Inlägg från: Anonym (Häll ut skiten!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Häll ut skiten!)

Dricker för mycket alkohol

Lägg ner helt ts, jag höll på så i många år, alltså intalade mig att det bara är att dra ner på det, nu skall jag inte dricka så mycket, nu skall jag bara dricka rödvin för att jag tål inte det och bla bla. Man letar hela tiden nya sätt att få dricka sin älskade alkohol och man glömmer sig hela tiden. Jag tog en dag ett beslut och välkomnade min nykterhet för varje dag som gick, efter ett par veckor kom alla fucked up känslor och höll på att förstöra allt men min envishet var starkare! veckor blev till månader och jag kände efter ett halvår att jag gjort mig förtjänt av en fylla, som dessutom skulle bli så roligt eftersom jag inte druckit på så länge men ack vad jag bedrog mig.¨Skröt för vännerna hur duktig jag varit och dem klappade mig i ryggen och beundrade mig.

Fyllan blev en katastrof som nästan kostade mig livet, jag tålde nästan ingenting alls längre. När ångesten höll på att sakta strypa mig under ett par dagar efter tog jag ett nytt beslut och bestämde mig för att göra samma resa tillbaka till det helnyktra livet. Det var inte något svårt eller jobbigt...inte som jag trodde det skulle vara men den här gången hade någon sorts spärr slagit till för jag kunde inte ens tycka en kall öl vara så gott längre som jag brukade älska. Ju mer tiden gick destu längre ifrån drickat kom jag, min nykterhet blev bara mer och mer vän till mig. Nu har jag inte druckit en droppe på över ett år och jag mår så sjukt bra!! Även fast jag går på middagar eller på krogen med vänner så vill jag inget alls ha, det är så skönt att kunna ta bilen när jag vill, det är så skööönt att vakna varje dag och må bra. När jag tänker tillbaka på alla baksmällar och nerverna utanpå så tycker jag synd om mig själv. hur kunde jag utsätta mig för allt det där?

Det finns ingenting på denna jord som kan få mig att byta bort min nykterhet. Mina erfarenheter av alkohol är att den är fruktansvärt destruktiv och kan förvandla den snällaste person till en ren djävul. Det är fruktansvärt synd om en person som befinner sig i ett missbruk.

Nu är det så att jag klarade mig igenom allt det där utan hjälp men det kan bero på att jag fångade upp det i rätt tid. Jag rekomenderar ändå alla som känner det minsta illamående av sitt alkoholbeteende att söka vård, det är värt precis allt och hela ens liv att välkomna nykterheten. Livet blir helt underbart jag lovar och svär Glad

Lyd mitt råd ts, du kommer inte ångra dig

Skippa tanken om att gå tillbaka till en nivå för vad du vill skall vara ett normalt drickande.. välj livet,

• Anonym (Häll ut skiten!)
    Anonym (missbruk) skrev 2013-12-12 16:20:55 följande:
    Jag bestämt mig för att sluta dricka alkohol helt då jag annars riskerar att min kropp säger ifrån helt dvs orkar inte längre.

Jag har inte alls samma energi och ork som innan utan börjar bli mer och mer sliten.

Väljer hellre livet.
    Ett klokt val du aldrig kommer att ångra... tro mig
Svar på tråden Dricker för mycket alkohol