• elso

Äggviteämnen i urinen??

Vad betyder det att man har äggviteämnen i urinen? Varför kollar dem det och kan det vara farligt för bebisen? Är det farligare med infektioner i underlivet, typ svampinfektion, när man är gravid än annars?

• Svar på tråden Äggviteämnen i urinen??
  • elso

Det undrar jag med!

Nej, jag har inte fått veta att jag har protein i urinet men började undra vad det gällde när de berättade att de skulle ta såna prover. De berättade det när jag sa att jag kanske hade någon infektion. Har det med varandra att göra? Kan man se själv om det är äggviteämnen i urinet?

Vad är havandeskapsförgiftning? Har haft extrem huvudvärk också men det kanske inte har med varandra att göra det heller... Förhoppningsvis inte.

Tack för svar

• elso

Förstår inte vad det är som kan bli farligt för bebisen?

• elso

Men är det någon idé att testa för havandeskapsförgiftning i vecka 13 om man inte kan få det förrän i slutet av graviditeten? Måste det inte vara något annan anledning? Eller är extra viktigt att njurarna är starka eller så under graviditeten? Jag hänger inte med riktigt.

Men Urinvägsinfektion är alltså INTE farligt under graviditeten? Jobbigt att behöva ha det sådär mycket i och för sig, och bra att kunna lindra innan det blir för jobbigt. Lider med er som har det ofta!

Svar på tråden Äggviteämnen i urinen??