sambo planerar att träffa Ex.- Vet inte hur jag ska ställa mig till detta
Min sambo är på utbildning med sitt jobb i en annan stad och ska vara där i veckorna i 1 månads tid. Där hans Ex bor. Har fått reda på att de har skrivit via Facebook, smsat och pratat i telefon. Och pratat om att ses. Egentligen är det väl inte så farligt för hon har familj. Sambo och barn och de var tillsammans när min sambo var 15 år.
Men kan inte hjälpa att det känns inget bra. Jag tycker att Ex är ett jätte känsligt område. Kvittar hur länge sen de var ihop och hur deras relation var. Det jag tycker är jobbigt är vetandet hur jävla kär han varit i henne och hur mycket han har älskat henne en gång i tiden. Hon var dessutom hans första kärlek. Har givetvis berättat för honom vad jag känner att jag inte är så glad över att de ska träffas när han är där. Jag har sagt till honom att han får göra vad han vill han är en vuxen man och jag bestämmer inte över honom, och tänker därför inte hindra honom från att träffa henne - men jag gillar det inte.Jag känner mig inte bekväm med det. Han svara bara att han förstår hur jag känner men det tänker inte hindra honom från att träffa henne om han vill, och påminde mig som jag själv sa till honom - att jag bestämmer inte över honom.
Han säger även att det kommer inte hända något att jag kan lita på honom. Han har inga kärlekskänslor kvar för henne och ser henne bara som en vän. Och försöker därmed skylla över på mig och min osäkerhet, svartsjuka, m.m
Så nu i veckan kommer han troligtvis att kontakta henne igen för att försöka träffas vare sig jag gillar det eller inte, som han säger.
Jag vet att man visst kan vara vän med ett ex och fortfarande ha kontakt ibland via facebook, sms för att ibland kolla av hur läget är. Har det själv ibland, rätt så sällan, men ser jag inga problem med. Men skulle aldrig planera att träffa någon utav de - för de är ju ex av en anledning. Historia, Avslutat kapitel. Så varför måste man träffas? Varför vill han tvunget träffa henne? Hon har nytt liv, hon är förlovad och har barn. Handlar det om att han inte kan släppa taget om henne? Finns där kanske känslor kvar ändå från hans sida?
Hur ställer ni er till detta? Bör jag vara orolig eller kan jag lita på honom?