• Erla

Tempar/Fertility friend

FrökenE1985 skrev 2017-06-06 20:03:57 följande:

Jösses! Dessa hugg jag kände i helgen hade i princip försvunnit så tänkte "jaha, det var det." Men nu kom de tillbaka. Än värre. Gör även ont när jag andas djupt samt när jag reser mig lite fort eller gör andra snabba rörelser. Gjorde därför ett nytt test. Tog ett från billiga tester och ett från testlagret. Billiga testers visade ett svagt, men helt klart rosa, streck medan testlagret är blankt. Hoppas så in i bomben nu att det blir starkare och STANNAR. Kan tillägga att även sambon såg strecket.

Hoppas testen blir starkare ^^
  • Erla
    pugsnotdrugs skrev 2017-06-20 16:17:34 följande:

Hej! Det är samma här. Vi kämpar på jag o sambon men det blir så hemskt jobbigt! Jag väntar på BIM nu och blir det inget denna gång då kommer vi ta en paus, har ätit letrozol nu i 3 månader så det känns extra hopplöst. Kämpar också med vikten men jag är känslo-/stressätare så det har inte gått bra under våren över huvud taget. Men nu har jag börjat med Viktväktarna mättande dag o har gått ner 1kg på en vecka, säkert bara vatten men känner mig lite motiverad iaf. Och självklart hoppas jag innerligt att jag blir gravid. Är på äl+11 och var hos gyn o tog prover idag pga cellförändringar och hon såg inte att mensen var på G iaf men det är ju bim-2 än.

Har läst flera här som tagit letrozol och blivit gravida strax efter att de slutat med det :) hoppas att det är så för er också! Om det inte redan tagit sig dvs.
  • Erla
    lilaemma skrev 2017-06-20 21:07:12 följande:

Tror ni äldag stämmer?

Enligt temp skulle jag säga cd11 :) vad har du för känsla själv?
  • Erla
    lilaemma skrev 2017-06-20 21:07:12 följande:

Tror ni äldag stämmer?

Enligt temp skulle jag säga cd11 :) vad har du för känsla själv?
  • Erla
    oONinniOo skrev 2017-06-20 22:18:20 följande:

BIM+1 idag och än så länge ser kurvan ut såhär. Svagt test idag med, om än snäppet tydligare än förut. Men det borde varit mycket starkare nu, så det blir nog inget den här gången heller.. Räknar med mens innan veckan är slut.

Inom tiden

Efter tiden

Ser ut som att äl skulle kunnat ske på cd16. Kanske att ett ägg försökte släppas tidigare men inte gjorde det? Hade en cykel som var fruktansvärt velig med både temp och äl-test. Visade sig att ägget till slut släpptes ca en vecka efter vad jag trodde.
  • Erla
    lilaemma skrev 2017-06-21 03:35:41 följande:

Jag vet verkligen inte alls den här gången. CD 11 är ju stor höjning från, men jag brukar inte gå ner så lågt innan. Skulle också kunna vara cd 18 eller 22 då jag brukar ha äl cd 19. Nu gick tempen upp ännu mer... Fast då tog jag den ovanligt tidigt...

tog ett test i förrgår som var helt negativt, men det togs mitt i natten och var utgånget... Fördöker avvakta och se, men det börjar vara spännande. Har aldrig i tidigare graviditeter haft så hög temp, så kanske förkylning på ingång...

Ja, kanske cd18 då? :) hur lång lutealfas brukar du ha?
  • Erla
    oONinniOo skrev 2017-06-21 13:01:23 följande:

Inte helt omöjligt faktiskt. Först satte FF ut på CD 10, sen CD 12. Hade ÄL-värk både CD 13 och även en rejäl sådan runt CD 16. Är första cykeln efter missfall nr 2, så kanske inte konstigt om det blir lite knasigt i kroppen.

Ah men då låter det ju som att det skulle kunnat vara cd16 då :) spännande!

Ja, temp och så kan vara knas efter mf. För min del tror jag tom att äl uteblev cykeln efter mf. Tempen var helt uppåt väggarna nämligen.
  • Erla
    PuLoha skrev 2017-07-06 18:32:55 följande:

Ska man ha försökt aktivt i 1år utan missfall innan man får göra utredning?

Ja, men vissa mottagningar räknar också in ålder. Är man under 25 kanske man inte får hjälp trots att det gått 1 år och är man 30+ kanske man får hjälp tidigare.
    Skrutt 83 skrev 2017-07-06 16:21:47 följande:

Tack snälla alla ni för alla grattis!!! Nu hoppas jag bara att den lilla vill stanna! Så nervös att samma sak ska hända igen men test som inte stegrar som dem ska. Men ska försöka koppla av och njuta

Grattis!!! Hoppas det ökar fint nu ^^ du är också välkommen till gravidtråden "gravida från tempar/fertility" :)
  • Erla
    Allex skrev 2017-07-08 19:17:39 följande:

Tempen är jääääätteseg... Och idag dök den plötsligt. Det är väl kanske för tidigt för en implementationsdipp? Vad tror ni :-/

Från äl+5 brukar implantationsdippar ske. Vanligast har jag för mig är mellan äl+7 och äl+9, men att det kan ske mellan äl+5 och äl+12 typ ^^ håller tummarna!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend