Inlägg från: LillaBingo |Visa alla inlägg
  • LillaBingo

    Gravid, singel och dejtar?

    Jag är singel och har dejtat de senaste 8 åren utan större framgång.
    Nu är jag gravid och fortfarande ensam och för mig känns det ännu mer hopplöst att kunna hitta någon.
    För det första tänker jag att om jag inte hittat någon hitintills så lär jag definitivt inte göra det som gravid! 
    Min vän (singelkille 36år) säger att han gärna skulle dejta en tjej som är gravid och att det inte spelar honom någon roll.
    För det andra så vet jag inte om jag vill dejta någon och nästan med detsamma behöva slänga ur mig att jag är gravid. 
    Jag skulle gärna dejta, nu när jag är gravid, men hittar jag inte ens något dejtbart i vanliga fall så kan jag lika gärna fokusera på mitt kommande barn..

  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-10 12:28:04 följande:
    LillaBingo@

    Är du öppen direkt tror jag det bra att dejta som gravid. Vilken v är du i?

    Jo..Men mitt alternativ just nu är dejtingsidor och när säger man något sådant isåfall? Innan man går på dejt förstås men det är lite svårt att få in det i konversationen, "Jo, föresten, jag är gravid..men ska vi ta den där dejten nu då?"
    Nu var det iofs längesen jag hittade någon som var så pass intressant att det leder till dejt men ändå..
    Tycker att de flesta karlar jag "råkar på" på dejtingsidorna känns så oseriösa.

    Jag är i v16 så nu börjar det synas också!
  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-10 13:06:34 följande:
    LillaBingo@

    Jag menar att du kan vara öppen i din pres med att du är gravid. Kanske ha en nyare bild i galleriet där det syns att du är gravid.
    Jag dejtade en gång med de omständigheterna och det var andra saker än graviditeten som gjorde att det stannade vid en dejt

    Jag förstår hur du menar.. Och det kanske inte är en dum ide..
    Dock tror jag inte att en bild vore lämpligt än. De flesta skulle nog bara tänka att jag har druckit ett par öl för mycket!Förvånad
    Men som sagt.. Har jag inte hittat något vettigt på 8 år så lär jag inte göra det under min graviditet heller! Bor faktiskt i fel stad för utbudet är obefintligt!
  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-10 13:37:38 följande:
    Vilken är fel stad?

    Jönköping Tyst
    Det ÄR faktiskt skillnad från andra städer.. Försökte reda ut detta med en kompis i söndags, varför det är så jäkla svårt för oss trevliga, snygga singelmänniskor att hitta någon vettig, inte bara vem som helst för att ha någon..
    Kom fram till att det är lite annorlunda mentalitet i den här staden jämfört med andra.
    Och framförallt att vi (jag och min vän) tänker helt annorlunda än vad många andra gör.
  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-11 06:10:18 följande:
    LillaBingo@

    Ja men kan du inte söka en man liiite utanför Jönköping då Tror du har alla möjligheter.
    Jag har vart ända uppe i Umeå och Ljusdal..
    Så jag har försökt i alla fall! =)
    Vet att det där med distans inte fungerar med mig..Har en hund så det är svårt att vara borta längre än några timmar och nu ska man bli ensamstående mamma också..Min tid kommer inte läggas på att sitta i bilen för att träffa en karl..
    Men tack för att du tror på mig
    Själv har jag ju gett upp hoppet!
  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-11 08:52:56 följande:
    Hoppet kan du inte ge upp det kommer bli som du önskar när du anar det som minst.
    Hahahaha..Tänk om jag fått en tia för varje person som sagt så de senaste 8 åren..
    Hade vart miljonär! Förvånad
  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-11 13:30:11 följande:
    Hmm nu blir man ju nyfiken :D
    De flesta säger ju så, det kommer när du minst anar det..
    Lättare att säga så istället för "Hörru, jag är ledsen men det blir inte alltid som man tänkt sig eller hoppas på"
    Men så är jag lite mer av en pessimist av mig..

  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-15 17:20:03 följande:
    Linnez@

    Skriv från hjärtat, skriv dom det känns, berätta som det är, skriv om det som du gillar, skriv om det du önskar. Försök undvika upprepade versaler och långa beskrivningar av det du ogillar
    Hur många tror du det finns som tycker det är ok att man visar en gravidbild på sig själv eller skriver det i sin pres?
    Om du bara visste hur elaka människor är på dejtingsidor.. Jag är gärna ärlig med mitt "tillstånd" men jag tänker inte berätta det för varenda karl på dejtingsidan. 
    Jag tror, tyvärr, det är ganska få som vill dejta en gravid kvinna. Och då menar jag dejta på allvar inte bara för att få sig ett knull.. 
  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-16 09:53:43 följande:
    Lillabingo@

    Prova - jag tror du kommer bli förvånad över hur många män som vill dejta en gravid kvinna. Inte bara för ONS!
    Jag är tveksam! Dessutom är det ganska många man känner igen och jag vill inte att alla i den här stan ska veta att jag är gravid.. Jag tror mer på att berätta det ganska snabbt om man hittar någon som verkar intressant, som man kan tänka sig träffa/dejta.
    Sen var det ju det där med att man bor i Jkpg.. Dåligt utbud av karlar.. Förvånad
  • LillaBingo
    bobs skrev 2013-12-12 14:32:49 följande:
    Haha jag är också singeltjej i Jkpg och har heller inte hittat någon och jag har letat!
    Visst är utbudet pinsamt dåligt in denna stad??
  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-16 10:49:49 följande:
    Ni får söka er till Malmö
    Jobbar där några dagar varje månad men det verkar inte finnas så mycket där heller! 
    Lite för långt bort också..Vill absolut inte ha distansförhållande..Det är det sämsta och fungerar aldrig i längden..
  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-16 11:05:34 följande:
    Lillabingo@

    Börjar du själv se ett mönster bland dina inlägg?
    Har redan sagt att jag är pessimist..
    Men har man dejtat i 8 år, provat distans, nätdejting, krogragg, vänners vänner, alla möjliga typer av killar i olika åldrar och olika värderingar/intressen m.m och ändå inte hittat något vettigt så har jag all rätt att vara pessimist!
  • LillaBingo
    Ernst Hugo skrev 2013-12-16 12:21:15 följande:
    Lillabingo@

    Kan det finnas ngn direkt koppling mellan pessimistisk hållning och uteblivet resultat?
    Nej, det tror jag inte..För jag går aldrig in i något med pessimistisk inställning
Svar på tråden Gravid, singel och dejtar?