• Zora

Tempar/Fertility friend

Alltså... är det något fel när tempen ligger så här högt? Brukar ligga på 36.1-36.3. Nu ligger jag på 36.4 upp till nästan 36.8!! Så brukar det vara efter Äl... forsätter det så här kommer jag inte kunna se när Äl var :(

I början av förra cykeln hade jag feber till och från, men den gick över efter några dagar. Kan det vara någon infektion som ligger kvar i kroppen och ger förhöjd temp? Eller är det långsökt?

• Zora
    lilaemma skrev 2016-10-09 09:08:23 följande:
    Mitt brukar svaja upp och ner en hel del innan äl, men ff brukar ändå se tendensen, så jag tror inte det är nån fara...
    Hoppas det! Äl borde vara på ingång i slutet av veckan :)
  • Zora

Gaaah! Äl testet kommer troligen bli positivt imorgon och då kommer mina föräldrar och hälsar på.. dom åker lördag. Ofta har jag Äl samma dag som testet blir positivt, ibland någon dag senare och sambon är inte hemma förrän imorgon kväll.. Vi måste ju försöka få till något imorgon kväll för att ha en chans.. hur sjutton ska det gå till??? :(

• Zora

Usch.. är nog nästan så det skulle kunna bli positivt redan ikväll... Vi kommer säkert missa den här gången också!!! Snyft

• Zora
    Guffy78 skrev 2016-10-12 16:45:04 följande:
    För mig såg det ut så där för ett par dagar sedan, har avtagit sen och idag kom fertila flytningar. Jag tror nog att du får positivt imorgon. Hur är det med flytningar/känningar? Det kan ju inte stegra på så kort tid från det här... Nån dag till tror jag blir det. Även om du får positivt imorgon på förmiddag ni ska hinna på kvällen. Då ägget släpper minst om 12 timmar. Håller tummar för att du får utslag imorgon.
    Ja, mycket Äl värk (inte värsta sorten, den kommer när ägget släpper/släppt) och ganska mycket fertila flytningar.

Är rätt säker på att det blir positivt imorgon och då kommer Äl högst troligt på kvällen/natten alt morgonen.. Vi får försöka göra vårt bästa. Mina föräldrar ska bo över + att minstingen sover i vårt rum.. vi brukar annars utnyttja gästrummet. Optimalt hade nog varit om vi fått till det idag och på fredag, men det går ju inte eftersom karleländet inte är hemma :p
  • Zora

Tokoositivt idag, precis som jag trodde. Har dessutom riktigt vattniga flytningar. Får hoppas vi lyckas få till nåt idag

• Zora
    Allex skrev 2016-10-13 12:41:32 följande:
    Det är så olika. Från kvinna till kvinna och även från cykel till cykel. Bara vänta....

Min graf är inte så upplyftande.... Tempen ska ju upp! Upp!!
    Fast jag ser inget konstigt med din graf. Tempen behöver ju inte alls stiga mer än sådär för att du ska vara gravid. Huvudsaken att den håller sig över coverline. Lite upp och lite ner har ingen betydelse.
  • Zora

Lyckades få till det igår trots föräldrar på besök :) och det var nog tur för imorse runt 8-9 hade jag den helvetiska Äl-smärtan igen, så troligtvis skedde Äl däromkring. Borde synas på tempen imorgon om det är som jag tror.

Jag trodde Äl var några dagar bort, typ sön-mån och har inte haft så jättemycket Äl-känningar förrän dagen innan det positiva Äl-testet. Så blev lite överraskad. Sen är det extremt störande att min Äl verkar komma så snabbt efter positivt test. Knappt man hinner med i svängarna. Äl ca 20h efter positivt test. den här gången. Tur vi fick till det igår!!

• Zora

Ok.. tror ni att vi täckt in tillräckligt? Eller borde vi köra idag också? Sambon är lite svårövertalad (han har träningsvärk haha!!) så frågan är hur tjatig jag ska vara. Hade rejäl Äl värk igår morse.

• Zora
    lilaemma skrev 2016-10-15 18:30:00 följande:
    Det där är ju så himla olika. Jag blev på smällen av ett samlag 6 dagar innan äl... Så klart det räcker. En enda gång räcker. Men man vet ju aldrig...
    Jo, hittills har det ju inte blivit något trots att vi prickat Äl.. skulle helst vilja köra idag också men sambon blir nog svår att övertala..
Svar på tråden Tempar/Fertility friend