• Bell13

Tempar/Fertility friend

Hej, har tidigare använt natural cycles ett par månader men testar den här ett tag också.
    Har en son på 11 månader och vi försöker skaffa syskon sedan januari i år, blev gravid i februari på andra försöket men fick missfall i v 6. Så nu har fertility friend bekräftat det jag trodde att jag hade ägglossning i onsdags så nu väntar jag med spänning om det tagit sig eller inte. Lite väl optimistiskt kanske men vi kanske har tur. Jag blir 42 år i sommar så klockan tickar på.
    Hänger gärna här om jag får

• Bell13
    pugsnotdrugs skrev 2016-04-11 06:50:52 följande:

Ja, vad tror ni?

När jag varit gravid har min kurva alltid varit trifasisk och det ser inte ut som det är så för dig
  • Bell13
    pugsnotdrugs skrev 2016-04-11 07:01:58 följande:
    Nä jag funderade mer på om ens äl skett :) min var inte trifasisk när jag var gravid.
    Trodde det alltid var det men då är det alltså inte så
  • Bell13

Tror man tar mellan mens och ägglossning. Jag tog rosenrot från cykeldag 9 den här cykeln fick ju missfall och läste om rosenrot. Fick så ont på ägglossningsdagen så jag inte kunde gå munkpeppar har jag däremot inte tagit.

Malin 845 skrev 2016-04-11 07:15:16 följande:

Någon som kan svara?

• Bell13

Vill så gärna att jag ska ha blivit gravid direkt nu lägger upp min graf även om det nog är för tidigt att säga något om den för jag är bara på 5 dagar efter ägglossning

• Bell13
    Malin 845 skrev 2016-04-11 08:52:40 följande:
    Rosenrot ska man väl inte ta efter äl? Då fungerade ju rosenroten jättebra för dig! :). Sån äl smärta har jag haft ett fåtal gånger :).
    Nej det stämmer ingen rosenrot efter ägglossning. Får väldigt mycket mer sexlust också och det hjälper ju när det är produktionssex det handlar om och det är ju inte allt för hett när man måste på vissa dagar
  • Bell13

Om testet du tog är ett vanligt och inte ett testa tidigt kan du säkert ta det imorgon. Ser jag inte fel så är du då 12 efter ägglossning. Jag brukar plussa svagt på 10 till 11dagar efter ägglossning.

201405 skrev 2016-04-11 12:52:23 följande:

Vet inte alls vad jag ska tro nu! Inget mer blod sen igår em, tempen är över coverline men inte jättehög

Men det sjukaste av allt är att jag tog ett grav.test och jag ser ett streck! :o det är svagt och vet inte om det syns på bild men i verkligheten syns det utan att jag behöver kisa! Och har bara ett cb plus hemma, ska jag våga ta det idag? Det är ju mindre känsligt :/

• Bell13
    Sajocawa skrev 2016-04-12 07:51:01 följande:

Nå??? Vad visar alla spännande tempningar idag?!

Jag har en dipp från 36.90 igår till 36.60 idag och är 6 dagar efter ägglossning. Hade likadant när jag blev gravid fast på dag 5 efter ägglossning. Har hört att man kan få en tempsänkning när ägget fäster. Får se hur tempen är imorgon helt enkelt. Känns lite för bra för att vara sant att jag blivit gravid igen 2 v efter missfall
  • Bell13
    Kolan91 skrev 2016-04-12 08:05:53 följande:

Hej tjejer!

Jag tempar också för fulla muggar och har gjort det sedan 3 månader tillbaka i hopp om en liten bebbe.

Jag har lite funderingar.. Min temp har sedan några dagar tillbaka pendlat från 36.9-37.0.

Idag har jag bim och tog tempen 1 timme tidigare än vanligt och låg då på 36.8.

Till min fråga. Är det kört tror ni eller kan den lilla tempdippen ha att göra med att jag tog den en timme tidigare än jag brukar göra. Vad tror ni?

Kan tillägga att jag inte har några symtom förutom att brösten är svullna och lite molvärk.

Otroligt tacksam för svar! :)

Om jag tempar 1 till 2 h tidigare än jag brukar får jag lägre temperatur. Tempade 1 h tidigare idag för jag vaknade till och hade 36.54 och 1 h senare var tempen på 36.62 att ha en diff på 0.1 är väl helt normalt. När mensen kommer dyker ju tempen rejält. Har du bim idag kan du ju testa när som helst på dagen. Lycka till
  • Bell13
    201405 skrev 2016-04-12 08:43:55 följande:

Ökning på 0.03 grader idag, men ändå en ökning och jag har aldrig över 36 grader efter luthelfasen och nu ligger jag på nästan 36.3. Så inte jättehögt men det är ju en klar avvikelse. Ska testa om en timme hade jag tänkt så får jag svart på vitt förhoppningsvis om det var spök igår. Håll tummarna?!

Berätta hur det gick håller tummarna och önskar ett stort lycka till.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend