• ensamärstark

Tempar/Fertility friend

Malin 845 skrev 2016-04-24 11:10:57 följande:

Tack! :). Hopps verkligen för er med nu!! :). Hur lång lutealfas brukar du ha? :). För en del brukar de inte ha några tecken alls när de faktiskt är preggo! Och en del känner mer eller ingen skillnad. Håller tummarna! :) jag skulle nog vänta med cb och ta stickor :)

Jag brukar ha 13-14 dagar. Men oftast 14. Så på torsdag borde mensen komma (förhoppningsvis inte dock) ;)

Ja det blir nog så att jag väntar med CB o tar sticka på tisdag ändå! Ja jag brukar verkligen ha massor symtom trots jag ej är gravid. Men denna cykel.. Känner nada, blir till och med lite orolig att jag ej haft någon ÄL alls eftersom jag inte känner något nu! Haha
  • ensamärstark
    Malin 845 skrev 2016-04-24 11:10:57 följande:

Tack! :). Hopps verkligen för er med nu!! :). Hur lång lutealfas brukar du ha? :). För en del brukar de inte ha några tecken alls när de faktiskt är preggo! Och en del känner mer eller ingen skillnad. Håller tummarna! :) jag skulle nog vänta med cb och ta stickor :)

Jag testade med en ÄL sticka igår eftermiddag bara för skojs skull o den visade nästan fullt utslag positivt, men det går ju ej att lita på den kan ju visa det för att mensen ska komma så :p
  • ensamärstark
    Malin 845 skrev 2016-04-24 12:46:09 följande:

Nej mensen ska inte komma!! :). Låter som en bra plan :). Men det borde du haft, försökt att inte känna efter med symptomen (är jättesvårt jag vet). Man blir bara besviken annars!

Äl stickorna kan visa på både graviditet, äl och mens så de är inte tillförlitliga ;)

Ja så är det ju! Man kan ju inte göra annat än att hoppas, det händer när det är mening för det :)
  • ensamärstark

Hej tjejer! Vet någon av er hur länge man kan spara urinet? Är på ÄL+11 idag o tänkte testa med morgonurinen men posten kommer inte förens lunch.. Är det safe att spara så många timmar tror ni?

• ensamärstark
    Loppan84 skrev 2016-04-25 11:01:38 följande:

Ja i kylskåp! Men sen måste du ta ut det i tid och ha det i rumstemp en stund, så det inte är iskallt när du testar. Kommer ihåg att nån (Allex?) här inne gjorde så och testade positivt innan bim.

Men oj måste det stå i kylskåp? :/ mitt har stått i rumstemp!
  • ensamärstark
    Bell13 skrev 2016-04-25 12:50:40 följande:

Testa på bim också. Sist testade jag svagt på 11 e äl och såg knappt det andra strecket.

Det är säkert inget. Har varit helt symtomfri fram tills idag. Idag ömmar brösten o molvärk.. Klassiskt menssymtom för mig dock brukar det komma tidigare. Jag börjar bli van med negativa tester. Detta var försök nummer 20
  • ensamärstark

Idag på ÄL +12 kom de klassiska spottingen jag brukar få innan mens de senaste cyklerna.. Det och negativt g-test gör mig ganska klar med att även försök nummer 20 gick i stöpet! :( usch vad tråkigt detta börjar bli.

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-04-26 19:01:19 följande:

Skit då:(

Ska du söka hjälp nu?

Jag tror det får bli så! Dock har karln fått världens låsning av allt bebisbakande! Och jag är rädd att det blir värre press för honom när vi söker. Jag vet varken ut eller in :/ skulle nästan behöva en paus i detta men jag känner ju mig själv, jag klarar ju inte det för så fort jag känner ägglossningen på gång så blir jag nästan manisk! Dock säger / visar jag aldrig för sambon att jag har ÄL. För att minska stressen för honom
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-04-26 21:11:05 följande:

Förstår. Hade lika med maken en tag. Sen tog jag ett ordentligt snack med han o sa att nu är det så här och livet är inte alltid enkelt eller som man vill. Försök att förklara hur du känner och att om ni får hjälp kan mycke press släppa. Du kan börja med att ringa o ta ett snack med dem på egen hand först.

Jag har redan gör ett år sedan varit hos min läkare på gyn, han sa att det var bara att vi ringde så skulle vi få hjälp, så där har vi grönt ljus
Svar på tråden Tempar/Fertility friend