• ensamärstark

Tempar/Fertility friend

Mensen kom nyss.. Ladda om för försök nummer 19.. Denna blev en konstig cykel väldigt olik andra. Kanske för jag åt apiforce..

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-02-25 13:51:28 följande:
    De va därför jag trodde du tempa för du skrev i den här tråden:)

Trist men testar du apiforcen denna månad ned?
    Ja meningen var att jag skulle börja men kom fram till att det inte var någon Idee. Men det har blivit att jag hängt kvar lite i bakgrunden för jag tycker ni är ett så härligt gäng!

Ja jag tar första tabletten ikväll ;)
  • ensamärstark

Hej tjejer! Jag följer er fortfarande! Fast i bakgrunden!

Själv är nog ägglossning på ingång här . Är på dag 16 idag o fick detta imorse? Jag kan räkna det som positivt väl?

Vi hade sex igår kväll, o vet dock inte om vi kommer få till det mer, kommer det räcka tror ni?

• ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2016-03-11 10:13:18 följande:

Jajjemen, det där är positivt Äl sker ju inom 12-48h efter positivt test, så sexet igår kan räcka. Varför, om jag får vara nyfiken, kan ni inte ha mer sex?

För att Karln är inne i en prestationspress period.. Vi har typ bara haft sex en gång i veckan Max senaste veckorna.. Det funkar liksom inte för honom :/ jättefrustrerande!! Men ska försöka få till det ikväll eller imorgon. Annars får vi bara hoppas på friska starka simmare!
  • ensamärstark
    Malin 845 skrev 2016-03-11 10:41:51 följande:

Det är absolut positivt! Kan ni inte försöka ligga idag med för säkerhets skull? Så har ni täckt upp bra :)

Tro mig jag kommer försöka! Dock osäkert om det går :/ pressen om sex har förstört en hel del för oss. Det har blivit jättesvårt för honom att prestera.. Speciellt på beställning. Vad vi än gör. Men jag ska försöka, dock vill han ej veta när jag har ägglossning då blir det värre. Skapligt frustrerande ! :/
  • ensamärstark

Som jag misstänkte, blev inget sex idag. Tror han fatta att ÄL är eftersom jag försökte få till det idag med. Stendött... O så nu sover han brevid. O jag ligger här med dom största ägglossningskramperna... Misstänker att kanske ägget släpper för det gör så ont?

Så ja, nu ligger jag bara o tjuter i tysthet.. Pinsamt :(

• ensamärstark
    ensamärstark skrev 2016-03-11 22:19:48 följande:

Som jag misstänkte, blev inget sex idag. Tror han fatta att ÄL är eftersom jag försökte få till det idag med. Stendött... O så nu sover han brevid. O jag ligger här med dom största ägglossningskramperna... Misstänker att kanske ägget släpper för det gör så ont?

Så ja, nu ligger jag bara o tjuter i tysthet.. Pinsamt :(

Dock var jag nyfiken o gick upp o tog ett till ÄL test nyss. Den är ännu mer positivt än imorse. Teststrecket är klart mycket starkare än kontroll.. Kan det betyda att ägget ännu inte släppt ännu? Dock har jag ju sådan värk :/
  • ensamärstark
    Loppan84 skrev 2016-03-11 22:57:43 följande:
    Kära du vi hade exakt samma problem. Vet precis din frustration. Det som funkade för oss var antingen om äl plötsligt va på en helg för vi brukar alltid få till det på lördag och/eller söndag morgon så då misstänkte han inget särskilt, eller om jag ljög om äl. Sista månaden var faktiskt en konstig tillfällighet för jag trodde att äl varit dagen innan (testen sa det men inte tempen ännu) och sa typ "nu har vi missat det" sen dagen efter va den riktiga äl och han trodde det va för sent ;) så nu när vi blev gravida va jag alltså så arg för att jag trodde vi missat äl och så bråkade vi och hade make up sex och där satt den. Men ska säga att de sista månaderna också blev bättre (även om den allra sista spårade ur då) för att han bara hade vant sig vid tanken på att det inte skulle funka med spontanligging och ändå bli gravida. Detta är bara vad som funkade för oss men svårt att ge generella tips. Vet bara hur tufft det är när man känner att man gör allt (tempar, testar, fixar) och det enda han behöver leverera inte kommer ;) stor kram. Det ordnar sig <3
    Tack för att du svarade vännen :) denna prestation gäller dock inte bara runt ÄL här. Vi har kanske som max sex 1 gång i veckan här för tillfället. Han har hamnat i en dipp säger han. Spelar ingen roll vad vi/jag/han gör. Han tycker det är skitjobbigt o även jag. För han märker ju att jag blir ledsen även om jag inte försöker visa det för vill ju inte lägga någon skuld eller press. Men så olyckligt att något sådant här händer när man försöker skaffa barn..
    Har funderat på att lägga denna bebisverkstan på Hyllan men det GÅR INTE, är lugnt men så fort jag vet att ÄL närmar sig blir jag nästan manisk! Jag skäms nästan :/
  • ensamärstark
    Loppan84 skrev 2016-03-11 23:28:44 följande:

Förresten tänker jag att 1 gång i veckan är helt ok! Nu är vi lite äldre än de flesta här inne tror jag (32 och 36) men när vi inte försökte hade vinodlare 1-2 ggr i veckan, men lika gång 1 som 2 ggr. Klart att just när man ska försöka skaffa barn är det opraktiskt - men annars är det helt ok. I veckorna är ju båda trötta efter jobbet och på helgerna är det mkt annat så tycker inte 1 gång i vecka är en kris egentligen. Som sagt just runt äl förstår jag att du vill öka det lite, men annars tycker jag inte du ska va ledsen för 1 gång i veckan det tror jag är högst normalt när man varit ihop några år och inte är 20 ;)

Haha för oss är det kris då vi alltid har haft sex varje dag innan nästan. Det här kom som ett blixtnedslag typ :/

Iaf, jag drog på charmen o väckte honom lite trevligt nu på morgonen så vi fick faktiskt till det nu på morgon ;)

Tack för att du delar med dig, jag känner mig faktiskt lite lugnare när man får lite feedback från andra ! Kram på dig!
  • ensamärstark
    Symetrical skrev 2016-03-12 06:41:45 följande:
    Personligen brukar jag alltid ha värk i ett par dagar innan äl. Dagen innan som rejäl molvärk och sedan på själva äldagen riktiga kramper (har ibland haft svårt att stå upprätt :-P). Med andra ord tror jag absolut att du har äl snarare idag, ffa med tanke på att testet var ännu starkare sent igårkväll.

Än en gång, kan ni inte dela på en flarra vin för att lätta upp stämningen och sen testa igen..!?
    Är det så? Jag hoppas verkligen det! Hade jätteont igår sent på kvällen. Idag nu på morgon inte lika mycket o så fick vi till det nu imorse! Så jag hoppas vi täckt upp ÄL tillräckligt nu iaf :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend