• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Beedoll skrev 2017-02-07 07:29:57 följande:

Det är säkert individuellt som så mycket annat, men för mig har det blivit en högre temp om det skedde innan äl eller lägre temp efter äl.

Oj, vilken luring! Min Temp gick upp 0,12, vilket ju är rätt lite, men jag vet ju inte vad den skulle ha landat på annars.
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-07 08:56:22 följande:

När har du bim?

Imorgon. Min kurva verkar långsamt dala neråt, så jag försöker att inte hoppas för mycket. Men det är ju svårt. Jag vågar inte ta något test, så länge jag inte testar neg så finns det ju liksom hopp. Fånigt, jag vet...
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-07 10:49:36 följande:

Förstår precis! Har själv bim på torsdag.

Man sjunker ju ner i ett depphål ett par dagar när mensen kommer :/

Fan. Nu kom mensen. Suuuuuuuuuuuck.
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-07 10:49:36 följande:

Förstår precis! Har själv bim på torsdag.

Man sjunker ju ner i ett depphål ett par dagar när mensen kommer :/

Japp. Det blev depphålet - mensen kom nu på eftermiddagen.
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-07 16:17:31 följande:

:( köp en massa godis och njut av rödvin och charkmat som du inte hade kunnat om du var gravid! Det brukar bli min tröst när mensen kommer.

Lovar att jag kommer göra dig sällskap på torsdag!

Nya tag bara.

Och tonfisk och chevre. Synd att jag är lite bakis idag, vinet lockar inte.

Men så jobbigt det är! Varför blir det inget? Jag blev ju gravid utav bara farten med vår son. Har jag blivit för gammal? Har jag för dåliga ägg? Saknar jag nåt hormon? Är det något FEL? Eller är allt bara helt normalt och man får bara acceptera att sånt här kan ta tid... Ja, vi tänker väl alla här dessa tankar ibland...
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-07 17:17:41 följande:

Hur gammal är du?

Jag är 40!! Värsta tanten ;)

Nä, såg att Jessica Almenäs väntar sitt 3:e barn och hon fyller 42 i höst.

Hur länge har du försökt?

Nya tag bara men vet exakt hur du känner dig.

Jag fyller 37 i mars, var 35 när jag fick sonen. All hets om att fertiliteten rasar efter 35, jag blir så ledsen av det snacket, det måste väl vara ett snitt, vi har väl inte inbyggd äggtimer...

Vi har inte försökt så länge, fyra månader, men det känns redan som ett Sysofosarbete. Jag har tid för utredning i april om inget händer... får du hjälp?

Tack för de fina orden.
  • Mimipig
    Mimipig skrev 2017-02-07 20:28:40 följande:

Jag fyller 37 i mars, var 35 när jag fick sonen. All hets om att fertiliteten rasar efter 35, jag blir så ledsen av det snacket, det måste väl vara ett snitt, vi har väl inte inbyggd äggtimer...

Vi har inte försökt så länge, fyra månader, men det känns redan som ett Sysofosarbete. Jag har tid för utredning i april om inget händer... får du hjälp?

Tack för de fina orden.

Glömde: jag har pcos på höger äggstock.
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-07 20:53:11 följande:
    Jag tog ut hormonspiralen i september så detta var vårt 5:e försök. Blev gravid på 3:e försöket men fick tidigt mf.

Jag känner att vi testar fram till sommaren iaf. Har inget hänt då ringer jag en privat gyn! :)
    Åh, MF måsta ha varit tufft. Stackare. Får jag fråga i vilken vecka?
  • Mimipig
    mamalolo skrev 2017-02-08 14:30:18 följande:

Just nu känns livet och barnfabriken tungt. Fick äntligen blinkande glad gubbe på CB för tre dgr sedan men nu blir strecken på billiga stickorna svagare igen så jag har antingen missat toppen eller inte haft ÄL alls. Orkar inte med att ÄL hoppar över.

Kan inte låta bli att tänka på att jag hade varit i v 30 nu. Känns så oerhört orättvist.

Så tungt. Stackare.

Om ingen ÄL inträffar, uteblir stegringen i Temp också då? (Är ju lite ny här.)
  • Mimipig

[quote=77391354][quote-nick]Milou3 skrev 2017-02-08 13:10:10 följande:[/quote-nick]Plussade 4 dagar innan bim på digitalt cb.

Började blöda 2-3 dagar efter bim så hann vara glad en vecka typ :/[/quot

Nä, så tråkigt. Vilken besvikelse.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend