Inlägg från: Badreligion |Visa alla inlägg
  • Badreligion

Gravid, singel och dejtar?

1234568 skrev 2014-04-05 07:33:28 följande:

Underbart att se att det finns män som gillar även gravida kvinnor :) Att vi gravida inte syns i dejtingvärden beror säkert till en del på att det skriker om oss "hon har en man". Inte så många som skulle komma fram och ragga på krogen just av den orsaken..

Sedan så rör ju sig inte gravida på såna platser. Finns säkert undantag, men själv så skulle jag inte våga röra mig på en krog där det finns fulla människor som lätt knuffar sig fram med armbågarna..Skulle kännas osäkert. Och sen problematiken i att vi inte alltid mår så bra..det är allt från illamående, gasbesvär till bröst som är så ömma så man inte vill någon rör vid dom, och det påverkar säkert viljan att dejta.

Sen finns det ju en problematik med den delen att det finns en pappa till barnet. Och även om det är slut med honom förhållandemässigt, så är han ju ofta en stor del av sammanhanget i början med barnet. Och det där med att komma överens är säkert inte alltid lätt just då.

Jag är ensam och gravid, med tvillingar. Och min kille valde vara otrogen och sen gå, komma tillbaka, vara otrogen igen..Och nu är han inte välkommen i mitt liv längre. Såklart i barnens, men inte som partner till mig. Jag skulle säkert kunna tänka mig dejta någon om möjligheten dök upp, men jag kommer nog inte aktivt söka mig en ny partner just nu. Men tummen upp för er killar som har en så bra inställning, det glädjer mig att höra :)

Jag hade gärna dejtat en gravid tjej. Stämmer så stämmer det :)
  • Badreligion
    pigggen skrev 2014-07-14 21:56:48 följande:

Jag är gravid och träffar en kille som inte är barnets pappa. Pappan försvann redan innan jag visste att jag var gravid.

Jag och killen jag träffar nu har träffats i två månader och jag är i v 22 nu.

Det är mycket tankar som snurrar runt i bådas huvud. Men vi vill vara med varandra och än så länge fungerar det bra. Det var inte alls planerat att jag skulle dejta någon, men sen träffade jag honom och sett annorlunda på det sedan dess. Träffar man någon man trivs med, varför inte? :)

Men det är ju bara hur jah tänker och känner :)

Hur går det för er med dejtandet nu?
Svar på tråden Gravid, singel och dejtar?