• Kajsa75

jag såg min mamma kyssa tomten!!

Alltså.... sånt här tror man inte ska hända. Jag är vuxen men blir ändå upprörd. Mina förldrar har varit gifta i evigheter.... och i helgen skulle jag skjutsa hem mamma som varit på en julfest. När jag parkerar bilen för att vänta ser jag henne gå runt hörnet med en man utklädd till tomte - och kysste honom!! Jag blev helt paff. Satt kvar i bilen länge innan jag kunde förmå mig att sms:a att jag var där.

Jag vet inte vad jag ska göra nu. Mamma å jag har liksom aldrig haft en nära relation - ska jag låtsas som ingenting (även fast jag HATAR jullåten som spelas ÖVERALLT - "Jag såg mamma kyssa tomten jag....") eller ska jag säga något? Och förstöra julefriden helt... i år är nämligen turen att fira med mina föräldrar....

HJÄLP!

• Svar på tråden jag såg min mamma kyssa tomten!!
  • Med Lem
    Bjoer skrev 2013-12-11 11:07:50 följande:
    Fråga henne "Så vem var tomten då?".
    Det verkar vara en klok strategi

• Kajsa75

Usch. Jag bestämde mig för att inet säga något, att hon får ha sitt privatliv... men det känns tungt inför julen

• Kajsa75

nu hinner vi inte ses förrän julafton - och vill inte göra det på telefon. Ska ta det lugnt med glöggen på julafton - så jag inte råkar hamna i läget av deep talk mitt i allt *can do it

• Kajsa75

någon annan som varit med om att upptäcka att en förälder är otrogen?

• LisanA
    Kajsa75 skrev 2013-12-16 17:00:49 följande:
    någon annan som varit med om att upptäcka att en förälder är otrogen?
    en kompis berättade om något likanande (inte med en jultomte då, haha...!) och hon satte sig ner och pratade med sin pappa i det här fallet. De lyckdaes ha en vuxen konversation - och inte en mellan dotter/fader. Han lovade att berätta för sin fru och även att de haft problem en längre tid som inte känt till...
  • LisanA
    Bjoer skrev 2013-12-11 11:07:50 följande:
    Fråga henne "Så vem var tomten då?".
  • Med Lem
    Kajsa75 skrev 2013-12-16 16:56:35 följande:
    Usch. Jag bestämde mig för att inet säga något, att hon får ha sitt privatliv... men det känns tungt inför julen
    Din pappa då?? Tänk dig in i att han kommer på att du vetat om det en längre tid och inte berättat??

Lita på mig, det där har jag direkt erfarenhet av; förhållandet till barnen tar en stor stöt för den bedragne.
  • Flickanx2
    Med Lem skrev 2013-12-16 21:50:34 följande:
    Din pappa då?? Tänk dig in i att han kommer på att du vetat om det en längre tid och inte berättat??

Lita på mig, det där har jag direkt erfarenhet av; förhållandet till barnen tar en stor stöt för den bedragne.
Svar på tråden jag såg min mamma kyssa tomten!!