• Anonym (Anonym)

Jag är rädd för min pojkvän

Hej! Jag är en ung tjej som för några månader sen blev tillsammans med min drömkille! Han har allt en kille jag tycker ska ha och jag tyckte att han passade mig perfekt. Vi började dejta i somras och allt var toppenbra! Nu har vi varit ett par i ett x antal månader, men detta börjar nu spåra ur...

Han har dragit ner mig i sitt drogmissbruk (Skyller mig själv för det ändå) , blivit stöddig och blir sur på mig för småsaker. Han tar knappt i mig längre och när vi ska ha sex vill han bara bli avsugen. Om jag rider honom så ligger han bara där och blundar, som ett lik... Förut var han alltid på och ville ha sex och mys. Kan tillägga att jag är inneboende.

Man vet aldrig när han kommer hem från jobbet vilket humör han är på. Antingen är han jätteglad och pratar jättemycket, eller så kommer han hem och är irriterad på allt jag gör och skäller på mig istället, utan att jag har gjort något särskilt. Vilket har lett till att jag blivit rädd för honom. Jag är livrädd för att han ska bli arg på mig, för han verkar inte kunna kontrollera sina känslor alls. Är rädd att han någon gång kommer slå till mig.

Han klagar alltid på att jag inte gör någonting fastän han vet att jag kämpar på hårt. Innan månaderna är slut så är oftast min lön helt borta pga droger som han pressar mig att jag ska betala trots att jag inte har så mycket pengar själv.

Och nu sitter jag här totalt pank, livrädd, ledsen, orolig och vet inte var jag ska ta vägen, vad jag ska göra.
    Jag älskar honom mer än allt, men är rädd för att prata med honom om det för att jag är rädd att han ska bli arg och lämna mig. Han säger att han älskar mig tillbaka, men jag kan inte känna det.

Vad ska jag göra i min sits? Jag vill inte lämna min pojkvän för jag älskar honom jättemycket, men han kan inte bete sig mot mig... Hjälp, jag vet inte vad jag ska ta mig till.Gråter

• Svar på tråden Jag är rädd för min pojkvän
  • mecke2

Det är ditt eget fel att du gick in i ett missbruk, det är det dummaste du kan göra är att skylla på någon annan.

sluta va så satans medberonde till honom.  har själv satt dig i den sitsen, du vart blind av kärleken.

• Anonym (Anonym)
    mecke2 skrev 2013-12-12 14:26:37 följande:
    Det är ditt eget fel att du gick in i ett missbruk, det är det dummaste du kan göra är att skylla på någon annan.

sluta va så satans medberonde till honom.  har själv satt dig i den sitsen, du vart blind av kärleken.
    Jag skrev ju i första posten att jag skyller mig själv för det, ditt nöt. Läs rätt.
  • ledigidag
    Anonym (Anonym) skrev 2013-12-12 14:34:14 följande:
    Jag skrev ju i första posten att jag skyller mig själv för det, ditt nöt. Läs rätt.
    Sluta med droger och sök hjälp för din depression. Det är det enda sättet att ta dig ur detta destruktiva förhållande tror jag. Ingen som inte har problem själv, blir så fast efter bara några månader. Särskilt om han faktiskt VAR redig och snäll från början, men nu har förändrats radikalt.

Det låter som om du behöver ta tag i ditt liv helt enkelt. UTAN honom.

Har du familj och vänner som kan stötta och hjälpa dig? Hur gammal är du?
  • Anonym (suck)
    Anonym (suck) skrev 2013-12-12 13:59:40 följande:
    Ovanstående är ett klockrent exempel på varför det är så viktigt att uppfostra unga kvinnor till självständiga individer som inte nöjer sig med vilken idiot som helst.

Annars blir det så här.
    Förlåt TS om jag lät hård tidigare. Du mår dåligt själv och då söker man sig ofta till dåliga personer. Som drar ner en ännu mer. "Kaka söker maka".

Jag tror som tidigare har skrivits, att du behöver hjälp utifrån för att kunna bryta detta. Familj, vänner, psykologhjälp?

Hoppas att du tar dig därifrån innan han ruinerar dig totalt. (Ekonomiskt, fysiskt, känslomässigt. socialt etc).
  • mecke2

sök en anghörighets vecka på korpberget. också kan du göra en full primär där så är ditt problem löst kan jag lova dig. 

• mecke2

Eller att du söker en par behandling med din kille så kanske ni kan till och med fortsätta vara tillsammans efter all skit.  då kan du söka par behandling på¨12 och 12. bästa behandlingar i Sverige enligt mig,.

• saltgurka

Det finns många högerextrema trolltrådar här på FL, men här var en från extremvänstern minsann!

• mecke2
    saltgurka skrev 2013-12-13 11:43:37 följande:
    Det finns många högerextrema trolltrådar här på FL, men här var en från extremvänstern minsann!
    ?
  • mullemuppan

Förutom att du är jättekär, vad får du ut av relationen? Vad ger relationen tillbaks till dig? Hur vill du leva ditt liv i framtiden? Vilka goda sidor har din man idag? Hur länge kan du tänka dig att vänta på att dom goda sidorna kommer tillbaka hos din man?

Vad du ska göra: LÄMNA!! Sök hjälp både för depression och drogmissbruk.

• Nöjd man

Men stick därifrån. Nu. På. En. Gång !!!

Den han var när ni träffades var bara en fasad så att han kunde fånga dig. Det är nu han visar sitt rätta jag Demon

• ROFL

Sök hjälp via vårdcentral, be dem om hjälp om vart du ska vända dig för drogerna och få en remiss till en psykolog! Sedan kommer du kunna se klarare om hjälp att bo någon annanstans.

Förhållandet är ett snabbt sjunkande skepp, att du älskar honom förändrar ingenting!
    Lämna och rädda dig själv, det är det enda du kan göra för dig och även för honom.

• saltgurka
    mecke2 skrev 2013-12-13 11:45:09 följande:
    ?
    Detta är en så uppenbar trolltråd där man drar alla de kända klyschorna om kvinnans utsatthet. Om man inte ser det är man ganska efterbliven.
  • Trådskaparen01
    saltgurka skrev 2013-12-13 12:07:14 följande:
    Detta är en så uppenbar trolltråd där man drar alla de kända klyschorna om kvinnans utsatthet. Om man inte ser det är man ganska efterbliven.
    Nej, det är du som är efterbliven, det här är ingen trolltråd.
  • Anonym (Trådskaparen)

Tack för alla svar! Är glad att ni kunde dela med er av egna erfarenheter också.

Har lite mer att skriva och tillägga men jag hinner inte just nu...

För övrigt så är jag 20 år. Min sambo är 30.
    (Någon här frågade hur gammal jag var)

Svar på tråden Jag är rädd för min pojkvän