• Smuch

Hur mycket kan pappan kräva?

Ja precis, du känner hat.

Jag själv har erfarenhet från dessa meningslösa situationer, 9 år lång sådan.
    Varit i tingsrätt 2 ggr, blivit anmäld för barnmisshandel och andra luftskapade dramastycken.

Idag går min dotter regelbundet hos BUP för att bearbeta dom skuldkänslor hon konstant utsatts för, den förbjudna känslomässiga kontakt med halva sig själv. (Även andra oönskade upplevelser för ett barn)

Nu handlar den här tråden om dig och inte mig men jag hoppas min erfarenhet kan ge dig en tankeställare.

Din rubrik "Hur mycket kan Pappan kräva?" är tillsammans ditt avslut,
    "Att pappan blir sur skiter jag fullständigt i efter allt som han har gjort mot mig, så jag känner bara hat ändå."
    är för mig ett väl bekant tankesätt hos alltför många "biomammor".

I mina ögon har du just omyndigförklarat dig själv som förälder. Fråga dig själv varför du ska överföra dina känslor för ditt ex på ditt barn ? Tror du på riktigt att barnet en dag kommer säga; ok mamma, jag struntar i Pappa för du verkar inte gilla honom.

Nej, däremot löper ditt barn stor risk för framtida eller nutida psykisk ohälsa då du dagligen indirekt talar om för barnet att halva barnet duger inte/är fel på.

Vissa människor anser att vi inte ska leka Gud när det gäller tillverkning av barn.
    Jag själv har ingen åsikt om det, men enskilda föräldrar, Mammor eller Pappor ska heller inte anse sig ha rättigheten att beröva barnet halva dess ursprung, vilket jag tycker att du är inne på här.
    Jag tycker att du borde lägga din yxa åt sidan, hjälpa barnet i kontakten med den andre föräldern som t.ex telefonsamtal då detta åligger dig som en av dina skyldigheter som boendeförälder.

Jag är själv bonusfarsa till 2 tjejer mellan 5-10 år.
    Dom är också uppsnurrade när dom kommer tillbaka efter varannan helg, men jag slår dom i huvet så brukar som lugna ner sig. (nä, nu drev jag med er)

Kanske är det så att även trådstartaren själv hade varit lite vilsen om hon hade varit i samma sits som barn ?

Detta var mitt absolut första inlägg här på FL efter ha läst runt lite i några månader.
    Din tråd fick bägaren att rinna över för mig som man säger..

Och nej, självklart ska inte barnet "uttsättas" för en förälder som är direkt olämplig såsom knarkare osv så bomba inte på det, tack för mig.

Svar på tråden Hur mycket kan pappan kräva?