Ingen ägglossning trots pergotime!
Har ätit pergotime dag 4-8 i menscykeln, och nu är jag på dag 16 utan minsta tecken på ägglossning. Någon som har varit med om samma problematik?
Kan ägglossningen komma igång, fast senare?
Tacksam för svar!
Har ätit pergotime dag 4-8 i menscykeln, och nu är jag på dag 16 utan minsta tecken på ägglossning. Någon som har varit med om samma problematik?
Kan ägglossningen komma igång, fast senare?
Tacksam för svar!
Ingen som vet?
Please?
Pergotime kan förskjuta ÄL. För min egen del så inträffar Pergo-ÄL runt dag 17 (imorgon f.ö)
Men mellan dag 14-20 är inte ovanligt med pergotime.
Alternativt så kanske inte din dosering fungerar, och du kanske beöver fler tabletter? Ska du kollas med blodprov senare i cykeln?
Nej, min gynekolog sa inget om blodprov.
Däremot skulle jag äta dubbel dos pergotime nästa gång och komma tillbaka och räkna äggblåsor..
då vet jag att jag fortfarande kan få ägglossning!
testar med stickor, men de har varit negativa hittills..
tack för svaret!
Det kan helt enkelt vara så att du inte reagerat på enkeldosen, eller så har inte ÄL inträffat än. Det blir lite tydligare när du får ta blodprover för att kolla om ÄL skett, samt med koll av äggblåsorna, då "ser" man ju varåt det lutar.
Lycka till.
Doris 6
Jag har fått ägglossning snerae än beräknat två gånger. En gång för 4 år sedan då jag blev gravid efter en pergokur, kom äl inte förrän ca 2 veckor efter beräknat datum. Nu då jag äter min första pergokur för denna gången så kom inte min äl förrän på dag 20 -21. Jag har tetsta med äl stickor för att få veta mer säkert och jag hade en stegring (ska betyda att äl sker inom 24-36 timmar) på dag 19. Konstigt nog var det svagt utslag dagen efter så jag hoppas att det var äl och att den inte sker två veckor senare igen.
Lycka till!
Då finns det hopp!
Jag hatade att äta pergotime, mådde skit av dom och blev ett monster, så det vill jag inte göra om!
Jag har några stickor kvar, då får jag testa om igem då!
Lycka till själv baabo, hoppas det tar sig!