• zazzaa

sambo planerar att träffa Ex.- Vet inte hur jag ska ställa mig till detta

Min sambo är på utbildning med sitt jobb i en annan stad och ska vara där i veckorna i 1 månads tid. Där hans Ex bor. Har fått reda på att de har skrivit via Facebook, smsat och pratat i telefon. Och pratat om att ses. Egentligen är det väl inte så farligt för hon har familj. Sambo och barn och de var tillsammans när min sambo var 15 år.

Men kan inte hjälpa att det känns inget bra. Jag tycker att Ex är ett jätte känsligt område. Kvittar hur länge sen de var ihop och hur deras relation var. Det jag tycker är jobbigt är vetandet hur jävla kär han varit i henne och hur mycket han har älskat henne en gång i tiden. Hon var dessutom hans första kärlek. Har givetvis berättat för honom vad jag känner att jag inte är så glad över att de ska träffas när han är där. Jag har sagt till honom att han får göra vad han vill han är en vuxen man och jag bestämmer inte över honom, och tänker därför inte hindra honom från att träffa henne - men jag gillar det inte.Jag känner mig inte bekväm med det. Han svara bara att han förstår hur jag känner men det tänker inte hindra honom från att träffa henne om han vill, och påminde mig som jag själv sa till honom - att jag bestämmer inte över honom.

Han säger även att det kommer inte hända något att jag kan lita på honom. Han har inga kärlekskänslor kvar för henne och ser henne bara som en vän. Och försöker därmed skylla över på mig och min osäkerhet, svartsjuka, m.m

Så nu i veckan kommer han troligtvis att kontakta henne igen för att försöka träffas vare sig jag gillar det eller inte, som han säger.

Jag vet att man visst kan vara vän med ett ex och fortfarande ha kontakt ibland via facebook, sms för att ibland kolla av hur läget är. Har det själv ibland, rätt så sällan, men ser jag inga problem med. Men skulle aldrig planera att träffa någon utav de - för de är ju ex av en anledning. Historia, Avslutat kapitel. Så varför måste man träffas? Varför vill han tvunget träffa henne? Hon har nytt liv, hon är förlovad och har barn. Handlar det om att han inte kan släppa taget om henne? Finns där kanske känslor kvar ändå från hans sida?

Hur ställer ni er till detta? Bör jag vara orolig eller kan jag lita på honom?
  • Svar på tråden sambo planerar att träffa Ex.- Vet inte hur jag ska ställa mig till detta
  • La Lola

Är du seriös?
    Nä, du ska då verkligen inte vara orolig för det är en konstig reaktion när det gäller detta.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • zazzaa
    La Lola skrev 2013-12-09 16:28:04 följande:
    Är du seriös?
    Nä, du ska då verkligen inte vara orolig för det är en konstig reaktion när det gäller detta.....
    Varför skulle jag inte vara seriös?

Tycker inte det är en konstig reaktion. Snarare än normal reaktion. Hade varit konstigt om jag inte hade reagerat. Vem hade inte känt så, en person som du älskar bestämmer sig för att träffa en person som han tidigare har älskat. Bara för att?
  • La Lola
    zazzaa skrev 2013-12-09 16:36:10 följande:
    Varför skulle jag inte vara seriös?

Tycker inte det är en konstig reaktion. Snarare än normal reaktion. Hade varit konstigt om jag inte hade reagerat. Vem hade inte känt så, en person som du älskar bestämmer sig för att träffa en person som han tidigare har älskat. Bara för att?
    För att de var tillsammans när de var barn o det låter som de är vuxna nu.

Jag har inga problem med att min partner träffar nån de varit tillsammans med.
    Min nuvarande pojkvän tex umgås gärna med sitt ex som det tog slut med för typ 2 år sen o kollar på Formel 1. De ska gå på bio ihop snart också.
    Bara för att.

Svartsjuka kommer aldrig nånsin bli normalt i mina ögon.
  • zazzaa
    La Lola skrev 2013-12-09 16:38:35 följande:
    För att de var tillsammans när de var barn o det låter som de är vuxna nu.

Jag har inga problem med att min partner träffar nån de varit tillsammans med.
    Min nuvarande pojkvän tex umgås gärna med sitt ex som det tog slut med för typ 2 år sen o kollar på Formel 1. De ska gå på bio ihop snart också.
    Bara för att.

Svartsjuka kommer aldrig nånsin bli normalt i mina ögon.
    Önskar att jag hade kunnat känna det lugnet som du gör. Men det är inte lätt.
  • La Lola
    zazzaa skrev 2013-12-09 16:42:31 följande:
    Önskar att jag hade kunnat känna det lugnet som du gör. Men det är inte lätt.
    Jo, det är lätt.
    För iom din svartsjuka så dömer du ju honom på förhand! Är det verkligen schysst gjort?
    Han är oskyldig men i dina ögon går han inte att lita på.
    Jag tycker det är hemskt.
  • zazzaa
    La Lola skrev 2013-12-09 16:44:41 följande:
    Jo, det är lätt.
    För iom din svartsjuka så dömer du ju honom på förhand! Är det verkligen schysst gjort?
    Han är oskyldig men i dina ögon går han inte att lita på.
    Jag tycker det är hemskt.
    Nej som sagt. Det är inte lätt. Och med tanke på att han en gång åkte dit där och träffade henne och var otrogen mot sin förra sambo så är det jääävligt svårt att inte känna svartsjuka..
  • zazzaa
    zazzaa skrev 2013-12-09 16:51:53 följande:
    Nej som sagt. Det är inte lätt. Och med tanke på att han en gång åkte dit där och träffade henne och var otrogen mot sin förra sambo så är det jääävligt svårt att inte känna svartsjuka..
    och jävligt svårt att inte döma han på förhand
  • La Lola
    zazzaa skrev 2013-12-09 16:51:53 följande:
    Betyder det att han kommer vara otrogen mot dig? Nä.
  • zazzaa
    La Lola skrev 2013-12-09 16:53:41 följande:
    Betyder det att han kommer vara otrogen mot dig? Nä.
    Nä. Och det har jag aldrig påstått. Inte det det handlar om. Men jag tycker inte det är så konstigt att jag inte tycker det känns så bra. Kan inte styra över mina känslor.

Sen tycker jag inte du ska vara så snabb på att döma mig och min svartsjuka. För hur vet du han är? Men det är klart den som känner svartsjuka är alltid dömd till att vara den sjuke och felande. Oavsett vad.
  • anibananiii

Generellt skulle jag inte bry mig eftersom han bara var 15 när de var ihop. Men att han vill träffas tycker jag är skumt. Jag söker inte upp mina pojkvänner jag hade som 15-åring, minns knappt vad de hette :p
    Det som är konstigt är att han säger till dig att han ska träffa henne oavsett vad du tycker.
    Helt fel. Hon var DÅ, för längesen, och du är NU, hans flickvän IDAG. Det måste ju få gå före om du inte vill.

Svar på tråden sambo planerar att träffa Ex.- Vet inte hur jag ska ställa mig till detta