Present till 16 årig tjej? Behöver hjälp!!
Hej alla!
Jag är bonusmamma till två tonåringar varav tjejen fyller 16 år imorgon.. pappan jobbar utomlands och har bett mig kolla upp present kring 1000 kr... Men vet inte vad jag ska göra!! Duger presentkort tror ni?? Mamman ville att pappan skulle vara med och betala en ny mobil för 6000 kr.. men vi har inte råd, det är jul snart och fler barn i familjen att tänka på..:( mamman blev sur och köper mobilen själv, men nu känns det som att vad jag än köper kommer det inte att duga...:( vi föreslog att mamman skaffade ett abonnemang med ny mobil (vi betalar pojkens i dagens läge..) men det hade hon gjort förra året och då dög visst inte abonnemanget för frökens vänner hade inte samma operatör; dessutom hade hon sönder mobilen efter mindre än ett halvår-därför vill nu mamman helt otroligt nog i mina öron köpa en ny... för 6000.... vet bara att förutom mobil önskar hon sig en häst osv... vet att hon gillar att gå på konserter och funderar på ett ticnet presentkort, men det känns så opersonligt? Annars har hon fiskar och jag kan även köpa ett presentkort på en djuraffär..? Kläder funkar inte, köpte presentkort på Lindex förra året då jag trodde hon kunde tänkas vilja välja själv, men då var inte Lindex hippt nog fick jag höra... av mamman också... :( känns inte kul just nu..snälla hjälp mig komma på nått??
Tack på förhand!