Tempar/Fertility friend
Jag köpte ett clearblue "testa tidigt"-test idag eftersom jag är så otroligt otålig och, hoppsan, jag är visst gravid :)
Jag köpte ett clearblue "testa tidigt"-test idag eftersom jag är så otroligt otålig och, hoppsan, jag är visst gravid :)
Okej....kan vara bra att veta.. inför framtiden. Man kan ju drömma iallafall
Imorgon drar jag igång med min "behandling" som jag fick tips om av hormoni.se. Ska stimulera ägglossning med progesterall och munkpeppar. Känns lite konstigt att ta progesteronkräm redan nu....innan äl. Men hon (Sylvia på hormoni.se) verkar veta vad hon pratar om så....Jag måste ju bra prova.
Mensvärk igår o idag.. Va fan.. Är mensen på väg?
pugsnotdrogs- hur går det?
Började igår med Angus Castus/Munkpeppar och jag vet inte om den påverkar så snabbt men jag sov faaaantastiskt inatt
Eller om det var den låga dosen progesteron som gjorde nåt. Försökte googla på varför man kan använda progesteron att stimulera äl. Det enda jag hittade är att om man tillsätter progesteron gör att kroppen, främst hypofysen tror att östrogennivån är låg (eftersom detvhelt plötsligt är högre nivåer av progesteron) och då triggar det hormonet fsh som är det hormon som stimulerar äggutvecklingen. Ungefär samma resultat som blir när man tar Pergotime. Pergotime har ett verksam ämne klomifen och det är inte progesteron, men resultatet är detsamma. Den lurar hypofysen att tro att östrogennivån är låg och stimulerar fsh. Men..min teori om just progesteron är bara en teori än så länge. Vi får se hur det går.
Vad tror ni om min teori?
Har också börjat med munkpeppar för 3 dagar sen. Har starka äl känningar nu.
Funderar också på att testa munkpeppar, vart köpte du din? Funderade på att gå all in med rosenrot och bidrottninggele också:P
Den gick upp igen litegrann iaf:)
Hoppas det går bra för er som testar munkpeppar:)
Äntligen. Så munkpeppar hjälpte verkl mig att få igång äl. Började på ca cd 20. Pos på äl cd 25. Har mer äl flytningar O äl värk än vanligt.
Bådar mycket gott! Här har ff äntligen satt preliminär äl. Dock tror jag själv att den snarare kom söndag kväll!
pugsnotdrogs- väntar ivrigt på att få höra om din temp imorrn...... *iiiiihh*
Spännande!