

Ja, det kan du bli - en sexatlet. Om du har viljan att förändras så finns det inte mycket som kan stoppa en halvattraktiv person till att bli superhet. Det tar kanske några månader eller något år, men det kan det vara värt.

Du skulle förundra dig själv om du visste vilka möjligheter som vilar inom dig, som vilar inom oss alla. Väldigt lite handlar om DNA och nästan allt om vilja och rätt kunskap. För att ändra personlighet (som ger sig en annan utstrålning) så behöver vi komma åt vårt undermedvetna som styr mer än 80% av vårt beteende, och därför också våra resultat i livet. Det finns sätt att göra det på som vuxen och det handlar om att ändra vår självbild till det vi vill bli. Det finns olika metoder för det här som jag kan berätta om om du är intresserad.

Ett stort misstag vi ofta hjälper med varandra med är fokusera på att vara sig själv. Det hjälper inte om du vill vara någon annan än den du är. Så om du känner i djupet av dig själv att du inte vill vara melankolisk så ska du inte försöka vara dig själv. Om du vill det, självklart. Frågan du behöver ställa dig själv är vem du vill vara - hur ser den mest attraktiva du ut? Om den bilden skiljer sig mycket från den du är idag så kommer du aldrig känna dig eller upplevas särskilt attraktiv.

Jag har gått igenom den här processen själv och har gått från en förlorare till en vinnare. Alla kan göra det. Men du blir inte en atlet bara för att du höjer ditt attraktionsvärde - då måste du träna lite också ;).

Det här tycker jag låter mycket intressant! Skulle du kunna beskriva de här teknikerna lite mera detaljerat?
  • Alfred811
    hejsanhoppsan123 skrev 2013-12-07 20:09:15 följande:
    Det här tycker jag låter mycket intressant! Skulle du kunna beskriva de här teknikerna lite mera detaljerat?

Jag kan göra ett försök. Nyckeln är att få tillgång till vårt undermedvetna och där plantera fröet om den vi vill vara och sedan dagligen och mer och mer vattna plantan i vårt undermedvetna som till slut växer sig så stor att det blir en del av oss själva och vårt omedvetna beteende. Så blir vi vinnare per automatik utan att vi ens gör det medvetet. Vårt undermedvetna can only accept - not reject. Det är därför vi som spädbarn är så fantastiskt duktiga på att lära oss språk (och attityder och verklighetsuppfattningar) då vårt medvetna inte är utvecklat och det undermedvetna bara tar emot allt som ges till det.

För att kunna göra en förändring i vuxenålder krävs det att vi för det första tar reda på vad vi verkligen vill för något - inte vad samhället, din partner, dina barn eller dina föräldrar vill - utan vad du vill. Genuin motivation måste finnas där till att börja med. Nästa steg i processen handlar om att se och känna sig själv bli den personen som man vill vara. Här finns det många olika tekniker att använda sig av - och det är svårt på förhand att säga vad som kommer passa dig bäst. 

I stora drag handlar det om att du så ofta som möjligt under dagen och med så stor övertygelse som möjligt ser, känner och förväntar dig att den förändringen du vill ska hända redan skett och att du är tacksam för den. Varje gång som du når ditt undermedvetna så sker en förändring hos dig. Om du exempelvis sett och känt dig själv som melankolisk men vill bli en lättsam och glad person så handlar det om att du medvetet börjar ge nya bilder av dig själv som når ditt undermedvetna som ger oss vår självbild. Det är viktigt att man vattnar sin förändringsprocess i sitt inre varje dag - helst flera gånger - och mest effektivt med så mycket inlevelse som möjligt. En bit in i processen kommer du antagligen känna dig vilse när ditt undermedvetna består av lika många delar ditt glada och lättsamma jag som det melankoliska jaget - nyckeln är att göra den här processen tills du har känt i två månader att du är den personen du bestämde dig för att vara vilket tar från tre månader och framåt.

Det är en omprogrammering av den programmering som vi fick med oss från befruktningen och till dess vi var ungefär två år då nästan hela vår personlighet formas.

En viktig del för framgång är också att anamma nya beteenden, men det kommer alltmer automatiskt ju mer du affirmerar och visualiserar att du redan har, är eller gör det du vill. Känslan när förändringen sker och jag känner att det jag ville förändra nu händer nästan per automatik är obetalbart härlig.

Svårt att skriva om det här kortfattat märker jag - iaf för mig - just nu ;)   

• Annah88

Alfred: låter lite som the secret, lagom om attraktion. Är det liknande det du pratar om?

Intressant läsning!

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2013-12-08 00:13:59 följande:
    Genom regelbundet intag av väl valda isotoper. Solig
    Kan dock medföra vissa oönskade effekter....har hört talats om kräftor och skit.... men va fan, vem gillar inte kräftor?! Drömmer Skål
  • Anonym (enkelt)

Lär dig att vara bekväm och trygg i dig själv, lär dig att vara bekväm och trygg med andra, lär dig att vara genuin, lär dig att känna och uttrycka glädje och välbehag med ansiktsuttryck och gester, lär dig att känna in andras positiva känslor och spegla de känslorna tillbaka. Lär dig att låta ditt ansikte lysa upp lite då och då :) träna på att grimasera!

Vi är som människor mångfacetterade och behöver inte bete oss som om att vi bara har en legitim roll att spela. Vissa av oss är mer melankoliska än andra men det är bara en del av vår identitet och det finns inget som säger att den aspekten alltid måste få komma fram i alla situationer.

Vi kan till viss mån välja vilken del som får komma fram under olika omständigheter. Det är lättare att göra när man alltid känner sig trygg i att få vara sig själv, vem man nu än är, när man på det stora hela känner sig accepterad (av en själv såväl som av andra runtomkring en). Då blir det mkt lättare att prova att ge utrymme åt alla de andra aspekterna av ens identitet. Det blir lättast om man omges av goda någorlunda kärleksfulla och tillåtande människor, t ex. vänner, familj, partner. Men först av allt måste man bli trygg och bekväm i sitt eget skinn.

Mer praktiska och konkreta tips är att gå på roliga danslektioner typ afro, börja m improvisationsteater el dyl.

• Alfred811
    Annah88 skrev 2013-12-07 22:46:37 följande:
    Alfred: låter lite som the secret, lagom om attraktion. Är det liknande det du pratar om?
    Intressant läsning!

Ja, eller om vi går ännu djupare, the law of vibration. Jag vet inte om lagarna finns på riktigt eller inte men det fungerar fantastiskt bra. Jag får allt jag vill ha av livet, bättre och mer än jag någonsin kunnat drömma om tidigare :). Jobbar du enligt attraktionslagen också?

• liv tjänarinnan
    Alfred811 skrev 2013-12-07 19:57:37 följande:

Så om du känner i djupet av dig själv att du inte vill vara melankolisk så ska du inte försöka vara dig själv. Om du vill det, självklart. Frågan du behöver ställa dig själv är vem du vill vara - hur ser den mest attraktiva du ut? 

En mycket intressant diskussion får jag säga. Tyvärr kan det vara mycket svårt att skilja ens innersta önskningar från den projicerade bilden av hur man "ska" vara. Om man tex vill vara en social, framåt och flörtig person för att det är de som får saker och ting i livet så är ju inte det en bra anledning. Då går man emot sig själv. Då kan man hamna med människor som man egentligen inte trivs med, eftersom man har skapat en fasad och går emot sitt innersta. Men om man är som man innerst inne vill vara (om det så innebär att man ändrar med tankekraften och på sådana sätt som du beskrivit), och har byggt upp sitt självförtroende, så kommer man att dra rätt personer till sig. I det långa loppet så vill man väl hitta den rätta.

Jag skulle rekommendera att man skriver ner det man funderar över. Namnger ens egenskaper och funderar över för och nackdelar med dem. Då kan man bestämma huruvida det är någonting man vill ändra på eller ej. 
    Sen att vara melankoliker är inte nödvändigtvis negativt tycker jag. Det finns många fördelar med det. Varje negativ egenskap kan bära med sig positiva fördelar, och tvärtom. Att vara pessimistisk, det kan även vara att vara skeptisk på ett sunt sätt. Att ha djupa känslor (som melankoliker har) kan vara en möjlighet till att utveckla konstnärlig talang.

Själv fann jag självkännedomen och självförtroendet, och sedan hittade kärleken mig och inte tvärtom (är en blandning av flegmatiker/melankoliker). Jag visste att det fanns saker som borde ändras och finslipas, och tillsammans har vi jobbat på det. Ibland behövs det att man har någon som kan sporra en och stötta en till att man faktiskt kan. Men förändringen sker inom en själv.
    (en något rörig text blev det, ursäktar)
  • Annah88
    Alfred811 skrev 2013-12-08 09:49:48 följande:
    Ja, eller om vi går ännu djupare, the law of vibration. Jag vet inte om lagarna finns på riktigt eller inte men det fungerar fantastiskt bra. Jag får allt jag vill ha av livet, bättre och mer än jag någonsin kunnat drömma om tidigare :). Jobbar du enligt attraktionslagen också?

The law of vibration? Förklara gärna mer :). Det är här är mycket intressant :p jag försöker tänka som the secret och de gånger jag har gjort det så har jag fått det jag velat ha. Men slåss med negativa tankar som kommer upp ibland. Så det är allt en liten fight med en själv att tänka genom attraktionslagen ;)
  • Annah88
    liv tjänarinnan skrev 2013-12-08 10:52:16 följande:
    En mycket intressant diskussion får jag säga. Tyvärr kan det vara mycket svårt att skilja ens innersta önskningar från den projicerade bilden av hur man "ska" vara. Om man tex vill vara en social, framåt och flörtig person för att det är de som får saker och ting i livet så är ju inte det en bra anledning. Då går man emot sig själv. Då kan man hamna med människor som man egentligen inte trivs med, eftersom man har skapat en fasad och går emot sitt innersta. Men om man är som man innerst inne vill vara (om det så innebär att man ändrar med tankekraften och på sådana sätt som du beskrivit), och har byggt upp sitt självförtroende, så kommer man att dra rätt personer till sig. I det långa loppet så vill man väl hitta den rätta.

