• Allex

Tempar/Fertility friend

Emelius skrev 2015-06-29 18:58:48 följande:

Jag köpte ett clearblue "testa tidigt"-test idag eftersom jag är så otroligt otålig och, hoppsan, jag är visst gravid :)

Fantstiskt! Stort grattis! Den där testatidigt du köpte, hur känslig är den?
  • Allex

Okej....kan vara bra att veta.. inför framtiden. Man kan ju drömma iallafall

Imorgon drar jag igång med min "behandling" som jag fick tips om av hormoni.se. Ska stimulera ägglossning med progesterall och munkpeppar. Känns lite konstigt att ta progesteronkräm redan nu....innan äl. Men hon (Sylvia på hormoni.se) verkar veta vad hon pratar om så....Jag måste ju bra prova.

• Allex
    pugsnotdrugs skrev 2015-06-29 22:02:20 följande:

Mensvärk igår o idag.. Va fan.. Är mensen på väg?

Va fan...det är rätta orden. Tråkigt för dig vännen. Det ser onekligen så ut på tempen Men - vet du! Upp på den däringa hästen igen sen! Juli månad - det är då det händer! Right! :-P
  • Allex

pugsnotdrogs- hur går det?

Började igår med Angus Castus/Munkpeppar och jag vet inte om den påverkar så snabbt men jag sov faaaantastiskt inatt Eller om det var den låga dosen progesteron som gjorde nåt. Försökte googla på varför man kan använda progesteron att stimulera äl. Det enda jag hittade är att om man tillsätter progesteron gör att kroppen, främst hypofysen tror att östrogennivån är låg (eftersom detvhelt plötsligt är högre nivåer av progesteron) och då triggar det hormonet fsh som är det hormon som stimulerar äggutvecklingen. Ungefär samma resultat som blir när man tar Pergotime. Pergotime har ett verksam ämne klomifen och det är inte progesteron, men resultatet är detsamma. Den lurar hypofysen att tro att östrogennivån är låg och stimulerar fsh. Men..min teori om just progesteron är bara en teori än så länge. Vi får se hur det går.

Vad tror ni om min teori?

• Allex
    eagle87 skrev 2015-07-01 23:47:58 följande:

Har också börjat med munkpeppar för 3 dagar sen. Har starka äl känningar nu.

Jaha När i cykeln började du ta dom?
  • Allex
    pugsnotdrugs skrev 2015-07-01 11:17:53 följande:

Funderar också på att testa munkpeppar, vart köpte du din? Funderade på att gå all in med rosenrot och bidrottninggele också:P

Jag köpte min på graviditetskollen.nu. Fick hem dom snabbt.

Jag åt rosenrot innan förra graviditeten. Jag hade då ingen äl. Åt dom och blev gravid på stört Testade det igen i två cykel för en månad sen och då hjälpte det inte.

Oooh, det som Symetrical skriver låter otroooligt spännande
  • Allex
    pugsnotdrugs skrev 2015-07-02 07:50:02 följande:

Den gick upp igen litegrann iaf:)

Hoppas det går bra för er som testar munkpeppar:)

Guuud så spännande....den gick upp....ett mycket gott tecken. Spännande värre!
  • Allex
    eagle87 skrev 2015-07-02 17:13:27 följande:

Äntligen. Så munkpeppar hjälpte verkl mig att få igång äl. Började på ca cd 20. Pos på äl cd 25. Har mer äl flytningar O äl värk än vanligt.

Åh vilka bra nyheter. Min äl är beräknad till 11 juli, men kan bli senare eftersom jag tar progesteronkräm. Hoppas det går vägen nu då
  • Allex
    Symetrical skrev 2015-07-02 13:26:07 följande:

Bådar mycket gott! Här har ff äntligen satt preliminär äl. Dock tror jag själv att den snarare kom söndag kväll!

Ojoj..det händer saker!
  • Allex

pugsnotdrogs- väntar ivrigt på att få höra om din temp imorrn...... *iiiiihh*

Spännande!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend