• Anonym (dålig bilförare)

Har fått höra att jag är en dålig bilförare så nu är det inte roligt att köra bil längre!

Har en gång råkat komma emot en bil på en parkering. Blev ingen skada på den bilen men liten repa på min sambos bil, körde min sambos bil då. För några dagar sen tappade jag kontrollen över bilen på en väg med ishalka som inte var saltad så bilen kanade ner i diket. Så nu säger min sambo och andra i min familj att jag är en dålig bilförare. 
    Har inte vågat köra bil sen dess, det obehagligaste var inte att hamna i diket utan min sambos reaktion när jag kom hem och berättade att bilen står i dikten. Han sa att nu borde jag kunna köra bil, att jag är en dålig bilförare. Har svårt för kritik, tar det väldigt personligt. Jag gillar att köra bil men nu tar det emot, känner mig klantig och misslyckad.
    Är orolig för att göra mer tappar för enligt andra är jag en kass bilförare. Fler som som varit klantiga i trafiken, känner sig som dåliga bilförare?

• Svar på tråden Har fått höra att jag är en dålig bilförare så nu är det inte roligt att köra bil längre!
  • Anonym (håller med...)

Kan lite hålla med honom....

Kör dagligen på icke saltade vägar i ishalka men inte f*n hamnar jag i diket varje dag för det. Anpassa hastigheten efter rådande väglag brukar man säga....

Ta din egen bil nästa gång..

• CeeJay

Jag är klantig i vanliga livet och har varit klantig även i bilkörning (backat på en mur, min sambos bil och febrilt viftat bort en geting så jag körde snett och skrapade hela sidan av bilen mot ett räcke..)

Men om någon skulle säga att jag var en dålig bilförare skulle jag rycka på axlarna, jag har aldrig kört rattfull eller skadat en människa så jag bryr mig inte vad andra tycker.

Jag älskar att köra bil och kommer göra det även fast jag kan vara klantig ibland. Om jag däremot skulle köra på och döda en människa kanske jag skulle lägga körkortet på hyllan.

En bil är en sak, skitsamma om det blir en repa liksom..

• Sweet life
    CeeJay skrev 2013-12-09 14:02:42 följande:
    Jag är klantig i vanliga livet och har varit klantig även i bilkörning (backat på en mur, min sambos bil och febrilt viftat bort en geting så jag körde snett och skrapade hela sidan av bilen mot ett räcke..)

Men om någon skulle säga att jag var en dålig bilförare skulle jag rycka på axlarna, jag har aldrig kört rattfull eller skadat en människa så jag bryr mig inte vad andra tycker.

Jag älskar att köra bil och kommer göra det även fast jag kan vara klantig ibland. Om jag däremot skulle köra på och döda en människa kanske jag skulle lägga körkortet på hyllan.

Förutom att det brukar vara jävligt dyrt att laga lackskador....
  • målvakten

jag jobbar med att köra lastbil och jag har kört sönder en butiksskyllt för ca 30,000kr (enligt butiken) och även ett staket hos en privat person och inte säger mina kollegor att jag är en dålig förare. visst jag får ta en del skit och hån för det jag kört sönder men det går alla på detta jobb som kört sönder något.

Jag har även sladdat rund med bil och även sladdat av med min dåvarande bil så den gick sönder så jag fick ringa vänner för hjälp att få hem den osv.  Har backat in i en bil på en parkering med min mors bil och det gör inte mig en dålig förare utan till en erfaren förare.

Skit i dem och köra bil om du gillar det.  Ta lärdom av det du vart med om och bli en bättre förare av det.

Det är en själv som är ansvarig för sit fordom och att det framförs säkert, inte vägen eller andra ;)

If I offended you, you needed it.
  • CeeJay
    Sweet life skrev 2013-12-09 14:04:16 följande:
    Förutom att det brukar vara jävligt dyrt att laga lackskador....

Eller så kör man omkring i en skitbil som jag och köper en ny skitbil när den andra är ännu mer skitbil...
  • Mli 014

Jag gjorde en skada med bilen förra veckan (jag har inte haft körkort särskilt länge dock, men min man sa att det viktigaste vara att ingen kom till skada och att jag kom ut och körde igen så fort som möjligt så att jag inte blev rädd:

Min mamma blev rädd efter en olycka och har inte kört bil på över 30 år, nu har hon körkort men kan inte längre... 

Anonym (håller med...) skrev 2013-12-09 14:02:35 följande:
    Kan lite hålla med honom....

Kör dagligen på icke saltade vägar i ishalka men inte f*n hamnar jag i diket varje dag för det. Anpassa hastigheten efter rådande väglag brukar man säga....

Ta din egen bil nästa gång..
    Kör ganska ofta på denna väg som jag hamnade i diket på, jag körde inte alls snabbt när jag åkte av för det var precis innan jag skulle svänga upp till vårt hus. Det är första gången jag åkt av vägen, har aldrig hamnat i diket innan.
    Men ska köra min egen bil i fortsättningen. 
    Mli 014 skrev 2013-12-09 14:16:00 följande:

Jag gjorde en skada med bilen förra veckan (jag har inte haft körkort särskilt länge dock, men min man sa att det viktigaste vara att ingen kom till skada och att jag kom ut och körde igen så fort som möjligt så att jag inte blev rädd:

Min mamma blev rädd efter en olycka och har inte kört bil på över 30 år, nu har hon körkort men kan inte längre... 

Tycker det var taskigt av min sambo att det första han sa att jag inte kan köra bil istället för att fråga om jag var skadad, dröjde ett tag innan han sa att det viktigaste vara att jag inte blev skadad. 
  • Mli 014
    Anonym (dålig bilförare) skrev 2013-12-09 14:23:10 följande:
    Tycker det var taskigt av min sambo att det första han sa att jag inte kan köra bil istället för att fråga om jag var skadad, dröjde ett tag innan han sa att det viktigaste vara att jag inte blev skadad. 

Ja det var taskigt!

kram på dig!

• en blind vän

Hej. Anonym (dålig bilförare)
    Jag skulle vilja kalla dig oskadad bilförare efter den lilla avåkningen du gjorde.

Det är den första spontana reaktionen som räknas tycker jag.

Det är därför du känner dig som en dålig bilförare. Men du är en oskadad bilförareSkrattande. Det är det viktigaste.
    Jag tycker att din sambo ska ta tillbaka det där att du inte kan köra bil. Hur blir det nästa gång ni ska på fest och han druckit några öl? Då kan ju inte du köra hem honom om han tycker att du inte kan köra bil.

en blind vän skrev 2013-12-09 14:34:48 följande:
    Hej. Anonym (dålig bilförare)
    Jag skulle vilja kalla dig oskadad bilförare efter den lilla avåkningen du gjorde.

Det är den första spontana reaktionen som räknas tycker jag.

Det är därför du känner dig som en dålig bilförare. Men du är en oskadad bilförareSkrattande. Det är det viktigaste.
    Jag tycker att din sambo ska ta tillbaka det där att du inte kan köra bil. Hur blir det nästa gång ni ska på fest och han druckit några öl? Då kan ju inte du köra hem honom om han tycker att du inte kan köra bil.
    Vi festa aldrig, är absolutister. Men ska vi köra längre sträckor så brukar vi turas om att köra bilen. 
    Tycker det viktigaste är att jag blev oskadad än att hålla på att säga att jag är en dålig bilförare.
    En av min brors bästa vänner dog när han åkte av vägen.
  • Queenie70
    CeeJay skrev 2013-12-09 14:02:42 följande:

Fast man FÅR inte vara klantig när det gäller bilkörning. Det är liksom inte samma sak som att tappa en kaffemugg. Tänk om muren du backade på varit ett barn? Om man backar på en mur så innebär det att du inte haft ordentligt med uppsikt, och det hade lika gärna kunnat vara en levande varelse istället för ett dött ting. Det känns lite nonchalant att rycka på axlarna åt det, och att liksom vänta med att skärpa till sig tills man skadat någon.
  • Sweet life
    Queenie70 skrev 2013-12-09 14:59:08 följande:
    Fast man FÅR inte vara klantig när det gäller bilkörning. Det är liksom inte samma sak som att tappa en kaffemugg. Tänk om muren du backade på varit ett barn? Om man backar på en mur så innebär det att du inte haft ordentligt med uppsikt, och det hade lika gärna kunnat vara en levande varelse istället för ett dött ting. Det känns lite nonchalant att rycka på axlarna åt det, och att liksom vänta med att skärpa till sig tills man skadat någon.
  • Anonym (bagatell)

Såna småsaker är väl inget, alla kan väl få sladd när halkan kommer. Inget att bry sig om.

• Fia 28
    Queenie70 skrev 2013-12-09 14:59:08 följande:
  • Anonym (Tef)

Dålig stil av honom att säga så. Det viktigaste är att du inte skadade dig.

Svar på tråden Har fått höra att jag är en dålig bilförare så nu är det inte roligt att köra bil längre!