Jag skulle rekommendera att man skriver ner det man funderar över. Namnger ens egenskaper och funderar över för och nackdelar med dem. Då kan man bestämma huruvida det är någonting man vill ändra på eller ej. 

Sen att vara melankoliker är inte nödvändigtvis negativt tycker jag. Det finns många fördelar med det. Varje negativ egenskap kan bära med sig positiva fördelar, och tvärtom. Att vara pessimistisk, det kan även vara att vara skeptisk på ett sunt sätt. Att ha djupa känslor (som melankoliker har) kan vara en möjlighet till att utveckla konstnärlig talang.

Själv fann jag självkännedomen och självförtroendet, och sedan hittade kärleken mig och inte tvärtom (är en blandning av flegmatiker/melankoliker). Jag visste att det fanns saker som borde ändras och finslipas, och tillsammans har vi jobbat på det. Ibland behövs det att man har någon som kan sporra en och stötta en till att man faktiskt kan. Men förändringen sker inom en själv.

(en något rörig text blev det, ursäktar)

Ja visst är det intressant :). Jag förstår hur du menar. Det gäller att hitta sig själv. Och förändringen sker verkligen inom en själv. Smile and the world will smile with you :)
  • Alfred811
    Annah88 skrev 2013-12-08 11:30:44 följande:

The law of vibration? Förklara gärna mer :). Det är här är mycket intressant :p jag försöker tänka som the secret och de gånger jag har gjort det så har jag fått det jag velat ha. Men slåss med negativa tankar som kommer upp ibland. Så det är allt en liten fight med en själv att tänka genom attraktionslagen ;)

The law of attraction bygger på the law of vibration. Law of vibration säger att vi kan ta emot och uppnå det vi "vibrerar" på samma nivå med. Jag ger ett exempel. Det spelar ingen roll hur mycket jag vill ha något om mitt undermedvetna inte vibrerar på samma nivå som det jag vill ha. Vill jag ha fantastiska vänner som är inspirerande, modiga, kreativa, kärleksfulla osv så behöver jag börja sända ut de vibrationerna hos mig själv först - då kommer jag efter ett tag automatiskt dra till mig mer av den typen av vänner. Tydligt? 

Negativa tankar - jo dom kommer ibland, även om de inte har där att göra ;). Ofta handlar negativa tankar om att man tillåter sitt förflutna eller sina omständigheter att kontrollera dig, istället för dina drömmar. Den utmaningen som jag jobbar med oftast är att drömmen/målet jag hade blir overklig när mitt undermedvetna inte vill köpa det nya målet. Då kan jag tappa motivationen för att mitt undermedvetna inte vibrerar på samma nivå som det jag vill attrahera in i mitt liv. 

Det är det som är grejen med the law of attraction, det absolut svåraste i processen är att kunna se sig själv i sin drömsituation - när man kan det - då är det bara en tidsfråga. Pm:a om du vill ha fler tips.    

• Annah88
    Alfred811 skrev 2013-12-08 12:00:18 följande:
    The law of attraction bygger på the law of vibration. Law of vibration säger att vi kan ta emot och uppnå det vi "vibrerar" på samma nivå med. Jag ger ett exempel. Det spelar ingen roll hur mycket jag vill ha något om mitt undermedvetna inte vibrerar på samma nivå som det jag vill ha. Vill jag ha fantastiska vänner som är inspirerande, modiga, kreativa, kärleksfulla osv så behöver jag börja sända ut de vibrationerna hos mig själv först - då kommer jag efter ett tag automatiskt dra till mig mer av den typen av vänner. Tydligt? Negativa tankar - jo dom kommer ibland, även om de inte har där att göra ;). Ofta handlar negativa tankar om att man tillåter sitt förflutna eller sina omständigheter att kontrollera dig, istället för dina drömmar. Den utmaningen som jag jobbar med oftast är att drömmen/målet jag hade blir overklig när mitt undermedvetna inte vill köpa det nya målet. Då kan jag tappa motivationen för att mitt undermedvetna inte vibrerar på samma nivå som det jag vill attrahera in i mitt liv. Det är det som är grejen med the law of attraction, det absolut svåraste i processen är att kunna se sig själv i sin drömsituation - när man kan det - då är det bara en tidsfråga. Pm:a om du vill ha fler tips.    

Tack för lektionen professorn ;). Du förklarade väldigt bra, tack :).

Förstår vad du menar med att man måste vibrera på samma plan som det man eftersöker. Det är konstigt att det funkar så bra, alltså när man verkligen ger sig fan på att projektera fram en bild på ditt mål. Alltid funkat..

Det är konstigt. Som att man sänder ut rymdsignaler ut i universum om vad man vill ha, haha.. PM:ar dig!
  • InTheShadow

Unik är jag och bedårande är jag, men att det finns lagar om det? Jag fattar ingenting! Förvånad
    Ah! Som jag misstänkte, skulle ha struntat i att kliva ur sängen idagTyst

Svar på tråden Hur kan man förbättra sin personliga utstrålning?