Modernmom skrev 2013-12-09 08:07:38 följande:
Vi bor på en gata full med barnfamiljer. Vi umgicks JÄMT, 22 barn i samma åldrar och vi vuxna hade så roligt varje dag och hjälpte varandra. Vi fällde träd, körde fyrhjuling, körde grävmaskin, åt frukost, lunch och middag tillsammans. En pappa var extra rolig, han hade alltid något fyndigt att säga, var alltid med på alla roliga saker vi gjorde, var den som hela grannskapet ville vara med. Han var ju så tokig också, fällde alla träd i sin trädgård på en dag, rätt över frugans rabatter, så hon kom ut och blev skogstokig. Vi skrattade, det var ju så roligt att han olovligen gett sig på samtliga björkar i trädgården.
Sen låg där sju björkar i trädgården som han knappt brydde sig om att ta hand om, han hade hittat ett dike som skulle breddas med grävmaskinen...
En vacker dag tog alla grannar en heldag i hans trädgård och vi fick ordning på träden. Äntligen kunde man se en gräsmatta!
Men då får han för sig att "rätta till" lite i trädgården och ta bort lite stubbar... Han satt i grävmaskinen dag som natt, vi grannar var med stundtals. Vi skrattade mycket och hade så roligt! När han var färdig hade han..... Gjort en crossbana i trädgården! Ingen gräsmatta, inga rabatter, bara en leråker med hopp och svängar.
Vi skakade på huvudet och skrattade, han var ju så tokig. Vi tog med oss våra fyrhjulingar och lät barnen köra på banan, alla 32 personer hade så roligt.
Men en vacker dag raseras allt. Mannen hade en affär med grannfrun, hans bästa väns fru och två familjer splittrades. Fruarna flyttade därifrån och kvar blev männen i husen bredvid varandra.
Vi pratade mycket med den bedragna frun och helt plötsligt släpper hon bomben;
- Hennes man tar droger! Han har varit hög som ett höghus medan han kört grävmaskin, huggt träd, kört fyrhjuling. Bland våra 22 barn! Ingen har märkt det på honom, alla trodde han var så energisk och rolig. Men nejdå...
En vacker dag hade han lagt droger i en godispåse som hans son kom över... Det hände ingenting, men jag har aldrig sett honom ta en godispåse från ett barn snabbare.
Det jag vill säga är att missbrukare behöver inte sitta i en sunkig lägenhet med blod rinnandes från armarna där man stuckit nålen. De är faktiskt relativt normala och man märker det inte på dem. De kör bil äter middag med familjen och umgås som helt vanligt folk.
Behöver jag säga att typ alla sa upp kontakten med den här idioten? Han har träffat en ny tjej nu som verkar fått ordning på honom och han är hur lugn som helst. Hans liv satt i drogerna, utan dem var han hur tråkig som helst.
Låt mig se om jag förstår ditt inlägg korrekt, du bor i ett område som låter helt enkelt fantastiskt massor med barn i snarlik ålder, gemenskap som är inte från denna värld, mitt i allt så hittas det en man utöver det vanliga.
Social aktiv energisk omtyckt av alla, mannen går till och med så långt att han omvandlar sin egen bakgård till en attraktion för alla, jag antar att en massa arbetstimmar plöjdes ner i projektet, för att inte nämna material kostnader som grannar inte pitchade in till, ditt respons på mannens generositet och givmildhet är att kalla han för idiot och bidra till utfrysning? Fantastiskt, jag saknar ord här faktiskt.
Det du försöker säga här att du är fördomsfull och ignorant, varken mer eller mindre, hur vet du att mannen ens missbrukade sin DROGER?
LillGris skrev 2013-12-09 07:05:58 följande:
Känslomässig utpressning? Really? I så fall kan man ju inte göra slut med sin partner öht. Jag har vissa saker jag kräver i en partner. Han ska vara trogen, han ska inte slå mig och han ska göra ca hälften av hushållsarbet. Är det känslomässig utpressning och att jag föesöker äga hans kropp om jag säger det? Jag förbjuder inte ett piss, vill han knulla runt så fine, men då har han inte kvar mig som flickvän - hans val. Det är ju lite knasigt att kalla det utpressning.
Hur tänkte du här?
Det är en sak att "kräva" saker i sitt förhållande och en annan att försöka äga sin partner och bestämma vad denna får och inte får stoppa i sin egen kropp.
Och ts, "drog"brukare brukar tillskrivas en massa olika egenskaper, dom allra flesta dragna från kroppsdel där solen inte skiner men paranoia är i alla fall en av dom, brukar du "droger" om jag får fråga med tanke på vilken paranoia du uppvisar här?