Inlägg från: MimmiLina |Visa alla inlägg
  • MimmiLina

Äggviteämnen i urinen??

Äggvita (protein) brukar man få om man har UVI, det får jag alltid. Då blir urinet liksom skummigt. Vitt skum, nästan som om det vore kolsyrat.

www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

• MimmiLina

UVI - urinvägsinfektion.

• MimmiLina

Det behöver inte vara farligt med äggvia, det handlar väl om hur stora mängder det är. Håller det sig inom gränsvärdena så är det väl ok, iallafall sa min läkare så till mig när jag gjorde UVI-test efter en UVI. Äggvitan försvann inte meddetsamma efter att man blivit frisk så att säga.

• MimmiLina

tjej18 - Du kanske har skadat njurarna lite grann efter alla dina urinvägsinfektioner, så det är därför du har ont? Jag får alltid skitont i njjurarna om jag dricker för dåligt så njurarna måste arbete lite hårdare. Det hade jag inte innan alla UVI.

Tror njurarna blir lite tilltygade av sånt.

• MimmiLina

Hmm..tänker... det finns nåt grejs från Hälsokosten tror jag som ska ändra miljön i urinblåsan, så att den blir mindre mottaglig för UVI. Kommer inte på vad det heter... Den ska man äta hela tiden har jag fattat det som, för att förebygga.

Låter ju skitjobbitg att alltid gå runt med besvär.

• MimmiLina

Transbärsjuicer/piller från hälsokosten ska oxå vara bra kom jag på nu. Om gravida kan använda det har jag dock noll koll på.

• MimmiLina

elso - Om du har äggvita så kan det tyda på havandeskapsförgiftning. Det är nog därför. Och det är ju inte bra för bebisen.

• MimmiLina

Urinprov testar äggvita
    Urinprov tas vid inskrivningen. Det görs för att se om det läcker äggvita, protein. Det kan i så fall vara ett tidigt tecken på att njurarna kan vara påverkade.

Provet kan också visa på urinvägsinfektion. I så fall får man lämna ett nytt urinprov för att kontrollera om det finns bakterier i urinen. Det tar ungefär en vecka innan man får svar. Om det finns bakterier i urinen kan man få behandling med antibiotika.

Äggvita i urinen kontrolleras också om man har ett blodtryck som stiger över en viss nivå. Äggvitan kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning, preeklampsi, se nedan.

www.infomedica.se/artikel.asp&PreView=

Svar på tråden Äggviteämnen i urinen??